یارانه معیشتی | یارانه آذر ماه | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی

یارانه معیشتی انتحاری شد | افزایش مبلغ یارانه معیشتی از این ماه | واریز اولین یارانه معیشتی آذر

یارانه معیشتی انتحاری شد | افزایش مبلغ یارانه معیشتی از این ماه | واریز اولین یارانه معیشتی آذر
کدخبر : 23452

اولین یارانه آذر ماه در روز چهارشنبه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. مبلغ این یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

یارانه معیشتی | یارانه معیشتی طرح دولت برای کمک به مردم است. یارانه معیشتی هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد . یارانه معیشتی به بیست و پنجمین مرحله خود رسیده است .جزئیات زمان واریز یارانه معیشتی را در ادامه می خوانید

اولین یارانه واریزی آذر ماه یارانه معیشتی بنزین است که در هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار پرداخت می‌شود.

یارانه معیشتی بنزین که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است. طبق روال ماه‌های گذشته این یارانه در روز چهارشنبه دهم آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

براساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.

پس از پرداخت این یارانه، نوبت به واریز یارانه نقدی است. یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی در روز ۲۰ آذر ماه واریز می‌شود. اما دولت از وعده واریز دیگری در آذر ماه داده است.

ابراهیم رئیسی در برنامه‌های اقتصادی خود اعلام کرد که به پنج دهک اول یارانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومانی پرداخت می‌کند، طبق وعده دولت قرار بود این یارانه از آذر ماه پرداخت شود. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزئیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد اما معاون اقتصادی رئیس چمهور اعلام کرد که در آذر ماه برای مردم خبرهای خوبی دارد.

به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. با حذف کالاها از لیست دلار ترجیحی دولت باید گزینه جایگزین پیشنهاد دهد.

در یک ماه گذشته بارها دولت و مجلس از پرداخت یارانه جدید به جای دلار ۴۲۰۰ تومانی گفته است و به نظر می‌رسد خبرهای یارانه‌ای در آذر ماه منتشر شود

یارانه معیشتی

سیر تا پیاز یارانه جدید دولت رئیسی

با توجه به کمبود بودجه دولت، بسیاری نگران افزایش قیمت سوخت‌ها هستند تا این کمبود تا حدودی جبران شود، اما نمایندگان مجلس، این موضوع را بعید دانستند و خبر از توزیع یارانه انرژی دادند.

توسعه پایدار به برنامه‌های دقیق و مدبرانه نیاز دارد. در سال ۱۳۹۸ قیمت دلار حدود ۱۰ هزار تومان بود که قیمت بنزین معمولی به لیتری سه هزار تومان و بنزین سوپر به ۳۵۰۰ تومان به ازای هر لیتر افزایش یافت و تا به امروز بنزین با همین نرخ بین افراد جامعه توزیع می‌شود.

تاکنون ۲۱ مرحله از پرداخت کمک معیشتی حاصل از افزایش قیمت بنزین می‌گذرد و اکنون حدود ۶۰ میلیون تن با هزینه سالانه ۳۱ هزار میلیاردی از محل یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

 در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا پایان خرداد سال جاری تعداد خانواری که مشمول دریافت یارانه‌ها حدود دو میلیون تن افزایش یافته و بر این مبنا و با توجه به حذف بخشی از یارانه‌های انرژی در زمان افزایش قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸، مجلس نشینان در صدد آن هستند که طرح توزیع یارانه انرژی را اجرایی کنند و به جای سهمیه بنزین واحد انرژی را به افراد جامعه اختصاص دهند که مشکلات ناشی از سهمیه‌بندی بنزین رفع و رجوع شود.

موسی موسوی، نماینده مجلس اظهار داشت: دولت جدید و مجلس در رابطه با افزایش نرخ بنزین و چند نرخی شدن قیمت آن برنامه‌ای برای چند ماه آینده ندارند و در این خصوص صحبتی در میان نیست. وزیر پیشنهادی نفت نیز درباره نرخ قیمت سوخت‌ها برنامه‌ای به مجلس ارائه نداده و با توجه به این می‌توان نتیجه گرفت که دولت سیزدهم جهت جبران بودجه بنزین و سایر سوخت‌ها را مورد استفاده قرار نخواهد داد و به دنبال تغییر شرایط موجود نیست.

او افزود: مجلس درباره سهمیه‌بندی بنزین یک سری خودرو برنامه‌هایی را در دستور کار دارد که اکنون در حال بررسی و رسیدگی است، در واقع قانون بنزین مورد تجدید نظر بوده که سهمیه‌بندی به فرد تعلق گیرد نه خودرو.

موسوی، گفت: در این طرح، دو موضوع مدن ظر است که در وهله اول واحد انرژی تحت عنوان بان مطرح بوده به طوری که به افراد جامعه به جای سهمیه انرژی، واحد انرژی تعلق گیرد و طرح دوم اختصاص انرژی به افراد و کد ملی صورت گیرد. هر دو طرح در مجلس در حال بررسی است. در واقع دو موضوع جهت اصلاح موضوع سهمیه‌بندی طرح شده، اما هنوز به دلیل سایر مسائل جاری مانند انتخاب وزرای پیشنهادی موضوع بنزین به تعویق افتاده تا در زمان بهتری مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: با توجه به این‌که تغییر قیمت بنزین در سال ۱۳۹۸ اتفاق افتاد، اکنون بحث افزایش قیمت مطرح نیست، بلکه موضوع توزیع یارانه انرژی مورد توجه است و برنامه اول دولت پرداختن به این مبحث است و درباره تصمیم‌های آینده دولت جدید در خصوص تغییر قیمت بنزین نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

یارانه معیشتی

حذف برخی از دهک‌های درآمدی از فهرست یارانه‌بگیران

 مدت‌هاست که مطرح است، اما موضوع افزایش یارانه نقدی حداقل در دولت روحانی راه به جایی نبرد؛ حال با روی کار آمدن دولت رییسی، این سؤال پیش آمده است که آیا یارانه نقدی افزایش می‌یابد؟

بر اساس آن‌چه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ آمده است، خبری از افزایش یارانه نقدی نیست و دولت، اعتبار جدیدی برای افزایش یارانه‌ها در نظر نگرفته است؛ اما ترکیب گروه اقتصادی دولت رییسی و وعده‌های انتخاباتی او این گمانه را ایجاد کرده است که یارانه‌ها افزایش می‌یابد.

در زمان مبارزات انتخاباتی، سید ابراهیم رییسی، شش وعده معیشتی به خانوار‌ها داد که دو وعده آن مربوط به پرداخت کارت اعتباری معیشتی ۱۰۰ و ۲۰۰ هزار تومانی بود.

سید ابراهیم رییسی وعده داده بود در صورتی که رییس جمهور شود، به خانوار‌های دهک اول، دوم و سوم کارت اعتباری معیشتی ۲۰۰ هزار تومانی بدهد و به خانوار‌های دهک چهارم و پنجم، کارت معیشت ۱۰۰ هزار تومانی.

او همان زمان گفت که این وعده به محض روی کار آمدن دولت او محقق نمی‌شود و احتمالا مشمولان از آذر باید منتظر اجرای این طرح و دریافت یارانه جدید باشند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    1

    فعلا که خبری از یارانه که برا اذر اعلام کردند خبری نیست تا ببینی کی بریزن به حساب زودتر بریزید

  • ناشناس
    2

    انشالله واقعادرمضیغه ایم خرجمان نمی رسه

آنچه دیگران میخوانند