لیزر الکساندرایت چیست؟ | نکاتی که باید بدانیم

لیزر الکساندرایت چیست؟ | نکاتی که باید بدانیم
کدخبر : 23458

تاکنون دستگاه ‏های متنوعی وارد بازار لیزر موهای زائد شده ‏اند. اما معروف‏ترین و شناخته ‏شده ‏ترین دستگاه لیزر الکساندرایت می‏ باشد که به اختصار در بین عموم با نام لیزر الکس گسترش یافته است. لیزر الکس دستگاهی است که از کریستال الکساندرایت به عنوان منبع نوری و یا واسطه استفاده می‏ کند. لیزر الکساندرایت یک طول موج خاصی (755 نانومتر) در محدوده طیف مادون قرمز تولید می‏ کند. الکساندرایت به عنوان یک لیزر با نور قرمز محسوب می ‏شود.

به گزارش سایت خبری مه شو: لیزر الکساندرایت یکی از دستگاه های لیزر می باشد که امروزه بسیاری از کلینیک زیبایی از آن برای از بین بردن موهای زائد استفاده می کنند.

این دستگاه لیزر یکی از بهترین و سریعترین دستگاه های لیزر موهای زائد به شمار می رود که در از بین بردن موهای زائد قدرت بسیار زیادی دارد.

طول موج که در این دستگاه وجود دارد به طور مستقیم در ریشه و فولیکول مو نفوذ پیدا می کند و می تواند آن را به طور کلی از بین ببرد. لیزر الکساندرایت و استفاده از آن در افرادی که پوست های روشن دارند فواید بسیار زیادی دارد و به همین دلیل به خوبی می تواند موهای زائد افراد را از بین ببرد.

اما کسانی که پوست تیره دارند در استفاده کردن از لیزر الکسانداریت باید دقت داشته باشند که از سیستم خنک کننده آنها برایشان استفاده شود تا بتواند ریشه موی آنها را از بین ببرد.

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد و باید در این مورد اطلاعات لازم را به دست آوردید، این است که لیزر الکساندرایت دارای انواع متعددی می باشد و هر یک از آنها هم دارای ویژگی های متنوعی هستند، برای اینکه با انواع لیزر الکساندرایت آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

کاربرد دستگاه لیزر الکساندرایت در چیست؟

لیزرهای الکساندرایت تجهیزات قدرتمندی هستند که باید توسط متخصص آموزش دیده استفاده شوند، به همین علت اغلب در سالن­‌های رفع مو استفاده می­گردند. در حال حاضر دستگاه لیزر موهای زائد خانگی که شامل لیزر Alexandrite باشد، موجود نیست.

نکته قابل توجه در خصوص از بین بردن موهای زائد اینست که در حالت کلی موارد مربوط به بهداشت پوستی معمولا در محدوده طول موج 755 نانومتر لانگ پلاس می‌­باشد که دارای بیشترین بازده می­‌باشد. به همین دلیل است که دستگاه لیزر الکساندرایت یکی از بهترین و موثرترین نوع دستگاه لیزر می­‌باشد.

لیزر الکساندرایت نوعی از لیزر (تقویت نور با انتشار تابش تحریک شده) است که از طریق یک بلور الکساندریت نور پر انرژی تولید می‌­کند. با عبور نور از بلور الکساندریت، پرتوی از نور 755 نانومتر ساطع می­‌کند که به رنگ قرمز می­‌باشد.

باید توجه کرد که طول نور تعیین می­کند که نور تا چه عمقی به پوست نفوذ کند.

لیزر الکساندرایت را می توان در حالت Q-Switch تنظیم کرد که باعث می­شود لیزر پرتوی پر انرژی در پالس های کوتاه تولید کند. این همان چیزی است در حذف موهای زائد مؤثر می­‌باشد.

همانطور که می­دانید اکثر دستگاه­‌های لیزر همانند “دستگاه­‌های لیزر دایود” نیازمند به ژل می­باشد. این نکته گاها برای کاربران اذیت کننده می­باشد. دستگاه­های لیزر الکساندرایت برای این گونه کابران یک دستگاه ایده آل می­باشد چرا که نیاز به ژل ندارد و  این خاصیت باعث شده است که دستگاه لیزر الکساندرایت به محبوبترین دستگاه لیزر تبدیل گردد.

این لیزر برای استفاده برای انواع مو و پوست موثرترین لیزر محسوب می­شود، چرا که این لیزر به اندازه سایر لیزرها روی پوست­های تیره­‌تری تأثیر نمی­گذارد. این نوع لیزر بهتر است با پوست‌های سفید و بسیار سبک مورد استفاده قرار گیرد. همچنین بهتر است برای موهای نازک که بسیاری از انواع دیگر لیزر قادر به از بین بردن آن نیستند، استفاده گردد تا موثر واقع شود.

طول موج نور ساطع شده از لیزر الکساندرایت به راحتی توسط ملانین (سلول های رنگدانه) در موهای بدن جذب می­شود و این باعث می­گردد که سلول‌­ها گرم شوند و در نهایت از بین بروند. باید توجه کرد که برای پوست­‌های بسیار تیره بهترین گزینه لیزر ان.دی: یاگ می­باشد زیرا طول اضافی پرتوی این لیزر بدون تأثیر در رنگدانه‌­های فولیکول پوست مو می­تواند نفوذ کند.

همانند اجناس اوریجینال دیگر، دستگاه‌­های الکس نیز دارای رقیبان تقلبی می‌­باشند. متاسفانه در بازارهای داخلی امروزه مواردی مشاهده شده است که دستگاه‌­های تقلبی الکس را به عنوان دستگاه‌­های اوریجینال و اصلی به فروش می­رسانند.

بعضی ویژگی­‌های خاص دستگاه لیزر الکساندرایت

  • دارای سیستم خنک کننده کپسولی و قابلیت نصب خنک کننده زیمر آلمان
  • اعمال دردهای قابل تحمل (به ندرت مشاهده شده است که دردها قابل تحمل نمی­باشد که در این مورد از پماد استفاده می­گردد.)
  • ایجاد التهاب موقتی
  • متورم شدن فولیکول مو (که نشانگر موفقیت پروسه لیزر مو می­باشد.)

باید توجه کرد که بعد از لیزر کردن  نباید پوست را در معرض نور آفتاب قرار داد و همچنین از حمام کردن تا 12 ساعت پرهیز کرد.

عوارض جانبی لیزر الکساندریت

باید اذعان داشت که این دستگاه هم به مانند سایر دستگاه های لیزرممکنست عوارضی ایجادکند.در افراد دارای پوست بسیار تیره، این احتمال وجود دارد که به عارضه هایپر پیگمنتیشن (یا افزایش رنگدانه های پوست که طی آن لکه هایی روشن تر از رنگ پوست در محل درمان ظاهر خواهد شد) دچار شوند. همانطور که پیشتر بدان اشاره شد، لیزر الکساندریت بهترین ومؤثرترین گزینه برای از بین بردن موی زائد پوست های تیره رتگ تلقی نمی شود. حتی این احتمال وجود دارد که رنگدانه پوست هایی با رنگ روشن تر هم در اثر استفاده از لیزر آسیب دیده و نابود شوند. احتمال بسیار اندکی وجود دارد که در نتیجه تابش لیزر پوست شروع به تولید بیش از حد و خارج از عرف رنگدانه ها کند که در چنین حالتی لکه هایی تیره رنگ بر روی پوست پدید می آید.

احساس درد در حین درمان رایج و طبیعی است اما این درد بسیار کم و قابل تحمل می‌باشد. بخصوص درمورد لیزرالکساندرایت Gentlelase ساخت کمپانی کندلای آمریکا،درمدلهای 2015 به بعدازتکنولوژی خنک کننده بسیارکارآمدی استفاده شده است که این درد وسایرعوارض رابه حداقل رسانده است.

برخی اوقات فرد التهاب، ورم و خارشی را تجربه می‌کند که پس از مدت زمان کوتاهی فروکش خواهد کرد. ممکن است پوست قرمز شود که به خودی خود در کوتاه زمانی برطرف می شود اما اگر لیزر به درستی و توسط شخصی متخصص و آموزش دیده به کار گرفته نشود احتمال ایجاد سوختگی در پوست شدت می‌یابد. احتمال بروز خونمردگی و کبودی بسیار اندک (١٠ درصد) می باشد که آن هم به مرور و بدون نیاز به درمان رفع می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

آنچه دیگران میخوانند