کرونا| علائم جدید کرونا | آمار کرونا | داروی کرونا | اخبار کرونا

خبر فوری؛ زمان پایان کرونا مشخص شد | وحشت دنیا از اژدهایی به نام اومیکرون + علائم وحشتناک امیکرون

خبر فوری؛ زمان پایان کرونا مشخص شد | وحشت دنیا از اژدهایی به نام اومیکرون + علائم وحشتناک امیکرون
کدخبر : 23598

شاید اومیکرون پایان تاخت وتازهای وحشیانه کووید باشد

کرونا از زمان همه گیری در ایران، تاکنون، جان بسیاری از هموطنان را گرفته است. کرونا بر سیستم ایمنی افراد تاثیر می گذارد و اگر به موقع درمان نشوند قربانی بیماری کرونا خواهند شد. با کشف واکسن کرونا این امیدواری به وجود آمد که بتوان موجب پیشگیری کرونا شد . خوشبختانه با رشد روند واکسیناسیون در کشور کرونا با تعداد کمتری کشته در ایران قربانی می گیرد.

پیش بینی عجیب درباره پایان کرونا

از آنجایی که کرونای اومیکرون منجر به عفونت خفیف کرونایی می‌شود، برخی محققان امیدوارند این نوع کرونا پایانی بر تاخت و تازهای وحشیانه کرونا بوده و پایان همه گیری را تسریع بخشد.

پروفسور کارل لاترباخ که قرار است وزیر بهداشت دولت جدید آلمان شود می‌گوید امیدوار است اومیکرون هدیه کریسمس بوده و پایانی بر همه گیری در جهان باشد.

کرونا

چرا جهش جدید کووید 19 اینقدر ترسناک است؟

به گزارش خبر فوری، اژدهایی به نام ویروس اومیکرون حالا از آفریقا سربرآورده و کشور به کشور به دنبال قربانی می گردد. بررسی شرایط اقتصادی، فضای مجازی و جو سیاسی دنیا نشان می دهد در بین جهش های ویروس کووید 19 هیچکدام به اندازه اومیکرون پر سر و صدا نبوده و مردم را نگران نکرده است. این شاید به این دلیل بود که بسیاری داشتند خود را آماده عادی سازی شهرها و کشورها کرده و می خواستند به بدرقه همیشگی ویروس کرونا بروند. هرچه بوده، اکنون دنیا دچار وحشت کم سابقه ای شده است. بازارها راکد، شهرها خلوت و بسیاری از سهام ها دچار سقوط شده اند. قیمت نفت کاهش یافته و بسیاری از نشست های سیاسی و اقتصادی معلق شده اند.

اومیکرون چیست؟

ویروس جهش یافته اومیکرون گونه ‌ای است که دو برابر کرونای دلتا جهش داشته است. اصلی ‌ترین نگرانی درباره اومیکرون، احتمال بی ‌اثر یا کم ‌اثر بودن واکسن‌ ها در برابر آن است اما این موضوع فعلاً به اثبات نرسیده است. آنچه مشخص است این است که احتمالا اومیکرون سریع ‌تر از سایر سویه‌ های ویروس کرونا گسترش یابد چرا که در بیانیه سازمان جهانی بهداشت آمده است: "شواهد اولیه حاکی از خطر بالای عفونت است و اینکه تغییرات زیان باری در اپیدمیولوژی کووید 19 روی داده است." با این وجود کارشناسان اعلام کردند که تست‌های pcr همچنان قادر هستند این سویه جدید را شناسایی کنند.

کرونا

اروپا در وحشت

بر اساس گزارش الجزیره، اگرچه اومیکرون ابتدا در قاره آفریقا ظهور کرده اما بیشترین ترس را در اروپا به وجود آورده است. این ترس به این علت است که اولا اروپا با موج جدید کرونا درگیر است، ثانیا بسیاری از شهروندانش واکسن نزده اند و ثالثا، برخی نمونه های اومیکرون در کشورهای این قاره پیدا شده است.

انگلیس و آلمان از ابتلای دو نفر به ویروس اومیکرون خبر داده اند. فرانسه و ایتالیا نیز به چند مورد مبتلا به ویروس کرونای جدید مشکوک شده اند. وضعیت هلند از بقیه کشورهای اروپایی بدتر است. مقامات بهداشتی هلند 61 مورد تایید شده کرونا را در بین مسافرانی که با دو پرواز از آفریقای جنوبی آمده‌اند، اعلام کرده اند و گفته اند که در حال انجام آزمایش‌ های بیشتر برای بررسی این امر هستند که آیا افراد مبتلا دچار کرونای اومیکرون شده اند یا نه.

علم راه حلی دارد؟

هم اکنون شرکت بیونتک آلمان سخت به دنبال مقابله با اومیکرون است. این شرکت روی این مساله تحقیق می کند که ایا ویروس جهش یافته می تواند از سد آنتی بادی حاصل از تزریق واکسن عبور کند یا نه. قرار است تا چند روز دیگر نتیجه قطعی تحقیقات بیونتک منتشر شود.

همزمان شرکت مرک نیز وعده داده در صورت صدور مجوز شرایط اضطراری، داروی ضد کرونای خود را وارد بازار کند. این دارو که اولین و معتبرترین دارو برای درمان کرونا است، به خصوص در روزهای اولیه ظهور بیماری به شدت مفید است و می تواند ریه های شخص را از درگیری نجات دهد.

علائم وحشتناک کرونای آفریقایی

آنجلیک کوتزی، رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی، در خصوص علائم ابتلا به سویه جدید کرونا اظهار کرد: سویه جدید اُمیکرون ویروس کرونا منجر به ابتلا به کرونای خفیف و بدون علائم شدید می‌شود.

نیوز نوشت سازمان بهداشت جهانی(WHO) روز جمعه سویه جدید آفریقای جنوبی را به‌ عنوان یک سویه نگران‌کننده از کرونا شناسایی کرد زیرا دارای ۳۲ جهش است و ویروس با این تعداد جهش می‌تواند مسری‌تر و خطرناک‌تر شود.

وی گفت: این بیماری خفیف با علائمی مانند دردهای عضلانی و احساس خستگی به مدت یک یا ۲ روز همراه است و تاکنون افراد مبتلا کمبود چشایی یا بویایی را گزارش نکردند. البته مبتلایان ممکن است سرفه خفیف داشته باشند.

کوتزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی از مبتلایان در خانه تحت درمان هستند اما ممکن است وضعیت برای کسانی که واکسینه نشده‌اند، متفاوت باشد.

رئیس انجمن پزشکی آفریقای جنوبی ادامه داد: ما تا ۲ هفته دیگر اطلاعات بیشتری در مورد این سویه کسب خواهیم کرد. در حال حاضر برخی از بیماران بستری شده افراد ۴۰ ساله و کمتر هستند.

کوتزی تاکید کرد همه بیماران وی سالم بوده‌اند اما نگران است که بیماران مسن یا واکسینه نشده ممکن است شدت بیشتری از اُمیکرون را تجربه کنند؛ به ویژه افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت یا بیماری قلبی دارند.

به دنبال گزارش‌هایی در مورد سویه جدید کرونا ایالات متحده، اتحادیه اروپا، کانادا، استرالیا و برخی کشورهای دیگر سفر به بسیاری از کشورهای آفریقای جنوبی را به دلیل نگرانی‌های بهداشتی ممنوع کرده‌اند.

کرونا

ناراحتی و خشم آفریقایی ها

همزمان با انتشار کرونا، بسیاری از کشورها، رفت و آمد از و به کشورهای آفریقایی را ممنوع اعلام کرده اند. این اتفاق به خصوص باعث خشم و ناراحتی مقامات آفریقای جنوبی شده است، چرا که تقریبا اقتصاد این کشور را فلج کرده است. به جز سرگردانی مسافران بسیاری از شهروندان سیاه پوست هم در شهرهای اروپا با واکنش بد سفیدپوستان روبه رو شده اند که البته باعث تعجب و حیرت بسیاری از رسانه ها و مقامات شده است.

چرا دنیا اینقدر نگران است؟

اوضاع زمانی بدتر شد و نگرانی زمانی افزایش یافت که سازمان بهداشت جهانی اوضاع کنونی را "نگران کننده" نامید. گروهی از کارشناسان مسئول نظارت بر تکامل بیماری های همه گیر اعلام کردند که اومیکرون که برای اولین بار در آفریقای جنوبی به ثبت رسید، حاوی تعداد زیادی جهش است که برخی از آنها نگران کننده هستند.

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اتحادیه اروپا هم در یک گزارش مرتبط به ارزیابی خطر گفت که "سطح کلی خطر مرتبط با ویروس جهش یافته اومیکرون از بالا تا بسیار بالا ارزیابی شده است."

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

آنچه دیگران میخوانند