یارانه

یارانه جدید نمایان شد / بمب یارانه ترکید / خبر خوب رئیسی در مورد یارانه چه بود ؟

یارانه جدید نمایان شد / بمب یارانه ترکید / خبر خوب رئیسی در مورد یارانه چه بود ؟
کدخبر : 23849

یارانه جدید به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود ؟

به گزارش رصداقتصادی  یارانه یا سوبسید نمونه‌ای از کمک‌های مالی دولت است که به مشاغل و سازمان‌های یک کشور اختصاص می‌یابد. این نوع حمایت مالی برای ارتقای سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی به کار می‌رود، به طوری که مشاغل می‌توانند کالاهایی را تولید کنند که برای مردم مقرون‌به‌صرفه باشند. یارانه‌ نقدی شامل وام‌های بدون بهره، کمک‌های بلاعوض، بیمه، تخفیف‌های مالیاتی، وام‌های کم‌بهره و تخفیف در اجاره‌بهاست.  

یارانه

ابراهیم رئیسی گفته سیاست دولتش این است کاری کند که سود ارز ۴۲۰۰ تومانی به جای دلالان، مستقیم به جیب مردم برود. این خبری است که رئیسی دیشب اعلام کرد. خبری که می‌تواند به معنای پرداخت یارانه جدید باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رئیسی وعده داده بود که از آذر ماه یارانه جدید پرداخت شود. ماه گذشته هم او برخی از چهره‌های اقتصادی را به پاستور دعوت کرد تا از آنها برای مسائل اقتصاد نظرخواهی کند.

آنگونه که احمد توکلی گفته بود محور جلسه اقتصادی با رئیس جمهور تصمیم‌گیری درباره حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بود و پاسخ به این سوال که چگونه باید حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را جبران کرد؟ توکلی گفته بود یکی از پیشنهادات این جلسه، پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی بود.

یارانه نقدی جدید در راه است؟

کمی بعد گفته شد دولت فعلا برنامه‌ای برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ندارد و همچنان به پرداخت آن ادامه می‌دهد. این خبر خود به خود به معنای این بود که یارانه نقدی ۱۱۰ هزار تومانی منتفی است و فعلا پرداخت نمی‌شود.

اما رئیسی دیشب در سخنان خود دوباره به مساله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اشاره کرد و گفت: دولتش در نظر دارد که دست دلال‌ها را از ارز ترجیحی حذف کند و کاری کند که این ارز مستقیم وارد جیب مردم شود.

قیمت خودرو در بازار سه شنبه / پراید رکورد شکست + جدول

او گفت: در دولت تهمهیداتی برای این قضیه اندیشیده شده که بتوانیم دست دلال ها را قطع کنیم و این امکان مستقیم در جیب مردم قرار بگیرد. در دولت بنا داریم در نظام توزیع و هم در تخصیص اعتبارات جریان دلالی و سوداگری را قطع کنیم و به طرف این برویم که مردم بهره‌مند شوند.

به نظر می‌رسد که این گفته‌های رئیسی به معنای این است که دولت می‌خواهد ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاها را حذف کند و اعتبار آن را به شکل دیگری در اختیار مردم قرار دهد.

یارانه

یارانه نقدی امسال پرداخت می‌شود؟

اما یارانه جدید، در سال جاری پرداخت می‌شود؟ به نطر می‌رسد اگر برنامه دولت حذف یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه نقدی باشد، پرداخت این یارانه به سال بعد موکول شود.

چون قرار است اعتبار این یارانه از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی تامین شود. یعنی دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی کالاها را حذف کند و اعتبار آن را به صورت نقدی به مردم بدهد. به گفته رئیسی در ابتدای سال جاری پیش‌بینی شده که ۸ میلیارد دلار ارز ترجیحی پرداخت شود. اما رئیسی گفته کل این اعتبار خرج شده و چیزی از آن به دولت جدید نرسیده. پس این به آن معناست که اعتباری برای پرداخت یارانه جایگزین وجود ندارد.

اما احتمال دارد که در بودجه سال ۱۴۰۱ این اعتبار به جای پرداخت به دلالان و واسطه‌گران به مردم داده شود.

یارانه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه