قیمت طلا ، دلار ، سکه امروز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 22 آذر | 1400/9/22

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 22 آذر | 1400/9/22
کدخبر : 23945

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز دوشنبه 22 آذر را در این صفحه می خوانید .

به گزارش رصداقتصادی : قیمت طلا و دلار در بازار روند پرنوسانی داشته است . قیمت طلا در بازار پیش از این در روبه کاهش بوده است اما چند روزی است که قیمت طلا و دلار روند صعودی به خود گرفته است . به گفته کارشناسان افزایش قیمت دلار دلیل منطقی ندارد و شیطنت دلالان است . در ادامه جزئیات جدید و دقیق از قیمت دلار و طلا در بازار پنجشنبه را می خوانید .

نرخ ارز طلا سکه دلار یورو

طلا و سکه امروز چند؟

اونس جهانی طلا در بازار امروز ۱۷۸۷ دلار اعلام شد. قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد پنجشنبه ۱۸ آذر یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان معامله شد.

قیمت اونس جهانی طلا با ثبات تقریبی قیمت امروز پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین نرخ ۱۷۸۷ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۸۲ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز با کمی کاهش امروز یک میلیون و ۳۰۸ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۳۰۷ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز به ۱۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید.

قیمت ربع سکه نیز امروز سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت شد.

در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۷۱۴ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز با همان نرخ ۲۷ هزار و ۷۶۷ تومان اعلام شد.

تولد سمیرا حسن پور با حضور متین ستوده + عکس دونفره

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز پنجشنبه ۱۸ آذر با ۶۳ تومان کاهش، ۲۷۷۱۴ تومان معامله شد. در معاملات امروز، ۲۷۷۷۷ تومان بیشترین قیمت و ۲۷۷۰۰ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۷۶۷ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۴۴۹ تومان اعلام شد.

نرخ ارز طلا سکه دلار یورو

بی‌توجهی بازار به خبرهای منفی

عدم تمایل برای خرید دلار در شرایطی در بازار مشاهده می‌شد که سه‌شنبه شب و چهارشنبه ظهر چند خبر سیاسی منفی به بازار مخابره شد. از جمله خبر اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران.

ایالات‌متحده روز سه‌شنبه ۱۶ آذر (۷دسامبر) هشت شخص حقیقی و چهار نهاد از جمله یگان ویژه ناجا را به‌دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد. تحریم‌های جدید در حالی اعمال شده است که مقام‌های عالی‌رتبه کشور بارها گفته‌اند، هدف اصلی از شرکت در مذاکرات برجام در وین رفع تحریم‌هاست.

به این ترتیب، رفتار آمریکایی‌ها می‌توانست در بازار چنین تصوری را ایجاد کند که شرایط برای ایجاد توافق جدید میان ایران و آمریکا چندان فراهم نیست. با این حال، بازار به این خبر واکنش خاصی نشان نداد.

اما این ادعا در بازار اثر خاصی نداشت و معامله‌گران چندان آن را جدی نگرفتند. بیشتر فعالان ارزی باور داشتند که باید تا زمان آشکار شدن نتایج دور جدید مذاکرات صبر کنند و پس از این مذاکرات، موقعیت خریدوفروش خود را تنظیم کنند. با قطعی شدن ادامه مذاکرات هسته‌ای در انتهای هفته جاری، احتیاط خریداران ارزی بیشتر شد. همزمان، بخشی از معامله‌گران شروع به فروش ارزهای خریداری‌شده قبلی و به این ترتیب، سود خود از این خریدها را قطعی کردند.

برخی از فعالان نیز باور داشتند دلیل افت دلار وعده رئیس‌کل بانک مرکزی بوده است. صالح‌آبادی دو روز قبل وعده داده بود که سامانه‌ای برای تامین نیازهای ارزی عموم مردم راه‌اندازی خواهد شد. 

پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۰ آذر

روز پنج‌شنبه با وجود انتشار اخبار منفی متعدد، دلار تنها ۱۰۰ تومان رشد قیمت را ثبت کرد. با توجه به تغییرات قیمت ارز در هفته گذشته روند دلار در روزهای آینده به چه صورت خواهد بود؟

معامله‌گران ارزی در زمان مذاکرات هسته‌ای، با احتیاط بیشتری رفتار می‌کنند و تمایل زیادی برای خریدوفروش‌های سنگین ندارند. روز پنج‌شنبه با وجود انتشار اخبار منفی متعدد، دلار تنها ۱۰۰ تومان رشد قیمت را ثبت کرد. در معاملات پشت خطی روز جمعه نیز قیمت دلار نوسان خاصی نداشت، امری که نشان می‌دهد ممکن است دلار در نخستین روز هفته تغییرات محدودی را به ثبت برساند.

تعادل دلار در ابتدای هفته تنها در صورتی برهم خواهد خورد که خبر موثقی از مذاکرات هسته‌ای منتشر شود. تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد، به نظر می‌رسد بازیگران ارزی ترجیح می‌دهند دست به عصا حرکت کنند و حرکت شتاب‌زده‌ای را صورت ندهند.

تاثیر بودجه و مذاکرات بر قیمت دلار

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار ارز در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند قیمت دلار در هفته آینده گفت: روزهای آینده دو رخداد مهم در تغییر قیمت ارز موثر است. اول، تقدیم لایحه بودجه و نرخ ارز اعلامی بودجه است و دوم،دور دوم نشست احیای برجام و ابهام در به نتیجه رسیدن آن است.

نصیرزاده درباره واکنش بازار ارز به نتیجه مذاکرات برجام می‌گوید: اگر نشست برخلاف اعلام طرف ایرانی برگزار نشود یا برگزاری به صدور پالس مثبت ختم نشود به تقویت قیمت منجر می‌شود.

وی همچنین در این باره افزود: در مجموع نشانه‌ای برای تزریق ارز در بازار مشاهده نمی‌شود و ثبات قیمت‌های کنونی در بازار ارز دور از تصور نیست.

واکنش طبیعی به اخبار هسته‌ای

بیشتر فعالان ارزی باور دارند با توجه به اهمیت مذاکرات هسته‌ای و امکان لغو یا ادامه تحریم‌ها، طبیعی است که بازار واکنش هیجانی موقت به اخبار مذاکرات داشته باشد. در واقع از نگاه این گروه، افزایش دلار در هفته گذشته که پس از مذاکرات هسته‌ای هفته دوم آذرماه رخ داد، طبیعی بود.

دلار به دنبال توقف موقت مذاکرات وین در انتهای دو هفته قبل، در روزهای ابتدایی هفته گذشته در مسیر افزایشی تندی قرار گرفت. با این حال، زمانی که بازار به دور جدید مذاکرات نزدیک شد، سطح احتیاط‌ها در بازار بالا رفت و دیگر خبری از خریدهای سنگین نبود. در فاصله روزهای دوشنبه تا پنج‌شنبه،دلار تغییراتی را ثبت کزد. دلار در هفته گذشته با تکیه بر همان رشد روزهای شنبه و یکشنبه، توانست بازدهی هفتگی ۸/ ۴ درصدی را تجربه کند.

اسکناس آمریکایی دو هفته قبل نیز ۲/ ۱ درصد رشد قیمت را به ثبت رسانده بود. در هفته‌ای که دلار روند افزایشی داشت، سکه امامی نیز توانست در جاده صعودی حرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه