قیمت طلا و سکه | قیمت طلا و دلار امروز | قیمت سکه و دلار سه شنبه

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 23 آذر | 1400/9/23

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 23 آذر | 1400/9/23
کدخبر : 24164

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز سه شنبه 23 آذر را در ادامه می خوانید ......

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | سه شنبه 23 آذر | 1400/9/23

 

در حال بروزرسانی ..... 

 

سیگنال کاهشی دلار به بازار طلا و سکه / پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۲۳ آذر

دیروز بازار طلا متاثر از ثبات اونس و نوسانات کاهشی دلار، وضعیت آرامی داشت و قیمت طلا نسبت به یکشنبه اندکی کاهش یافت و بهای سکه تغییری نکرد.

در پی معاملات بازارهای داخلی قیمت طلا و سکه کاهش یافت و به این ترتیب قیمت طلا گرمی یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۳۷۲ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

نرخ طلا سکه دلار ارز

شرایط بازار طلا بعد از مذاکرات

محمدولی در ادامه به وجود شرایط آرام نسبت به هفته قبل در بازار اشاره کرد و توضیح داد: در شرایطی که بازار با نوسان کمتری همراه باشد تقاضا افزایشی است.

به گفته این فعال صنفی، در مقابل، زمانی که قیمت‌ها کاهشی و نوسانی باشد تقاضا کمتر می‌شود.

او بازار طلا و سکه در چند روز گذشته را در مقایسه با هفته‌های گذشته، بازاری آرام‌تر دانست اما از کم بودن تقاضا در بازار خبر داد.

 

امیدواری به پایان سال

رئیس اتحادیه طلا تهران با توجه به نزدیک شدن به روزهای آخر سال، امیدوار است بازار با آرامش بیشتر و افزایش تقاضا همراه باشد.

با کاهش سیگنال‌های مذاکرات وین انتظار می‌رود در روزهای آینده بازار طلا و سکه با آرامش بیشتری همراه باشد.

بر اساس گزارش اقتصاد آنلاین، فعالان بازار طلا از عادی شدن روند معاملات خبر می‌دهند و گفته شده، به‌رغم اینکه قیمت‌ها از هفته گذشته روند نزولی پیش گرفته اما حجم خرید و فروش‌ها تغییر نکرده است؛ بنابراین مردم فعلا منتظر نتیجه مذاکرات و واکنش دلار به آن هستند و تا روشن شدن تکلیف برجام، وارد بازار طلا نخواهند شد.

حالا با توجه به بلاتکلیفی شرایط سیاسی و انتشار اظهارات متفاوت درمورد برجام، معامله‌گران بازار ارز سردرگم هستند و اخبار مذاکرات به قیمت دلار جهت می‌دهد؛ به همین دلیل محمد کشتی‌آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا هم با اشاره به افزایش عوامل تاثیر‌گذار، اظهار کرده که آینده بازار طلا و روند قیمت‌ها فعلا قابل پیش‌بینی نیست.

 

واگذاری کانال ۱۳ میلیون تومانی

سکه از ابتدای هفته جاری در نبود سیگنالی از اونس طلا، در برابر ریزش دلار تاب آورد و سطح مهم خود را حفظ کرد؛ اما در شروع معاملات روز دوشنبه مقاومت چندانی از خود نشان نداد و مرز ۱۳میلیون تومانی را به‌راحتی واگذار کرد.

با وجود اینکه اونس طلا در بازار جهانی شروع مثبتی داشت و روند صعودی را دنبال کرد؛ اما واگذاری سطح مهم دلار مزید بر افت بیشتر سکه امامی در بازار طلا شد. به این ترتیب، هر قطعه سکه روز گذشته با افت کمی در سطح ۱۲میلیون و ۹۸۰هزار تومان مورد معامله قرارگرفت. این رقم در مقایسه با قیمت روز یکشنبه کاهش کمی را نشان می‌دهد، اما به هراس معامله‌گران افزوده است و انتظار می‌رود با از دست رفتن کف ۱۲میلیون و ۸۰۰هزار تومانی، فروشندگان زیادی روانه بازار شوند.

 

شروع مثبت طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت‌تاثیر رشد تورم آمریکا که جذابیت سرمایه‌گذاری روی این فلز ارزشمند را تقویت کرد، در (ساعت ۲۰) به ۱۷۸۸دلار افزایش یافت. در حالی که قیمت‌های مصرفی آمریکا در نوامبر تحت‌تاثیر رشد هزینه کالاها و خدمات در بحبوحه محدودیت‌های عرضه، افزایش بیشتری پیدا کرده و به بزرگ‌ترین رشد سالانه از سال ۱۹۸۲ رسیده است، طلا پناهگاه امن دارایی در برابر فشارهای تورمی شناخته می‌شود و سرمایه‌گذاران زیادی را جذب خود کرده است.

اکنون که بازار روی حرکت بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره حساب می‌کند، در حال حاضر طلا یک دارایی امن به حساب آید، به همین دلیل همچنان تقاضای خرید را حفظ کرده است. به گفته فعالان بازار، اونس طلا آماده شکستن مقاومت سطح ۱۷۸۹دلار و صعود تا سطح مقاومتی ۱۸۰۵دلار است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه