قیمت دلار سکه طلا یورو امروز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهارشنبه 24 آذر | 1400/9/24

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهارشنبه 24 آذر | 1400/9/24
کدخبر : 24207

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز چهارشنبه 24 آذر | 1400/9/24

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | چهارشنبه 24 آذر | 1400/9/24

 

در حال بروز رسانی ...... 

 

اثرگذاری اخبار در بازار ارز / پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۲۴ آذر

نوسانات شدید دلار در روزهای اخیر، معامله‌گران ارزی را گیج و سردرگم کرده. نوسانات رفت و برگشتی روزهای اخیر، چشم‌‌انداز بازار را در مه فرو برده است و بخشی از معامله‌گران، خرید و فروش‌های خود را به تعویق انداخته‌اند.

نوسانات شدید دلار در روزهای اخیر، معامله‌گران ارزی را گیج و سردرگم کرده است.

در حالی که در سه روز ابتدایی هفته، فروشندگان با قدرت دست بالاتر را در بازار داشتند، روز سه‌شنبه، زمانی برای حمله خریداران بود.

نوسانات رفت و برگشتی روزهای اخیر، چشم‌‌انداز بازار را در مه فرو برده و موجب شده است که بخشی از معامله‌گران، خرید و فروش‌های خود را به تعویق بیندازند.

در چهارمین روز هفته، فشار خریدها موجب شد قیمت دلار افزایشی شود.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفت که روز دوشنبه، دلار حدود ۶۰۰ تومان ارازن‌ شده بود.

 

اثرگذاری اخبار در بازار ارز

بر اساس گزارش دنیای اقتصاد، از همان ابتدای روز سه‌شنبه، معامله‌گران سعی می‌‌کردند اخبار منفی رسیده از مذاکرات وین را برجسته کنند و افت بیشتر قیمت دلار را منطقی ندانند.

به عنوان مثال برخی معامله‌گران عنوان می‌‌کردند که اروپایی‌‌ها عنوان کرده‌‌اند که مذاکرات وین پیشرفت خاصی نکرده است و احتمال دارد که این دور از مذاکرات به نتیجه خاصی نرسد.

دسته‌‌ای از معامله‌گران به این تحلیل خبرگزاری رویترز استناد می‌‌کردند که «دیپلمات‌‌های ارشد» آلمانی، بریتانیایی و فرانسوی قدرت‌های بزرگ اروپایی در بیانیه‌‌ای در مورد مذاکرات جاری برجام در وین گفته‌‌اند که «زمان به سرعت رو به پایان است و پیشرفت سریع در مذاکرات دیده نمی‌شود.»

این اتفاق در حالی رخ داد که در روزهای ابتدایی هفته، بازیگران ارزی خوش‌بینی محتاطانه‌‌ای نسبت به روند احیای برجام پیدا کرده بودند.

آنها احساس می‌‌کردند که گفت‌وگوها شروع شده است و دو طرف در حال تلاش برای پیدا کردن یک زبان مشترک هستند.

با این حال، روز سه‌شنبه اوضاع به‌‌طور کلی متفاوت بود.

این اتفاق در حالی رخ داد که گفته می‌شد نماینده آمریکا در مذاکرات هسته‌‌ای نیز به وین سفر کرده است.

سفر او می‌توانست نشان‌دهنده پیشرفت گفت‌وگوها باشد، ولی به نظر می‌‌رسید باتوجه به اینکه خبرهای مثبتی از مذاکرات منتشر نشد، معامله‌گران تصمیم گرفتند در موقعیت خرید قرار بگیرند.

 

نوسان‌‌گیری عجیب دلاری

در حالی که بخشی از معامله‌گران تصور می‌‌کردند که تغییر و تحول انتظاراتی نسبت به مذاکرات هسته‌‌ای عامل نوسان‌‌ساز قیمت دلار در روزهای اخیر بوده است، گروه دیگری اعتقاد داشتند که نوسان‌گیران تنها از فضای مبهم حاکم بر بازار برای نوسان‌‌گیری خود استفاده کرده‌‌اند.

معامله‌‌گران از یکسو از نوسانات قیمت دلار سود سرشاری کسب کرده‌‌اند و از سوی دیگر توانسته‌‌اند ذهنیت بازار را با استفاده از اخبار تحت تاثیر قرار دهند.

به نظر می‌‌رسد در صورتی که مذاکرات هسته‌‌ای در هفته جاری به نتیجه خاصی نرسد، دلار با تلاش‌‌های نوسان‌گیران برای رشد مواجه شود.

این در حالی است که پیشرفت در مذاکرات می‌تواند مقداری از تقاضای احتیاطی را از بازار خارج کند.

 

کاهش اونس جهانی / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۴ آذر

اگرچه قیمت طلا در بازار جهانی طی معاملات امروز بی‌تغییر ماند اما روند کاهشی طلا و سکه در بازار داخلی تغییر مسیر داد و به دور افزایشی خودد بازگشت.

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی در واکنش به عوامل متضاد شامل بازده پایین‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌تر، تغییر چندانی نداشت.

 هر اونس طلا برای تحویل فوری بدون تغییر ماند و در ۱۷۸۷ دلار و ۵۰ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۸۷ دلار و ۹۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۸۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شده بود.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی شرکت دیلی فارکس، بازار منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکاست و این فلز ارزشمند به دلیل عوامل متضاد شامل بازده پایین‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌تر، در بازه محدودی حبس شده است.

 

دنیای اقتصاد نوشت : بازگشت سکه ۱۳ میلیون تومانی

دلار آمریکا در بازار داخلی طی دو روز گذشته افت نسبی را تجربه کرد و به تبع آن، بهای سکه امامی نیز تا حدودی دستخوش نوسانات کاهشی شد؛ اما طولی نکشید که سکه امامی روز سه‌‌‌شنبه با بازگشت به سطح ۱۳میلیون تومانی جایگاه خود را در این سطح تثبیت کرد.

بر این اساس، هر سکه امامی پس از پشت سر گذاشتن مرز ۱۳میلیون ‌تومانی در سطح ۱۳میلیون و ۲۳۰‌هزار تومان قرار گرفت. عده‌‌‌ای از فعالان بازار معتقدند که افزایش حباب سکه در این روزها به این معناست که بازار از لحاظ انتظارات سرمایه‌گذاران آمادگی افت قیمت را ندارد و کاهش روزهای اخیر را صرفا هیجانی می‌‌‌دانند. معامله‌‌‌گران انتظار ندارند قیمت دلار به زیر مرز ۲۹‌هزار تومان کاهش یابد؛ زیرا با تثبیت قیمت دلار در این کانال، امکان برگشت سکه تا نزدیکی مرز ۱۲میلیون تومان بیشتر خواهد شد.

 

کاهش اونس طلای جهانی

قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه در واکنش به عوامل متضاد، از جمله بازده پایین‌‌‌تر اوراق قرضه و دلار قوی‌‌‌تر، کاهش را شاهد بود. ارزش دلار در معاملات روز گذشته قوی‌‌‌تر شد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌‌‌تر کرد؛ اما بازده اوراق خزانه آمریکا در نزدیکی پایین‌‌‌ترین رکورد یک‌هفته اخیر ماند.

به گفته کارشناسان، قیمت طلا در شرایط بسیار نامعلومی قرار دارد، با این حال توان صعودی خود را حفظ کرده است. آنها معتقدند، تا زمانی که طلا محدوده فعلی خود را از دست ندهد، شانس صعود خواهد داشت.

نگرانی‌های ناشی از سویه اومیکرون در کنار احتیاط حاکم بر بازار پیش از برگزاری جلسه فدرال‌رزرو باعث شده است تا روند صعودی قیمت طلا کند شود. با این حال، قیمت‌ها منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکاست و دیروز تا ساعت۲۰و۴۰دقیقه به وقت تهران به۱۷۷۵دلار رسید.

 

 

قیمت دلار امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۰

در صرافی‌های بانکی امروز دوشنبه قیمت دلار ۲۷ هزار و ۴۶۱ تومان ثبت شد. نرخ ارز صرافی ملی نیز ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان اعلام شد.

قیمت دلار در صرافی‌های بانکی امروز سه‌شنبه ۲۳ آذر با ۱۸ تومان کاهش، ۲۷,۴۶۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۴۶۹ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۴۵۳ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۴۷۰ تومان رسید. قیمت دلار در بازار متشکل ارزی ۲۷۳۰۵ تومان اعلام شد.

 

پیام رکود از بودجه

شهاب موسوی، کارشناس بازارهای مالی درمورد بهترین بازارها برای سرمایه‌گذاری گفت: پیامی که از این لایحه می‌شود گرفت اگر تغییری نکند و اجرا شود این است که شرایط موجود با عمق بیشتری به ست رکود می‌رود.

او افزود: من در دلار توان رشد آنچنانی نمی‌بینم شاید حرکاتی که دلار اخیرا داشت بیشتر تحت تاثیر اصلاح ارزش لیر بوده است و تاثیر ترکیه بر ایران.

به گفته موسوی، فضای فعلی شدت بیشتری پیدا خواهد کرد و سرمایه‌گذار با بازاری مواجه می‌شود که سرعت گردش مالی و حجم معاملاتی در آن کاهش پیدا کرده است، در این شرایط کسی برنده است که پول داشته باشد، دوران رکود دوران خرید و تشنگی اقتصاد برای نقدینگی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه