قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه ارزان شد | قیمت باورنکردنی طلا و سکه

قیمت طلا و سکه ارزان شد | قیمت باورنکردنی طلا و سکه
کدخبر : 24330

قیمت طلا و سکه امروز

به گزارش رصداقتصادی : قیمت طلا و سکه امروز روند نزولی داشت . قیمت طلا و سکه که در روز های گذشته سیر به شدت صعودی داشته است امروز کمی ملایم تر شد . قیمت طلا و سکه امروز سیر کاهشی به خود گرفت . در ادامه جزئیات دقیق از اتفاقات بازار در قیمت طلا و سکه را می خوانید .

 

طلا و سکه ارزان شد؟ / قیمت دلار و یورو چند است؟

قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند نزولی داشتند. اما قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی روند نسبتا با ثباتی را ثبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در بازار امروز روند کاهشی داشتند و هرکدام حدود نیم درصد کاهش قیمت داشتند.

با صعود اونس طلا به بالای ۱۸۰۰ دلار پس از سیگنال بانک مرکزی آمریکا درباره احتمال سه دور افزایش نرخ بهره در سال آینده میلادی، موج جدیدی از خوش‌بینی در بازار طلا به وجود آمده است.

اگرچه بعضی از تحلیلگران پتانسیل صعود قیمت طلا در کوتاه مدت را مشاهده می‌کنند اما همچنین فرصت فروش در زمان صعود قیمت‌ها را هم می‌بینند زیرا این فلز ارزشمند نهایتا با موانع افزایش نرخ بهره در سال ۲۰۲۲ مواجه می‌شود.

کریس وِکیو، استراتژیست ارشد بازار وب سایت دیلی فارکس در این باره اظهار کرد: دلار ضعیفتر و بازده واقعی پایینتر اوراق قرضه کمک می کند قیمت طلا بالاتر رود. با این حال وی خاطرنشان کرد اگر طلا بالای قیمت ۱۸۳۵ دلار را بشکند، این صعود فرصتی برای فروش است.

تحلیلگران پتانسیل تغییر پایدارتری در این فلز ارزشمند را انتظار دارند. دارین نیوسام، رییس شرکت “دارین نیوسام آنالایز” اظهار کرد: با وجود لحن موافق بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره، دلار نمی تواند به بالاتر از رکورد بالایی که در نوامبر داشت صعود کند.

نرخ‌ها شاید بالا بروند اما به صورت پلکانی افزایش پیدا می کنند. نگاهی به نمودارها نشان می دهد دلار فعلا به سقف رسیده و طلا فرصت خواهد یافت به سطح بالاتری صعود کند. وی در ادامه افزود: افزایش تنشهای ژئوپلیتیکی میان روسیه و اوکراین هم تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن در کوتاه مدت را تقویت می کند. در شرایط ابهام، سرمایه گذاران ترجیح می دهند طلا نگهداری کنند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۹ درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، ۱۰۲۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها، ۵۹۳ نفر معادل ۵۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۲۶۳ نفر معادل ۲۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۷۱ نفر معادل ۱۷ درصد نظری نداشتند.

 

اونس جهانی در بلند مدت

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره اخبار منتشر شده گفت: سیاست‌‎های مالی آمریکا در چند وقت گذشته و برای ماه‌های آینده کنترل و افزایش ارزش دلار است. همین مساله موجب می‌شود اونس جهانی و حتی قیمت نفت افزایش زیادی نداشته باشند.

علی طباطبایی بر این اعتقاد است که با توجه به شرایطی که وجود دارد، اونس جهانی در بلند مدت با شیب کم روند نزولی دارد. نرخ تورم آمریکا در چند ماه آینده برای مشخص شدن مسیر طلای جهانی اهمیت دارد.

 

قیمت دلار و یورو

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در صرافی‌های بانکی قیمت دلار امروز شنبه ۲۷ آذر با ۱۴ تومان افزایش، ۲۷,۴۳۱ تومان معامله شد. در طی معاملات امروز، ۲۷,۴۴۲ تومان بیشترین قیمت و ۲۷,۴۰۶ تومان کمترین قیمت ثبت شده برای دلار است.

 

نرخ صرافی ملی امروز به ۲۷۴۲۱ تومان رسید.

قیمت اونس جهانی طلا امروز شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ در بالاترین با کمی کاهش نرخ ۱۷۹۹ دلار و در پایین‌ترین قیمت ۱۷۹۶ دلار اعلام شد. قیمت طلا ۱۸ عیار در بالاترین نرخ بازار نیز امروز یک میلیون و ۲۹۹ هزار تومان و در پایین‌ترین نرخ یک میلیون و ۲۹۷ ثبت شده است.

قیمت سکه امروز با روندی افزایشی به ۱۳ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید. قیمت نیم‌سکه نیز شش میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ثبت شد.

 

قیمت درهم ثابت ماند

قیمت درهم از روز پنجشنبه هفته گذشته با ۸ هزار و ۲۶۰ تومان بسته شد. درهم در ابتدای معاملات نقدی امروز هم با همین قیمت معامله شد و تغییری نکرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه