قیمت طلا سکه دلار ارز یورو امروز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 4 آذر | 1400/10/4

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 4 آذر | 1400/10/4
کدخبر : 24594

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز شنبه 4 آذر را در ادامه می خوانید .

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 4 آذر | 1400/10/4

 

در حال بروز رسانی .....

 

بازار طلا راکد شد. هر چند قیمت دلار همچنان نوسان دارد اما به اعتقاد طلافروشان تقاضایی برای خرید طلا و سکه در بازار مشاهده نمی‌شود. آیا انس جهانی طلا در آستانه سال نوی میلادی و هفته اول دی ماه نوسان دارد؟

با نزدیک شدن به سال نو میلادی انس جهانی طلا در روز چهارشنبه (یکم دی ۱۴۰۰) هشت دلار کاهش یافت.

با این حال فروشندگان طلا معتقدند احتمال دارد هفته آینده قیمت انس جهانی طلا نوسان افزایشی داشته باشد اما هنوز دامنه این نوسان‌ها مشخص نیست. در بازار ایران اما تقاضا برای خرید طلا و سکه فروکش کرده است.

در همین مورد نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: برخلاف هفته گذشته که تقاضا برای خرید سکه زیاد شده بود اما در روزهای پایانی هفته تقاضا فروکش کرد. به طوری که در یک هفته اخیر حباب سکه از ۵۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید. این نشان می‌دهد دیگر تقاضایی برای خرید سکه وجود ندارد.

محمد کشتی‌آرای توضیح داد: در روزهای پایانی آذر ماه به دلیل نوسان قیمت دلار طلا در بازار ایران اندکی افزایش یافت این در حالی است که بر خلاف بازار ایران در بازارهای جهانی انس جهانی طلا کاهش پیدا کرد.

 

سطوح حساس سکه

بازار طلا و سکه پس از رکوردشکنی قیمت‌ها در هفته‌‌‌های گذشته، هفته اخیر را با حداقل نوسانات قیمتی پشت سر گذاشت؛ به طوری پس از شکستن رکورد بهای انواع سکه و مصنوعات طلا در هفته‌‌‌های گذشته، ارزش طلا و سکه با تاثیرپذیری از رشد آرام اونس طلا در بازار جهانی و همچنین نوسان محدود نرخ دلار در بازار داخلی، روند ملایمی را سپری کرد.

به این ترتیب هر سکه عملکرد مثبت هفتگی جزئی را با ۰۸/ ۰‌درصد تجربه کرد. لازم به ذکر است که این سکه نوسانات خود را در بازه قیمتی ۱۳میلیون و ۴۰‌هزار تومان تا ۱۳میلیون و ۲۴۰‌هزار تومان به همراه داشت و موقعیت ۱۳میلیون تومانی را با قدرت بالایی حفظ کرد.

گفته می‌شود در صورت عبور سکه از مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰‌هزار تومان، احتمال افزایش تحرکات صعودی برای این فلز گرانبهای داخلی وجود دارد.

 

آخرین رشد سال ۲۰۲۱ طلا

بازارهای جهانی از روز جمعه وارد تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ شدند. اونس طلا توانست بهای خود را تا روز پنج‌شنبه در محدوده ۱۸۱۰دلار با بسته شدن معاملات آتی طلا در آسیا حفظ کند. عاملی که مانع درخشش بیشتر اونس طلا شد، ثابت ماندن شاخص دلار آمریکا در هفته اخیر بود که جذابیت این فلز ارزشمند جهانی را برای خریداران غیر‌آمریکایی کمتر نمایان کرد.

بنابراین رفتار ارزش شاخص دلار باعث شد تا این کالا در مسیر ثبت رشد هفتگی ملایمی قرار بگیرد. گفته می‌شود طلا به‌تنهایی در شرایط فعلی فاقد نیروی حرکتی برای حفظ روند صعودی است.

علاوه بر این برخی فعالان اذعان دارند، درصورتی که تمایلات صعودی باقی بماند، طلا می‌تواند به سودآوری خود تا سطوح بالاتری ادامه دهد. در مقابل گفته می‌شود، تلاش‌‌‌های طلای جهانی برای بهبود معنا‌‌‌دار روند خود همچنان متقاعدکننده نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه