قیمت ارز دلار سکه طلا یورو امروز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 5 آذر | 1400/10/5

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 5 آذر | 1400/10/5
کدخبر : 24620

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز یکشنبه 5 آذر را در ادامه می خوانید .

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 5 آذر | 1400/10/5

 

در حال بروزرسانی ......

 

در معاملات روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت طلا و سکه برای سومین روز با افزایش همراه بود اما طی معاملات شنبه ۴ دی قیمت طلا سکه در مقایسه با پنجشنبه کاهش یافت.

در آستانه تعطیلات کریسمس و با وجود تثبیت ارزش دلار و اشتها برای خرید دارایی های پرریسک قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان در معاملات روز جمعه با ۰٫۴۷ درصد افزایش به ۱۸۱۷ دلار و سنت رسید ولی در ادامه تعدیل شد و به رقم ۱۸۱۰ دلار بسنده کرد.

بر اساس این گزارش، دانیل پاویلونیس تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او گفت: «معاملات در روز قبل از کریسمس بسیار ناچیز بوده است.» وی افزود با توجه به چشم انداز تداوم تورم بالا سال آینده سال خوبی برای بازار طلا خواهد بود.

در عین حال تثبیت ارزش دلار موجب شد تا اندکی از جذابیت بازار طلا کاسته شود و رشد قیمت فلز زرد تضعیف گردد. اما ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر در نوسان بود و این موجب شد تا طلا در مسیر رشد هفتگی باقی بماند.

 

علت افزایش اونس جهانی

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش اونس جهانی توضیح داد: امیدواری موقت به بازار اونس و افزایش تقاضا برای طلا در دو ماه ابتدایی سال میلادی یکی از عوامل افزایش قیمت اونس بود.

این کارشناس بازارهای مالی اعتقاد دارد در دو ماه آینده به دلیل افزایش تقاضا در بازار طلا احتمالا شاهد تحرکاتی در بازار اونس باشیم اما در میان‌مدت و بلندمدت، طلا روند صعودی زیادی را نخواهد داشت.

طباطبایی کاهش تقاضا در بازار دلار را یکی دیگر از عوامل موثر در بازار طلای جهانی می‌داند.

 

 

سکه در مسیر ابهامات

روند سکه امامی به‌وضوح در هفته‌‌‌های اخیر به نوسانات قیمت دلار وابسته بود. علاوه بر این با آرام شدن نسبی تب دلار، سکه در موقعیت کنونی خود با نگاه به روند اونس طلا در بازار جهانی، نوسانات محدودی را دریافت کرده است؛ به طوری که این کالا روز شنبه کاهش ناچیز قیمتی را تجربه کرد و در نزدیکی سطح ۱۳میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

به گفته برخی از کارشناسان بازار طلا، سکه رفتار کاهشی را در پیش گرفته است. از دلایل این موضوع می‌توان به‌‌‌ افت بهای دلار در بازار داخلی و همچنین روند ملایم اونس طلا اشاره کرد.

در صورت از دست رفتن سطح ۱۳میلیون تومانی، سکه می‌تواند برای مدت کوتاهی تا مشخص شدن مذاکرات وین و تاثیر دلار بر روند معاملات این بازار، افت قیمت را تجربه کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه