هواشناسی

کولاک و یخبندان در روز های آینده | هشدار جدی هواشناسی در پی کاهش دما

کولاک و یخبندان در روز های آینده | هشدار جدی هواشناسی در پی کاهش دما
کدخبر : 25012

کارشناسان هواشناسی خبر از کاهش دما در بیشتر استان های شمالی کشور دادند .

به گزارش رصداقتصادی :  رفیعی گفت: با نفوذ جریان‌های شمالی به نوار شمالی کشور کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کبری رفیعی گفت: با نفوذ جریان‌های شمالی به نوار شمالی کشور کاهش دما در حدود ۵ تا  ۷ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز هم بارش برف رخ خواهد داد.

به گفته رفیعی سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور فعال بوده و زمینه‌ساز بارش باران گاهی رگبار رعد و برق و وزش باد می شود. همچنین در غرب و نوار شمالی کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد که در مناطق مستعد رگبار تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

بارش

او درباره آب‌وهوای استان تهران هم گفت: آسمان تهران قسمتی ابری تا نیمه‌ابری گاهی همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد است. بیشترین دمای  پایتخت به ۱۰ درجه و کمترین آن به ۳ درجه می رسد.

طبق نقشه های هواشناسی گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را در بر خواهد گرفت و در شرق هرمزگان، جنوب شرق کرمان، نیمه جنوبی سیستان‌وبلوچستان و شرق خراسان‌رضوی بارش شدت خواهد داشت.

پیش از این سازمان هواشناسی اعلام کرده بود که در استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، فارس، بوشهر، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی استان‌های یزد و اصفهان بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، در استان‌های جنوبی و جزایر واقع در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان رگبار و رعد و برق و در استان‌های لرستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، مرکزی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شمال آذربایجان شرقی و غربی، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه