قیمت لیر

قیمت لیر گران شد | نرخ جدید لیر در بازار

قیمت لیر گران شد | نرخ جدید لیر در بازار
کدخبر : 25234

امروز شنبه ۱۸ دی ماه قیمت لیر ترکیه در مقایسه با آخرین معامله روز چهارشنبه تغییری نداشته، همچنان با قیمت دو هزار ۹۰ تومان معامله می‌شود.

  قیمت لیر طی روز شنبه ۱۵ دی ماه نسبت به آخرین معاملات روز چهارشنبه تغییری نداشته است.

قیمت لیر ترکیه امروز برابر دو هزار و ۹۰ تومان ثبت شد.  هر لیر ترکیه در روز مشابه هفته گذشته، یعنی ۱۲  دی ماه با رقم دو هزار و ۲۲۰ تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۵ درصدی معادل هزار و ۱۰۰ تومان را تجربه کرده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، مشکل اصلی اقتصاد ترکیه تورم و کاهش ارزش پول ملی است. این کارشناسان تاکید می‌کنند که بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی به کاهش نرخ بهره و سیاست‌های پولی و مالی رئیس دولت ترکیه باز می‌گردد.

قیمت لیر کاهش پیدا می‌کند؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی آورده است که روند نزولی قیمت لیر ادامه دارد. خالص دارایی ارزهایی بین‌المللی به ۸٫۶ میلیارد دلار برای هفته منتهی به ۲۴ دسامبر ۲۰۲۱ (کمتر مقدار از سال ۲۰۰۲) رسیده است. این رقم برای هفته منتهی به ۱۷ دسامبر حدود ۱۲٫۱ میلیارد دلار بوده و حال انتظار برای انتشار ذخایر ارزهای خارجی بانک مرکزی ترکیه وجود دارد.

در شرایطی این آمار منتشر می‌شود که نرخ دلار به لیر در سطح روانی قابل توجهی قرار گرفته؛ نرخ حدود ۱۳.۸ تا ۱۴ برای دلار به لیر از آن جهت دارای اهمیت است که بانک مرکزی ترکیه پیش از موج سنگین ریزش لیر و رشد نرخ دلار به لیر تا سطح ۱۸ چندین بار در برابر عبور این نرخ از این سطح با عرضه سنگین دلار مقاومت کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه