بکتاش آبتین

فوت بکتاش آبتین | آبتین در زندان مرد

فوت بکتاش آبتین | آبتین در زندان مرد
کدخبر : 25302

بکتاش آبتین در ابتلای دوباره به کرونا توسط خانواده به بیمارستانی در تهران انتقال یافت که درنهایت، مداوا روی او نتیجه‌بخش نبود و روز گذشته (شنبه، ۱۸ دی‌ماه) در بیمارستان درگذشت.

به گزارش رصداقتصادی : بکتاش آبتین روز گذشته درگذشت؛ این خبر در حالی اعلام شد که وی در حال گذراندن محکومیت 6 ساله خود در زندان بود؛ بکتاش آبتین شاعر و نویسنده بوده و که پس از اعلام ابتلا به کرونا و درد به توصیه بهداری زندان اوین در بیمارستان شهدای تجریش بستری شد.

بکتاش آبتین

بکتاش آبتین از چهره های معروف در عالم شعر بوده است. فیلمسازی هم از فعالیت های فرهنگی هنری بکتاش آبتین بوده است. بکتاش آبتین در حال گذراندن دوران محکومیت 6 ساله خود در زندان بود. روز گذشته بکتاش آبتین درگذشت. علت مرگ بکتاش آبتین کرونا اعلام شده است.

بکتاش آبتین

محمدمهدی حاج محمدی  با اشاره به اتفاق افتاده در خصوص بکتاش آبتین در توییتر نوشت: درخصوص کیفیت اعزام آقای بکتاش آبتین به بیمارستان، با عوامل خاطی برخورد شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

بستری شدن بکتاش آبتین در بیمارستان

او عکسی از بکتاش آبتین ، زندانی سیاسی، شاعر و عضو کانون نویسندگان ایران منتشر کرده که او را در حالی که پابند به پا دارد و به تخت بیمارستان زنجیر شده است، نشان می دهد. آبتین در پی بروز درد به توصیه بهداری زندان اوین در بیمارستان شهدای تجریش بستری شده است.

بکتاش آبتین

بکتاش آبتین متولد ۱۳۵۳، شاعر و  فیلمساز از پنجم مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین در حال گذراندن محکومیت ۶ ساله خود بود. وی در زندان ۲ بار مبتلا به کرونا شد.

بکتاش آبتین

بکتاش آبتین روز ۲۲ آذر امسال با دریافت مرخصی از زندان به بیمارستان منتقل و با وخامت حالش در ۱۱ دی به کمای مصنوعی رفت.

 این شاعر و مستندساز که در حال سپری کردن دوران محکومیت قضایی خود بود، پیش‌تر نیز در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده و بهبود یافته بود؛ اما در ابتلای دوباره به کرونا توسط خانواده به بیمارستانی در تهران انتقال یافت که از چند روز پیش در روند درمانی به کمای مصنوعی برده شد. درنهایت، مداوا روی او نتیجه‌بخش نبود و امروز (شنبه، ۱۸ دی‌ماه) در بیمارستان درگذشت.

بکتاش آبتین

«و پای من که قلم شد نوشت برگردیم»، «مژه‌ها، چشم‌هایم را بخیه کرده‌اند»، «شناسنامه‌ خلوت»، «در میمون خودم پدربزرگم» و «پتک» کتاب های شعر اوست.

بکتاش آبتین

«کاملا خصوصی برای آگاهی عموم» (زندگی علیشاه مولوی)، «۱۳ اکتبر ۱۹۳۷» (زندگی لوریس چکناوریان) «موریانه‌ای با دندان‌های شیری» (سلف‌پرتره از زندگی خود هنرمند)،  «پارک مارک»،  «میکا»، «مُری زن می‌خواد»، «آنسور» و  «همایون خرم» نیز فیلم‌های مستندی هستند که در کارنامه او به چشم می‌خورند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه