قیمت دلار امروز | قیمت طلا امروز

قیمت دلار سقوط کرد | طلا ارزان شد

قیمت دلار سقوط کرد | طلا ارزان شد
کدخبر : 25369

قیمت دلار و طلا کاهشی شد .

قیمت دلار در بازار از روزهای گذشته روند کاهشی به خود گرفته است . بسیاری از کارشناسان معتقدند که قیمت دلار تحت تاثیر برجام است و خبرهای خوب از مذاکرات قیمت دلار را کاهش داده است . در ادامه جزئیاتی از قیمت دلار و طلا را می خوانید . کاهش قیمت دلار در چند روز گذشته، روند قیمت طلا را نزولی کرد. اما تنها علت کاهش قیمت طلا همین مورد بود؟

  قیمت طلا در بازار چند روز گذشته با تاثیرپذیری از روند نزولی قیمت دلار با کاهش همراه بود. قیمت طلا در جریان معاملات هفته گذشته و دیروز و امروز روند نزولی داشت.

کم‌تر شدن کاهش خرید و فروش دلار در بازار در کنار برخی از سیگنال‌های مثبت از مذاکرات دلایلی بود که قیمت دلار را کاهش داد.

قیمت دلار

علت کاهش قیمت طلا

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز عامل اصلی کاهش قیمت طلا را نزول قیمت دلار معرفی کرد.

او در ادامه توضیح داد: قیمت دلار در چند روز گذشته به دلیل پیشرفت در روند مذاکرات و اخبار مثبت از وین، روند نزولی به خود گرفته است و همین مساله موجب کاهش قیمت طلا و سکه در بازار شد.

کشتی‌آرای به ثبات بودن اونس جهانی در دو روز گذشته خبر داد و گقت: با وجود ثبات نسبی در نرخ اونس جهانی شاهد کاهش قیمت طلا بودیم که همین موضوع نشان دهنده آن است که کاهش قیمت دلار اثر زیادی در روند نزولی قیمت طلا داشته است.

بر همین اساس اگر روند نزولی نرخ ارز در بازار ادامه‌دار باشد احتمال دارد روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا ادامه داشته باشد.

 

اونس جهانی طلا

نایب رئیس اتحادیه طلا درباره مسیر اونس جهانی طلا توضیح داد: اونس جهانی طلا در یک هفته گذشته حدود ۳۰ دلار کاهش داشته است. یکی از دلایل کاهش اونس جهانی، کاهش تقاضا و سرمایه‌گذاری در بازار طلا است.

او توضیح داد: در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی هستیم و تصمیمات جدید اقتصادی در دنیا می‌تواند در مسیر اونس جهانی اثرگذار باشد.

کشتی‌آرای با بیان اینکه کاهش شیوع ویروس کرونا در اقتصاد جهان اثرگذار است، موجب کاهش سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده است و اونس جهانی فعلا روند صعودی نخواهد داشت.

قیمت دلار

قیمت سکه در سراشیبی

 قیمت اونس طلا از روز گذشته مرز مهم ۱۸۰۰ دلا را از دست داده است. این فلز گران بهای جهانی امروز اندکی بالا رفت و با ۱۷۹۷ دلار معامله شد. در بازاز داخلی امروز قیمت دو فلز زرد رنگ بر خلاف قیمت اونس طلا پیش رفت. قیمت طلا ۱۸عیار امروز ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومان ارزان شد و با ۱ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه هم که از هفته گذشته کانال ۱۳ میلیون تومان را از دست داده است امروز هم نتوانست این کانال را پس بگیرد و در سراشیبی قرار گرفت. این فلز زرد رنگ امروز ۲۶ هزار تومان عقب نشینی کرد و با ۱۲ میلیون ۸۴۴ تومان مبادله شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه