یارانه | یارانه کولاک کرد | یارانه فضایی شد

تغییر در یارانه دی ماه | یارانه فضایی چه شد

تغییر در یارانه دی ماه | یارانه فضایی چه شد
کدخبر : 25374

خبر جدید در مورد یارانه همه را شوکه کرد .

به گزارش رصداقتصادی : یارانه سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است . یارانه این روزها دغدغه برخی مردم نیز تبدیل شده است . نقل محافل خبرهایی در مورد افزایش یارانه است . در ادامه جزئیات مبلغ یارانه دی ماه را می خوانید . این یارانه با تغییری همراه نبوده است .

یارانه

با این که قرار بود مبلغ یارانه واریزی این ماه برای حدود ۶۰ میلیون نفر افزایش یابد، اما تاکنون یک یارانه واریز شده و یارانه نقدی نیز امشب واریز می‌شود. یارانه دی ماه چقدر است؟

 دولت امشب دومین یارانه دی ماه را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند، ولی واریز یارانه جدید با اما و اگرهایی مواجه شده است.

طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و براساس زمان‌بندی از پیش تعیین شده، صد و سی و یکمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه طی بیش از ۱۰ سال گذشته تغییری نکرده و همان ۴۵ هزار ۵۰۰ تومان به ازای هر فرد است، تعداد کل یارانه بگیران نیز ۷۸ میلیون نفر برآورد می‌شود.

در این ماه برحسب مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی‌های قبلی صورت گرفته، نوزدهمین بخش از اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی مرحله اول وام کرونا، از یارانه نقدی دی ماه سال جاری سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند، کسر می‌شود.

قرار بود در این ماه یارانه علاوه بر یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی، یک یارانه جدید نیز واریز شود که مبلغ آن بین ۹۶ تا ۱۲۶ هزار تومان بود. دولت برای واریز یارانه جدید منتظر تصمیم مجلس مبنی بر حذف آن است.

از آنجایی که مجلسی‌ها می‌گویند که نمی‌توانند موضوعی به این مهمی را به صورت فوری بررسی کند، به نظر نمی‌رسد در دی ماه تصمیم برای آن گرفته شود.

بنابراین خانوارها در دی ماه همان دو یارانه ماه‌های قبل را دریافت می‌کنند. حدود ۶۰ میلیون نفر هر دو یارانه معیشتی بنزین و نقدی را می‌گیرند.

یک خانواده چهار نفره جزو هفت دهک اول است، در روز ۱۰ دی ماه مبلغ ۲۰۵ هزار تومان به عنوان یارانه معیشتی بنزین دریافت کرده و امشب نیز ۲۲۷ هزار تومان یارانه نقدی می‌گیرد.

حدود ۱۸ میلیون نفر نیز که یارانه معیشتی نمی‌گیرند فقط یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برایشان واریز می‌شود. البته از یارانه ۲۱ میلیون خانوار یارانه نقدی بگیر مبلغ ۳۵ هزار تومان قسط وام کرونا کسر می‌شود.

همچنین حدود هفت میلیون خانوار یارانه معیشتی بگیر اقساط مرحله دوم وام یک میلیون تومانی را از یارانه خود پرداخت کرده‌‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه