ضامن وام

افزایش سخت‌گیری بانک ها برای ضامن وام |سخت‌گیری بانک برای پرداخت وام بیشتر شده است

افزایش سخت‌گیری بانک ها برای ضامن وام |سخت‌گیری بانک برای پرداخت وام بیشتر شده است
کدخبر : 25481

در ماه‌های اخیر بانک‌ها با عدم تایید ضامن وام، پرداخت آن را به تاخیر می‌اندازند.

به گزارش رصداقتصادی:  همیشه دریافت وام با مشکلاتی همراه است برخی از مواقع بانک ها با عنوان اینکه نقدینگی ندارند از پرداخت وام امتناع میکنند و در برخی از مواقع با سخت گیری در خصوص ضامن وام.سخت‌گیری‌ بانک‌ها برای پرداخت وام در زمینه معرفی ضامن افزایش یافته است. طی چند ماه گذشته بانک‌ها با بهانه کسری بودجه پرداخت وام‌های خود را به تاخیر انداخته بودند اما این روزها جدال شدیدی با تایید ضامن وام دارند.

پیگیری‌های نشان می‌دهد که بانک‌ها پرداخت وام با هر مبلغی دو ضامن معتبر و چک یا سفته قبول می‌کنند. تضامین دیگر برای دریافت مورد تایید بانک‌ها نیستند.

ضامن وام

با وجود این موضوع، وزیر اقتصاد وعده داده که اعتبارسنجی جایگزین ضامن وام بانکی می‌شود.

کامران ندری، کارشناس امور بانکی در خصوص اعبتارسنجی می‌گوید: زیرساخت اعتبارسنجی در بانک‌ها وجود ندارد. جایگزینی اعتبارسنجی به عنوان ضامن می‌تواند بانک‌ها را با مشکل مواجه سازد.

به نظر می‌رسد که این طرح وزیر اقتصاد توسط بانک‌ها اجرایی نشود. چراکه هر شعبه بانکی به صلاح دید خود نوع ضامن وام را تعیین می‌کند.

یک اپراتور بانک مسکن به تجارت‌نیوز می‌گوید: اگر وام می‌خواهید دو کارمند رسمی به عنوان ضامن، چند سفته و چک بیاورید تا کار شما برای پرداخت وام انجام شود.

به گفته معاون یکی از شعبه‌های بانک گردشگری، برای دریافت وام حتما باید دو کارمند رسمی معرفی کرد. همچنین ضامن کاسب و بازاری مورد قبول نیست.

ضامن وام

ضامن معتبر بیاورید

افراد زیادی در فضای مجازی نسبت به ضامن وام بانکی اعتراض معترض هستند. یک کاربر توئیتری نوشت: «امروز رفتم بانک ملت میگه برای ۵۰ تومن باید دوتا ضامن رسمی بیاری»

ضامن وام

«داداشم رفته بانک رسالت برا وام ازدواج ازش ۶ تا ضامن خواستن و کلی چک و سفته دوبرابر مبلغ وام»

«دختر ۲۰ساله رفته بانک گفته من اومدم ۱۰۰ میلیون وام ازدواج بگیرم چون زیر ۲۳سال هستم. بانک هم گفته علاوه بر سفته و ۲تا ضامن و… شما باید شاغل باشی وگرنه وام‌ نمیدیم!»

«برای گرفتن یک وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی ۱۵۰ میلیون از من.چک گرفتند که من خودم دادم و گفتند۳ ضامن بیار»

«بانک مهر رفتم برای ۵ میلیون ضامن با نامه کسر از حقوق خواستند»

براساس این گزارش، بانک‌ها در صورت اخذ دو ضامن رسمی یا کارمند و چک یا سفته معتبر به متقاضیان خود وام می‌دهند، تضامین دیگر را قبول ندارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه