قیمت خودرو امروز | قیمت روز خودرو | قیمت خودرو داخلی

مژده استثنایی به جاماندگان فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا | قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا سقوط کرد

مژده استثنایی به جاماندگان فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا | قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا سقوط کرد
کدخبر : 25786

مژده جدید به خریداران خودرو و جاماندگان فروش ایران خودرو و سایپا این است که قیمت خودرو کاهش داشته است و طبق گفته کارشناسان باز هم پایین می آید .

به گزارش رصداقتصادی : قیمت خودرو در بازار افت را تجربه کرده است . بسیاری از خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت خودرو هستند . قیمت خودرو که در بالاترین حد دو سال اخیرش می باشد حسابی خریداران را به شک انداخته است . در ادامه به بررسی قیمت خودرو داخلی و خارجی می پردازیم .

نوسان قیمتی در بازار متوقف شد. اما مردم همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ خودرو هستند به همین دلیل خریدار در بازار بسیار کم‌تر از فروشنده است.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای داخلی در ایران به شرح زیر است:

خودروی پراید ۱۱۱ با نرخ ۱۸۵ میلیون تومان درحال معامله است.

پراید ۱۳۱ نیز به نرخ ۱۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای پرطرفدار

خودرو تیبا هاچ بک مدل به نرخ ۲۰۱ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ دو به قیمت ۲۶۷ میلیون رسید. پژو ۲۰۶ تیپ پنج نیز در قیمت ۳۲۵ میلیون در بازار موجود است.

 

 قیمت خودرو تحت تاثیر نوسانات اخیر دلار چقدر کاهش پیدا کرد؟

کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس بازار خودرو در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر هیچ خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و بازار خودرو به خواب زمستانی رفته است.

این کارشناس خودرو بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت دلار نمی‌توان امیدوار بود که قیمت ارز ثابت بماند و احتمالا نرخ آن افزایش پیدا خواهد کرد.

محمدی نیکخواه تصریح کرد: در حال حاضر قیمت خودرو از در کارخانه تا رسیدن به دست مصرف‌کننده تفاوتی ۱۴ درصدی دارد. به عنوان مثال در گذشته خودروهای ما در کارخانه با قیمت ۶۷۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شد اما زمانی‌ که به دست مصرف‌کننده می‌رسید، با قیمت ۸۰۰ میلیون تومان معامله می‌شد. در حال حاضر این تفاوت قیمت نسبت به ماه‌های گذشته نیز کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قیمت خودرو متاثر از قیمت ارز است و تا زمانی که نوسانات ارزی وجود داشته باشد، نرخ این محصول کاهش پیدا نمی‌کند.

این کارشناس خودرو در خصوص ارزیابی خود از پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو گفت: امیدوارم سال آینده با پشتیبانی رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت عرضه‌ خودرو افزایش پیدا کند و بازار خودرو رونق گیرد.

قیمت خودرو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه