قیمت طلا سکه دلار ارز یورو امروز | قیمت روز دلار طلا سکه یورو

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه شنبه 17 بهمن | 1400/11/17

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه شنبه 17 بهمن | 1400/11/17
کدخبر : 26660

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز یکشنبه شنبه 17 بهمن را در این صفحه می خوانید .

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه شنبه 17 بهمن | 1400/11/17

 

در حال بروز رسانی ......

 

با نزدیک‌تر شدن مذاکرات وین به حصول توافق قیمت انواع سکه در بازار امروز، شنبه ۱۶ بهمن با ریزش قابل توجهی همراه شد.

در حالی که رشد نگرانی ها از افزایش تورم سبب شده تا فشار ناشی از تقویت دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا بر بازار طلا خنثی شود، قیمت فلز زرد علیرغم انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا روز جمعه شاهد افزایش بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰٫۱۹ درصد افزایش به ۱۸۰۸ دلار و ۲۸ سنت رسید. قیمت طلا در این هفته شاهد رشد ۰٫۸ درصدی بود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه هم با ۰٫۲۱ درصد رشد به ۱۸۰۷ دلار و ۸۰ سنت رسید.

دیوید مگر مدیر بخش معاملات فلزات موسسه های ریج در این باره گفت: «ما همچنان انتظار داریم فشارهای تورمی در اقتصاد آمریکا بالا برود. در نتیجه انتظار این است که فدرال رزرو اقداماتی را برای مقابله با تورم به کار گیرد.» وی در ادامه گفت:: «اما موضوع سبب ایجاد نوساناتی در بازار طلا خواهد شد.»

رشد غیرمنتظره فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا طی ماه ژانویه نگرانی ها در مورد رشد تورم را تشدید کرده و بر احساس ریسک پذیری سرمایه گذاران تاثیر گذاشته است. آمارها نشان داد که بخش غیرکشاورزی اقتصاد آمریکا طی ماه گذشته ۴۶۷ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است.

دیروز همچنین قیمت نفت به بالاترین رقم های هفت سال گذشته رسید و بر فشارهای تورمی اضافه کرد.

هنگام افزایش نرخ تورم طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری مطرح می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا می‌تواند هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار را بالا ببرد.

در همین حال سوددهی اوراق قرضه ده سال خزانه داری آمریکا پس از انتشار گزارش بازار کار این کشور به بالاترین رقم ۲ سال گذشته رسید. شاخص ارزش دلار نیز دیروز رشد داشت و موجب گرانتر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می‌کنند.

قیمت طلا سکه دلار ارز یورو امروز

قیمت دلار در بازار امروز

قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۶ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۳۷۱ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۹۳۴ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۶۸۶ تومان خریداری می‌کنند.

 

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۸۱۰ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۶۸۲ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۳۹۷ تومان است.

 

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۵۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۰ هزار ۸۷۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۳۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است. 

 

کاهش قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومان / واکنش بازار به مذاکرات

به نظر می‌رسد که انتشار خبر بازگشت یک معافیت هسته‌ای ایران و حرکت به سمت فینال مذاکرات هسته‌ای خبری بود که یک فشاری را ایجاد کرد تا قیمت دلار به میانه کانال ۲۶هزار تومانی برسد.

روز گذشته قیمت دلار پس از ۵ ماه و نیم به کانال ۲۶هزار تومانی برگشت و از هسته سخت معاملاتی ماه‌های اخیر خود عبور کرد. کانال ۲۷هزار تومانی برای معاملات دلار به یک هسته سخت تبدیل شده بود که برای عبور از آن به یک خبر جدی نیاز داشت.

به نظر می‌رسد که انتشار خبر بازگشت یک معافیت هسته‌ای ایران و حرکت به سمت فینال مذاکرات هسته‌ای خبری بود که این فشار را ایجاد کرد تا دلار از هسته سخت قیمتی خود عبور کند و درنهایت به میانه کانال ۲۶هزار تومانی برسد.

 

دلار به استقبال مرحله نهایی مذاکرات رفت

دلار در روز آغازین هفته جدید، کانال‌شکنی مهم داشت. شاخص بازار ارز پس از ۵ماه به کانال ۲۶هزار تومانی بازگشت و از هسته سخت کانال ۲۷هزار تومانی عبور کرد. بررسی‌های میدانی از بازار ارز روز شنبه خبر از کاهش چشمگیر حجم تقاضا برای قیمت دلار می‌دهد.

عمده معامله‌گران ارزی بازار تهران نیز در جهت جلوگیری از ضررهای ناشی از این کانال‌شکنی، با هدف تخلیه دارایی‌های دلاری خود به جمع عرضه‌کنندگان پیوستند. اخبار مثبت حول محور مذاکرات احیای برجام را می‌توان مهم‌ترین عامل کانال‌شکنی دلار در روز گذشته دانست.

 

واکنش بازار به اخبار

فضای سیاسی رسانه‌های روز شنبه خبر از لغو برخی تحریم‌های هسته‌ای ایران می‌دهد. از سوی دیگر نیز دیروز میخائیل اولیانوف، نماینده کشور روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین با اشاره به لغو تعدادی از تحریم‌های هسته‌ای اذعان کرد که مذاکرات وین وارد مرحله نهایی خود شده است. قیمت دلار در عصر روز شنبه با اختلاف ۲۰۰تومانی نسبت به نرخ شروع بازار در این روز به رقم ۲۶هزار و ۷۰۰تومان رسید.

پپدیروز شنبه ۱۶بهمن ماه بازار آزاد ارز تهران با شوک کاهشی کار خود را آغاز کرد. نرخ شاخص بازار ارز که در سه هفته گذشته بار‌ها تلاش‌هایی در جهت عبور از هسته سخت کانال ۲۷هزار تومانی کرده بود با شروع اولین ساعات کاری روز شنبه نه تنها از مرز حمایت ۲۷هزار و ۵۰۰تومانی خود عبور کرد، بلکه با ۶۰۰تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه ۱۴بهمن ماه در سطح قیمتی ۲۶هزار و ۹۰۰تومان معامله شد.

معامله‌گران بازار ارز تهران نیز که در دی ماه سال جاری با تجربه‌ای مشابه دچار ضرر های نسبتا هنگفتی شده بودند، از روند کاهشی دیروز جلوگیری نکرده و با عرضه منابع دلاری خود در بازار سعی در همراهی با روند کاهشی مذکور داشتند. اما مشاهدات به‌عمل‌آمده از هسته مرکزی بازار ارز خبر از عدم وجود خریدار برای سطوح قیمتی کانال ۲۶هزار تومانی می‌دهد.

طبق گزارش «دنیای‌اقتصاد» اندک خریداران موجود در بازار روز شنبه، قیمت‌هایی حوالی کانال ۲۵هزار تومانی را با چاشنی شیطنت برای خرید اسکناس آمریکایی پیشنهاد می‌دادند که خب به تبع فروشندگان حداقل فعلا از پاسخگویی به این پیشنهادها خودداری می‌کردند.

برخی از تحلیلگران بازار ارز نیز با بررسی فضای مرکزی بازار بر این باورند که انتظارات جامعه و معامله‌گران از آینده نزدیک بازار ارز تهران شدیدا کاهشی است.

درنهایت قیمت اسکناس آمریکایی در پایان ساعات کاری روز شنبه با ۹۰۰ تومان کاهش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به سطح قیمتی ۲۶هزار و ۶۰۰تومان رسید. اما معاملات فردایی، سطوح پایین‌تر را نیز هدف‌گذاری کرده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه