قیمت برنج امروز | قیمت برنج ارزان شد

قیمت برنج دوباره گران شد | قیمت برنج در بازار امروز

قیمت برنج دوباره گران شد | قیمت برنج در بازار امروز
کدخبر : 26661

قیمت برنج در بازار امروز را در این صفحه بخوانید .

قیمت برنج به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده است . قیمت برنج توسط بسیاری از سلبریتی ها در فضای مجازی نیز سروصدا به پا کرد . جزئیات جدید از قیمت برنج مروز نیز منتشر شد اما برخی ها خبر از عرضه این محصول با نصف قیمت برنج در بازار می دهند .  در مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از امروز عرضه دو قلم برنج شیرودی ممتاز فجر در سامانه بازرگام آغاز می‌شود.

 

قیمت برنج اینترنتی چقدر است؟

 قادری فر ادامه داد: از امروز عرضه دو قلم برنج شیرودی ممتاز با قیمت ۴۲ هزار تومان و فجر با قیمت ۳۲ هزار تومان در سامانه بازرگام آغاز می‌شود.

موضوع تزریق ۲۰۰ هزار تن برنج خارجی هندی و پاکستانی به بازار و استان‌های شمالی در دستور کار است اما صرفا به صورت اینترنتی و هوشمند آغاز می‌شود.

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی امسال بدلیل خشکسالی, تولید برنج داخلی ۳۰ درصد کمتر بوده است اما ذخایر راهبردی برنج در کشور بالغ بر ۴۰۰  هزار تن است.

قیمت برنج

برنج دوباره گران شد؟

اگرچه قیمت برنج ایرانی از ابتدای سال چندین بار دستخوش تغییرات جزیی شده بود اما شاید بتوان گفت جهش اصلی قیمت آن در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و در پاییز و زمستان اتفاق افتاد؛ به طوری که براساس مشاهدات میدانی از بازار، قیمت برنج در پاییز امسال از کیلویی حدودا ۴۰ هزارتومان به ۵۰ تا ۷۰ هزارتومان و در زمستان نیز به کیلویی حدودا ۷۰ تا ۹۰ هزارتومان رسید.

مسیح کشاورز دبیرانجمن واردکنندگان برنج در پاسخ به این سوال که علت افزایش چشمگیر قیمت برنج  در نیمه دوم سال چیست، گفت: به دولت سیزدهم اعلام کردیم که اگر قرار است دوره ممنوعیت واردات برنج در کشور با هدف حمایت از تولید داخل برقرار شود دقیقا مشخص شود که آیا برنج ایرانی نیاز به حمایت دارد یا خیر.

 اگر ضرورت دارد و برنج خارجی تهدیدی برای برنج ایرانی است واردات ممنوع شود و اگر تهدیدی نیست لزومی به اجرا ندارد.

سید تقی جعفریان رییس اتحادیه شالیکوبی داران استان مازندران نیز گفت: وقتی دولت می‌دانست که با کسری برنج مواجه است چرا دوره ممنوعیت واردات برنج خارجی را برنداشت که با واردات برنج بازار به تعادل برسد؟

وی ادامه داد: بازار باید رصد وکنترل و قیمت مصوب برای برنج تعیین می‌شد تا هرکس با هر قیمت دلخواه اقدام به خرید و فروش آن نکند. ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد.(ایسنا)

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه