یارانه سال جدید | یارانه جدید | یارانه مهم

همه چیز در مورد یارانه سال 1401 لو رفت | جزئیات باورنکردنی از یارانه سال جدید

همه چیز در مورد یارانه سال 1401 لو رفت | جزئیات باورنکردنی از یارانه سال جدید
کدخبر : 26940

جزئیات جدید از یارانه را در ادامه می خوانید .

حزئیات جدید از پرداخت یارانه جدید مشخص شد . یارانه جدید سال آینده حرف و حدیث های زیادی داشته است . در ادامه جزئیات جدید از یارانه جدید را می خوانید . یارانه جدید سوالات زیادی برای مردم ایجاد کرده است .

با واریز یارانه نقدی بهمن تا دقایقی دیگر، با پرداخت یارانه نقدی و معیشتی اسفند ماه، پرونده یارانه‌های امسال بسته شود. جزئیات پرداخت یارانه‌ها در سال آینده چیست؟

با اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها تا دقایقی دیگر یارانه نقدی بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود، با انجام این واریزی دولت در یک نوبت دیگر باید دو یارانه نقدی و معیشتی بنزین اسفند ماه را پرداخت کند تا پرونده یارانه‌های امسال بسته شود. اما وضعیت پرداخت یارانه‌ها در سال آینده چگونه است؟

شقایق دهقان برای تولد عشقش سنگ تمام گذاشت | شقایق دهقان اینستاگرام را منفجر کرد

براساس اظهارات عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۱ درباره هدفمندی یارانه‌ها در کمیسیون تلفیق بودجه تصویب شد.

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، میزان یارانه نقدی و معیشتی رقم ۷۳.۸ هزار میلیارد تومان و میزان یارانه برای تامین کالاهای اساسی ۱۰۹ هزار میلیارد تومان و یارانه دارو، تجهیزات پزشکی، تکمیل بیمه سلامت برای افراد فاقد بیمه و تامین دارو برای بیماران خاص و صعب‌العلاج ۷۰ هزار میلیارد تومان و یارانه نان و خرید تضمینی گندم ۷۱ هزار میلیارد تومان تعیین شد.

براساس این اظهارات یعنی میزان یارانه نقدی و معیشتی بنزین برای سال آینده تغییری نمی‌کند. اما تغییر اصلی برای واریز این دو یارانه ادغام بودجه آنهاست. در سنوات گذشته بودجه یارانه معیشتی بنزین و یارانه نقدی به صورت جداگانه در قانون بودجه سال بعد منطور می‌شد اما این اتفاق امسال نیافتاد.

این تغییر نشان می‌دهد که به احتمال زیاد واریز این دو یارانه ادغام می‌شود. یعنی یارانه بگیران به جای دو نوبت در یک نوبت کل یارانه ماهانه خود را دریافت کنند.

دولت مردان و نمایندگان مجلس نیز در هفته‌های اخیر به این موضوع اشاره کرده‌اند، البته یک تغییر مهم دیگر در این یارانه‌ها وجود دارد. دولت بارها اعلام کرده که جامعه هدف دریافت یارانه جمعیت ۶۰ میلیون نفری است که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کند.

براساس لایحه بودجه، در ظرف سه ماه سه دهک از یارانه بگیران نقدی شناسایی و حذف می‌شوند. در این حالت مبلغ یارانه‌ها برای ۶۰ میلیون نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان است. از آنجایی که هنوز جزئیات حذف یارانه بگیران اعلام نشده، احتمالا با تاخیر انجام شود.

یارانه جدید

یارانه کالا، گندم و دارو نقدی است؟

نکته اساسی درباره واریز یارانه‌ها در سال آینده یارانه ۱۰۹ هزار میلیارد تومانی برای تامین کالاهای اساسی، یارانه ۷۰ هزار میلیارد تومانی برای دارو و یارانه ۷۱ هزار میلیارد تومانی گندم است.

براساس اظهارات قبلی نمایندگان قرار است یارانه کالاهای اساسی به صورت نقدی یا کارت خرید کالا در اختیار خانوارها قرار بگیرد. نمایندگان می‌گویند تا زمانی که دولت زیرساخت لازم را فراهم کند باید آن را به صورت نقدی پرداخت کند و پس از آن باید بن کارت خرید کالا به خانوارها بدهد.

اما احتمالا یارانه خرید دارو و گندم به صورت یارانه پنهان در اختیار مردم قرار بگیرد. یعنی به جای این که قیمت‌ها افزایش یابد و مردم یارانه بیشتری دریافت کنند، دولت این یارانه را به تولید کننده می‌دهد.

به جز یارانه نقدی و معیشتی، روش اجرای یارانه کالاهای اساسی، گندم و دارو به صورت قطعی مشخص نیست و امکان دارد اظهارات دولتی‌ها و مجلسی‌ها در مرحله اجرا تغییر کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه