قیمت طلا

آخرین قیمت طلا در بازار | قیمت طلا باورنکردنی شد

آخرین قیمت طلا در بازار | قیمت طلا باورنکردنی شد
کدخبر : 27054

قیمت طلا در بازار بالا رفته است .

 به گزارش رصداقتصادی : قیمت طلا در بازار نوسانات زیادی داشته است . قیمت طلا برخی سرمایه گذاران در این بازار را نگران کرده است . قیمت طلا در پی احتمال جنگ روسیه بالا رفته است . اما بسیاری پیش بینی های متفاوتی از قیمت طلا در آینده دارند . در ادامه جزئیات کامل از قیمت طلا را می خوانید .

قیمت طلا امروز با نوساناتی همراه بود. قیمت طلا که تحت تاثیر اخبار مذاکرات روندی کاهشی را در پیش داشت و تا کانال یک میلیون و ۱۶۰ هزار رسیده بود، ظهر امروز به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بازگشت.

خبرهای اخیر درباره حمله روسیه به اوکراین امروز باعث افزایش قیمت انس جهانی طلا شد. قیمت طلا در بازارهای جهانی با حدود ۳۰ دلار افزایش امروز به رقم ۱۸۵۹ دلار رسید.

قیمت طلا داخلی نیز که تا یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسیده بود ظهر امروز به کانال یک میلیون و ۲۰۰ تومان برگشت. به گونه‌ای که با رقم یک میلیون و ۲۰۳ هزار تومان نیز معامله می‌شد. پس از آن اما قیمت آن دوباره تا حدودی کاهش یافت و به کانال یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان بازگشت.

به نظر می‌رسد افزایش قیمت اونس و سیگنال‌های ضدونقیض از مذاکرات که باعث نااطمینانی معامله‌گران شده روی قیمت طلا اثر گذاشته باشد. قیمت دلار در صرافی‌های بانکی نیز امروز با ۲۷۰ تومان افزایش به ۲۶,۴۹۷ رسید.

 قیمت طلا در بازار ایران به دلیل نوسان قیمت اونس جهانی و دلار رشد ملایمی داشت. برخی از تحلیلگران می‌گویند اونس جهانی نزدیک به بالاترین حد دو هفته اخیر ایستاد یعنی هر اونس جهانی با قیمت یک هزار و ۸۲۶ دلار معامله شد.

نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران در این رابطه می‌گوید: بحران اوکراین بر قیمت نفت و انس جهانی اثرگذار است. همچنین نتیجه مذاکرات هم بر قیمت طلا در بازار ایران تاثیر دارد. با توجه به بحران پیش‌آمده متغییرها برای پیش‌بینی قیمت طلا زیاد است بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی برای هفته آینده اعلام کرد.

محمد کشتی‌آرای به تجارت‌نیوز گفت: هر چند با کاهش قیمت طلا و همچنین ایام رجب و قرار گرفتن در آستانه شب عید انتظار می‌رفت تقاضا برای خرید طلا در بازار ایران زیاد شود اما این اتفاق رخ نداد.

قیمت طلا

صعود قیمت طلای جهانی

دنیای اقتصاد درخصوص روند اونس جهانی طلا نوشته است:

قیمت طلای جهانی که پس از انتشار آمار فراتر از حد انتظار تورم ایالات متحده و اظهارات تند و جنگ طلبانه فدرال رزرو برای سیاستگذاری‌‌‌های پولی به منظور کنترل تورم، با کاهش مواجه شده بود، مجددا صعودی شد و تا ساعت ۱۶ روز جمعه به ۱۸۳۲دلار در هر اونس رسید.

قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه ژانویه به شدت افزایش یافت که منجر به تورم بی‌‌‌سابقه در ۴۰ سال گذشته شد و به گمانه‌‌‌زنی بازارهای مالی درباره افزایش شدید ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در ماه آینده دامن زد.

هارشال باروت تحلیلگر ارشد بازار طلا در موسسه متالز فوکوس گفت بازار طلا بین افزایش نرخ بهره و بالا رفتن سوددهی اوراق قرضه به عنوان عوامل کاهنده و نگرانی‌ها از نرخ بالای تورم به عنوان عامل افزاینده در نوسان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ارسلان
    1

    سلام خوبی

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه