نرخ ارز دلار سکه طلا یورو امروز | قیمت ارز دلار سکه طلا یورو امروز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 25 بهمن | 1400/11/25

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 25 بهمن | 1400/11/25
کدخبر : 27098

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز دوشنبه 25 بهمن را در این صفحه بخوانید .

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | دوشنبه 25 بهمن | 1400/11/25

 

در حال بروز رسانی ....

 

انس جهانی طلا در مسیر صعودی باقی می‌ماند؟ / پیش‌بینی بازار طلا

احتمال حمله روسیه به اوکراین روز گذشته انس جهانی طلا را افزایش داد. این اتفاق بر بازارهای داخلی ایران هم تاثیرگذار بود. حالا باید اخبار اقتصادی و سیاسی نرخ طلا در مسیر صعودی نگه ممی‌دارد یا اینطور نیست.

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: از هفته پیش انس طلای جهانی افزایش داشته است. ولی دربازارهای داخلی باتوجه به خبرهای اقتصادی و سیاسی به ویژه موضوع برجام و کاهش نرخ ارز، شاهد روندی کاهشی بودیم.

وی افزود: با این حال ابتدای این هفته افزایش حدود ۳۰ دلاری انس جهانی که تحت تاثیر خبر حمله روسیه به اوکراین بود باعث شد در اولین روز هفته، بازار طلاو سکه داخلی هم صعودی باشد.

 

سناریوهای برجامی برای بازار طلا و سکه

بذرافشان درباره وضعیت بازار طلا و سکه کشور درصورت نتیجه مثبت مذاکرات گفت: درصورت احیای برجام احتمال اینکه بازار روند کاهشی داشته باشد وجود دارد و کاهش قیمت و ثبات ادامه‌دار خواهد بود.

وی درمورد وضعیت فعلی بازار توضیح داد: بازار درحال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد و به نظر من، مردم می‌توانند مبادلات خود را انجام دهند. من معتقدم در یک ماه گذشته بازار به ثبات نسبی خوبی رسیده است. نهایتا تحت تاثیر افزایش یا کاهش نرخ جهانی و خبرهای سیاسی و اقتصادی بازار می‌تواند روندی کاهشی یا افزایشی، بین دو تا پنج درصد داشته باشد.

 

درخشش طلا در هرج‌ومرج

به نقل از دنیای اقتصاد، اونس طلا در آخرین روز معاملاتی خود به دلیل افزایش تنش‌ها میان اوکراین و روسیه و همچنین گزارش قوی از مشاغل ایالات متحده و آمار تورم بالای این کشور با جهش بیش از ۳۰ دلاری به مرز ۱۸۶۰ دلاری رسید و هفته را با افزایش ۸۵/ ۲‌درصدی و جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به پایان رساند.

از آنجا که بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا روند کاهشی را دنبال کرده و ریسک‌گریزی بر بازارها طی معاملات هفته اخیر بیشتر شد، طلا در میان این هرج و مرجها درخشید. به گفته برخی از کارشناسان این بازار، طلا از سطوح مقاومت چندگانه خود یکی پس از دیگری با قدرت بالا عبورکرده و انتظار می‌رود که این کالا در هفته جاری نیز بر مدار صعودی باقی بماند و به سمت ۱۸۷۰ دلار و حتی ۱۸۸۰ دلار نیز حرکت کند.

 

افزایش قیمت سکه ادامه دارد؟

قیمت طلا و سکه دیروز را با رشد سریعی آغاز کرد و امروز نیز به رشد خود ادامه داد، به این ترتیب قیمت سکه طرح جدید به ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. این افزایش قیمت‌ها ادامه دارد؟

روز گذشته طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۹۵۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۱۷ هزار ۷۳۳ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

دنیای اقتصاد درخصوص روند قیمت سکه آورده است:

بازار طلا و سکه روز یکشنبه پس از پشت سر گذاشتن فشارهای هیجانی واردشده از سوی اخبار برجامی و نوسانات اونس طلا در پی آمار اقتصادی ایالات متحده، افزایش چشمگیری را تجربه کرد؛ به طوری که سکه امامی در ساعاتی از روز گذشته نوسانات زیادی را شاهد بود.

اما در ادامه داد و ستد‌ها در واکنش به بسته بودن بازار جهانی و نبود قیمت برای اونس طلا اندکی آرام‌تر شد. اما به دلیل رشد نرخ دلار در بازارداخلی در بالای مرز ۱۲‌میلیون و ۱۵۰‌هزار تومان باقی ماند.

کارشناسان بر این باورند که هیجانات معامله‌‌‌گران تحت شرایط رشد نرخ دلار از سر گرفته شده است. آنها همچنین اذعان دارند، تا زمانی که قطعیتی بر کنترل یا حتی کاهش نرخ دلار در بازار ایجاد نشود، همچون خبر نهایی شدن مذاکرات هسته‌ای، بهای فلز ارزشمند داخلی روند رو به رشدی را طی خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه