قیمت طلا | قیمت سکه | قیمت دلار

قیمت طلا گران شد | قیمت طلا امروز | قیمت روز طلا | قیمت طلا فضایی شد

قیمت طلا گران شد | قیمت طلا امروز | قیمت روز طلا | قیمت طلا فضایی شد
کدخبر : 27272

قیمت طلا امروز افزایشی شد .

 به گزارش رصداقتصادی : قیمت طلا در بازار روند رو به رشد داشته است . قیمت طلا در بازار جهانی افزایش را تجربه کرده است . این فلز گران بها در مدت کوتاه افزایش قابل توجهی داشته است . در ادامه جزئیات دقیق از قیمت طلا را می خوانید .  قیمت طلا در یک هفته گذشته در حدود ۴۰ دلار افزایش داشت و کار خود را در نزدیکی مرز ۱۹۰۰ دلاری به پایان رساند.

 

با اینکه قیمت طلا در هفته‌ای که گذشت بیش از ۵.۵ درصد افزایش داشت، باز هم تحلیل‌گران نوسانات قیمتی کوتاه مدت فلز زرد را صعودی ارزیابی می‌کنند.

 

تحلیل گران بر این باورند که به درازا کشیدن تنش‌های اوکراین چشم انداز قیمتی طلا را همچنان صعودی باقی نگه داشته است. طلا طی یک هفته گذشته در حدود ۴۰ دلار افزایش قیمت داشت و کار خود را در نزدیکی مرز ۱۹۰۰ دلاری به پایان رساند. در حقیقت آخرین خبرهای صادر شده از اوکراین سبب شده است تا همچنان سرمایه گذاران ریسک بالایی را متحمل نشوند.

 

افزایش ریسک به سود بازارهایی مانند طلا و به ضرر بازارهای پر ریسک مانند بورس و بیت کوین است. در واقع در صورتی که این تنش‌ها در سطح بالا ادامه دار باشد، افزایش قیمت طلا می‌تواند غافلگیرکننده باشد.

 

با اینکه مانور نظامی روسیه یک شنبه به پایان می‌رسد اما جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که روسیه قریب الوقوع به اوکراین حمله خواهد کرد. در حال حاضر چشم تمام بازارها به دیدار هفته آینده آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه دوخته شده است.

 

در حقیقت در حال حاضر آنقدر ریسک‌های ژئوپلیتیکی بالا رفته است که بیشتر سرمایه گذاران ترجیح داده‌اند تا سرمایه‌های خود را در پناهگاه‌های امن نگهداری کنند.

 

از سوی دیگر با اینکه افزایش قریب الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو تا حدودی فشار نزولی به قیمت طلا وارد خواهد کرد، اما از سوی دیگر نگرانی از کاهش رشد اقتصادی به دلیل افزایش نرخ بهره می تواند به سود قیمت طلا تمام شود. اقتصاد های بزرگ که کم کم در حال عبور از عواقب پاندمی کرونا هستند، اکنون مجبورند که با تورم به جا مانده از اقدامات انبساطی آن دوره دست به گریبان باشند. این موضوع در کنار ریسک های ژئوپلیتیکی می تواند برای رشد اقتصادی جهان دردسر ساز شود. / همشهری آنلاین 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه