یارانه 100 هزار تومانی | یارانه جدید | یارانه معیشتی

علت واریز نشدن یارانه 100 هزار تومانی مشخص شد | جزئیات پرداخت نوبت دوم یارانه 100 هزار تومانی

علت واریز نشدن یارانه 100 هزار تومانی مشخص شد | جزئیات پرداخت نوبت دوم یارانه 100 هزار تومانی
کدخبر : 27327

جزئیات دریافت یارانه 100 هزار تومانی مشخص شد .

یارانه 100 هزار تومانی حرف و حدیث های زیادی داشت . یارانه 100 هزار تومانی حسابی خبر ساز شد . عده زیادی نتوانستند یارانه 100 هزار تومانی را دریافت کنند . جزئیات کامل از امکان پرداخت مجدد یارانه 100 هزار تومانی را می خوانید .

مشمولان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی متعلق به ۲۲ بهمن ماه تا پایان امروز برای حدود ۳۲ میلیون نفر مشمول شناسایی شده واریز شد. آیا نوبت دوم یارانه ۱۰۰ هزار تومانی واریز می‌شود؟

با دستور رئیس‌جمهور به مناسب ۲۲ بهمن ماه یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک اول واریز شد. واریز این یارانه از ظهر روز پنج‌شنبه گذشته یعنی ۲۱ بهمن ماه آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

البته امروز فقط برای عده محدودی یارانه ۱۰۰ هزار تومانی واریز شد، فقط کسانی که بانک مرجع در انجام واریزی تاخیر داشت.

پیگیری‌های تجارت نشان می‌دهد که نوبت دومی برای پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی وجود ندارد، در واقع این یارانه دوباره تکرار نمی‌شود. البته این احتمال وجود دارد به مناسب دیگری مثل عید نوروز دولت یک نوبت دیگر از حمایت معیشتی را پرداخت کند.

در خصوص مشمولان یارانه ۲۲ بهمن بسیاری از مردم معترض هستند، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این خصوص اطلاعیه‌ای منتشر نکرده که ملاک شناسایی مشمولان چیست؟

یارانه 100 هزار تومانی

ملاک شناسایی  مشمولان

اما پیگیری‌ها حاکی از این است که دولت بنا دارد اطلاعیه‌ای در این خصوص منتشر کند. براساس ملاک‌های پیشین حمایت‌های معیشتی دولت به نظر می‌رسد نداشتن حقوق ثابت از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر شناسایی مشمولان بوده است.

یعنی افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.

اما کسانی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند از مشمولان قطعی پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی محسوب می‌شوند.

از آنجایی که اعلام شده این یارانه فقط به چهار دهک اول پرداخت شده، تعداد این افراد حدود ۳۲ میلیون نفر برآورد می‌شود. در واقع این ۳۲ میلیون نفر در بهمن ماه ابتدا یارانه ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی معیشتی بنزین دریافت کردند. سپس در روز چهارشنبه هفته قبل یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را گرفتند. در دو روز اخیر نیز یارانه ۲۲ بهمن را دریافت کرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه