امین زندگانی | الیکا عبدالرزاقی

امین زندگانی همسرش را جلوی همه ضایع کرد | بی احترامی امین زندگانی به همسرش غوغا کرد

امین زندگانی همسرش را جلوی همه ضایع کرد | بی احترامی امین زندگانی به همسرش غوغا کرد
کدخبر : 27354

امین زندگانی در برنامه حامد آهنگی حسابی جنجال به پا کرد .

امین زندگانی بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون است . امین زندگانی در سریال ها و فیلم های زیادی ایفای نقش کرده است . امین زندگانی همسر الیکا عبدالرزاقی است . این زوج در سریال های زیادی ایفای نقش کرده اند همسر امین زندگانی هم اکنون با سریال برف بی صدا می بارد در شبکه سه روی آنتن می رود . در ادامه ویدیویی از مصاحبه جالب امین زندگانی با حامد آهنگی در برنامه شب آهنگی را مشاهده می کنید . 

بیوگرافی و عکس های امین زندگانی

نام: امین

نام خانوادگی: زندگانی

تاریخ تولد: 5 شهریور 1351

محل تولد: تهران

همسر: الیکا عبدالرزاقی

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در پنجمین روز از شهریور 1351 در تهران و در خانواده ای اهل موسیقی متولد شد، پدر او سیاوش زندگانی یکی از اساتید موسیقی بود و در سال 1382 از دنیا رفت. او یک برادر به نام امین دارد که در عرصه موسیقی فعالیت میکند.

امین زندگانی

فعالیت بازیگری امین زندگانی

امین زندگانی در سال 1371 وارد دانشگاه هنر شد و در رشته تئاتر به تحصیل پرداخت، وی پس از آن پا به عرصه بازیگری گذاشت و در نمایش هایی مثل همسرایی مختار ، خروسک پریشان ، بازی تابلوی آخر ، به من دروغ بگو ، دو مرد بر یک نیمکت ، سرخ سوزان ، مرغ دریایی به ایفای نقش پرداخت.

امین زندگانی

 ورود به تلویزیون

او در سال 1374 برای بازی در سریال وکلای جوان انتخاب شد و برای اولین بار مقابل دوربین قرار گرفت، امین زندگانی در همان سال موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم فجر نیز شد. او پس از آن برای بازی در سریال های به سوی پیروزی سیروس مقدم و راه سوم قاسم جعفری انتخاب شد.

امین زندگانی

معصومیت از دست رفته

آقای زندگانی پس از آن در سریال های معصومیت از دست رفته، طلسم شدگان و همه چیز آنجاست به ایفای نقش پرداخت و به شهرت زیادی دست یافت. معصومیت از دست رفته را داوود میرباقری در سال 1382 کارگردانی کرد و بازیگرانی مثل امین تارخ ، سارا خویینی ها و فریبا کوثری در آن به ایفای نقش پرداخته اند. این سریال داستان زندگی شوذب یکی از یاران حضرت علی را روایت میکند.

 

طلسم شدگان

امین زندگانی با بازی در سریال طلسم شدگان توانست بخوبی دیده شده و به شهرت زیادی دست یابد، این سریال را داریوش فرهنگ در سال 1382 کارگردانی کرد. امین زندگانی در این مجموعه تلویزیونی با بازیگرانی مثل زیبا بروفه، مهدی هاشمی و بیتا فرهی همبازی بود، طلسم شدگان در قالب 25 قسمت از شبکه پنج سیما روی آنتن رفت و با استقبال خوبی از سوی مردم روبرو شد.

امین زندگانی

مختار نامه

بازی خوب امین زندگانی در نقش مسلم بن عقیل در سریال مختارنامه نقطه عطفی در کارنامه بازیگری وی به شمار میرود که یکی از نقش های ماندگار او را رقم زد. فیلمبرداری مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری از سال 1382 الی 1388 به طول انجامید و داستان قیام مختار ثقفی را روایت میکند. فریبرز عرب نیا، فرهاد اصلانی، مهدی فخیم زاده و رضا کیانیان از دیگر بازیگران برجسته این سریال پر بازیگر میباشند.

 

همه چیز آنجاست

امین زندگانی در سال 1393 برای بازی در سریال همه چیز آنجاست به کارگردانی شهرام شاه حسینی انتخاب شد. او در این سریال در کنار بازیگران مثل الهام حمیدی، حسین مهری و سام درخشانی به ایفای نقش پرداخت. همه چیز آنجاست داستان زندگی خانواده محسن قدیمی را روایت میکند که کارگاه تولیدی آن ها با ورود کالاهای خارجی تعطیل میشود و مهدی پسر بزرگ تر خانواده به فکر حل مشکلات می افتد و در همین راه به رازهای سر به مهری درباره خانواده اش پی میبرد.  

امین زندگانی

خانواده دکتر ماهان

تازه ترین فعالیت امین زندگانی در تلویزیون مربوط به سریالی به نام خانواده دکتر ماهان میباشد ، این مجموعه تلویزیونی را راما قویدل و محمدعلی قاسمی برای پخش در گروه نوجوان سیما کارگردانی کرده اند. داستان سریال درباره خانواده دکتر ماهان است که سعی دارد مخاطبش را به ساده زیستی دعوت نماید، امین زندگانی در این سریال با بازیگرانی مثل لاله اسکندری و سعید امیرسلیمانی همبازی میباشد.

 

آدمک ها

امین زندگانی با بازی در فیلم شهرآشوب وارد سینما شد و پس از آن در فیلم های بازیگر  و آدمک ها به ایفای نقش پرداخت. آدمک ها به کارگردانی علی قوی تن داستان پسر جوانی را روایت میکند که برای انجام ماموریتی به پارکی میرود و با افرادی آشنا میشود که سرنوشت آن ها با یکدیگر ارتباط دارد. این فیلم در سال 1383در هشتمین دوره از جشن خانه سینما به نمایش در آمد ، شهاب حسینی ، سیروس گرجستانی و شقایق فراهانی از دیگر بازیگران فیلم آدمک ها هستند.

امین زندگانی

ملک سلیمان

امین زندگانی با بازی در فیلم سینمایی ملک سلیمان توانست نقش ماندگاری را از خود به جای بگذارد، او در این فیلم بخوبی از عهده نقش خود برآمد و بازی خوبی را از خود نشان داد. این فیلم به کارگردانی شهریار بحرانی برای اولین بار در سال 87 در جشنواره فیلم فجر اکران شد. فیلم ملک سلیمان زندگی حضرت سلیمان را روایت میکند که بعد از فوت پدرش داوود نبی بر تخت حکومت تکیه میزند و قلمرویی امن و امان برای مردم فراهم میسازد. ملک سلیمان یکی از پر هزینه ترین فیلم های تاریخ سینمای ایران است ، الهام حمیدی ، محمود پاک نیت و حسین محجوب از دیگر بازیگران این فیلم هستند.

امین زندگانی

فراموشی فریبا

او در سال 1392 با بازی در سه فیلم ماموریت در تهران ، شهابی از جنس نور و فصل فراموشی فریبا سال پر کاری را پشت سر گذاشت. فیلم فصل فراموشی فریبا به کارگردانی عباس رافعی داستان زندگی زنی را روایت میکند که گذشته تاریکش سایه بر زندگی عاشقانه اش انداخته و به همین دلیل میخواهد گذشته اش را فراموش کند. امین زندگانی در این فیلم با بازیگرانی مثل ساره بیات و شهین تسلیمی همبازی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه