عیدی بازنشستگان | وام بازنشستگان

دستور ویژه رئیسی برای پرداخت عیدی بازنشستگان صادر شد | زمان واریز عیدی بازنشستگان

دستور ویژه رئیسی برای پرداخت عیدی بازنشستگان صادر شد | زمان واریز عیدی بازنشستگان
کدخبر : 27360

عیدی بازنشستگان پرداخت می شود .

 به گزارش رصداقتصادی : عیدی بازنشستگان به یکی از دغدغه های بازنشستگان تبدیل شده بود . عیدی بازنشستگان بسیاری را چشم انتظار گذاشته بود . عیدی بازنشستگان حواشی زیادی نیز داشت . در نهایت رئیس جمهور به مسئله عیدی بازنشستگان ورود کرد و دستور پرداخت هرچه سریعتر عیدی بازنشستگان صادر شد .

 

علی‌رغم این که چند روزی از اعلام میزان عیدی می‌‌گذرد اما دستگاه‌های خبری از واریز آن نمی‌دهند، در این خصوص رئیس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

 

میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان در هفته قبل اعلام شد و به واریز همزمان با حقوق بهمن ماه نرسید. به نظر می‌رسد چون دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را مشخص نکرده‌اند، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی را سریعا پرداخت کنند.

عیدی بازنشستگان

در جلسه شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند. دولت در هفته قبل میزان عیدی امسال را اعلام کرد.

 

مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

 

 

عیدی که دولت تعیین می‌کند شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

 

این میزان عیدی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌شود. با این مدیر عامل این سازمان قبل از اعلام میزان عیدی برای واریز آن اعلام آمادگی کرد. اما هنوز زمان واریز عیدی امسال را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد علت تاخیر در واریز ابهام در میزان آن است.

 

پیگیری‌های قبلی تجارت‌نیوز نشان می‌داد که تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ایلاغیه ارسال شده است و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه