قیمت بیت کوین امروز | قیمت روز بیت کوین | قیمت BTC

قیمت بیت کوین امروز | قیمت روز بیت کوین | نمودار قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین امروز | قیمت روز بیت کوین | نمودار قیمت بیت کوین
کدخبر : 27656

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین از ابتدا تا کنون و همچنین، عوامل مؤثر بر قیمت این ارز دیجیتال برتر جهان بپردازیم.

به گزارش رصداقتصادی : قیمت بیت کوین این روزها فعالان حوزه ارز دیجیتال را نگران کرده است . سقوط بیت کوین با افزایش قیمت طلا همراه بوده است . قیمت بیت کوین در بازار روند کاهشی داشته است .

​ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) از زمان عرضه آن در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی به دست یک فرد ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto)، تاریخ پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین از ابتدا تا کنون و همچنین، عوامل مؤثر بر قیمت این ارز دیجیتال برتر جهان بپردازیم.

بیت کوین

ارزش یک واحد بیت کوین

بیت کوین در آغاز سال 2021 با قیمت بیش از 30 هزار دلار معامله شد. تغییرات قیمت بیت کوین از ابتدا تا کنون را در نمودار زیر می‌توانید ببینید.

 

 

تاریخچه قیمت بیت کوین

تاریخچه قیمت بیت کوین را باید از سال 2009 پیگیری کرد؛ یعنی سال پیدایش بیت کوین. بیت کوین در سال ۲۰۰۹ در هیچ صرافی معامله نمی‌شد. اولین قیمت ثبت‌شده برای این ارز دیجیتال به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد. در واقع، می‌توان گفت که بیت کوین در اولین سال پیدایش خود، از لحاظ تکنیکال صفر دلار ارزش داشت!

 

سال 2010

سال 2010 سال نسبتاً پرباری در تاریخچه قیمت بیت کوین محسوب می‌شود؛ چراکه در این سال‌ برای بیت کوین اتفاقات خوبی افتاد. مثلاً اولین صرافی فعال در زمینه رمزارز‌ها در ماه می 2010 راه‌اندازی شد. این اتفاق باعث شد که قیمت بیت کوین تا 0.003 دلار افزایش پیدا کند.

 

قیمت بیت کوین در سال 2010

5 روز بعد از این اتفاق، اولین خرید با بیت کوین انجام شد. این خرید باعث شد که 22 می به روز پیتزا شهرت پیدا کند.

لازلو هانیچ برای خرید 2 پیتزا، 10 هزار بیت کوین پرداخت کرد. این پرداخت باعث شد که قیمت بیت کوین به 0.004 دلار برسد.

با انتشار نسخه 0.3 بیت کوین، قیمت آن تا 10 برابر افزایش یافت و به قیمت 0.08 دلار افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت تا جایی پیش رفت که حجم کل معاملات پادشاه رمزارز‌‌ها برای اولین بار به 1 میلیون دلار رسید. بالاترین قیمت بیت کوین در این سال 0.39 دلار بود.

 

بیت کوین در سال 2011

در این سال نیز بیت کوین تجربه‌های مختلفی را پشت سر گذاشت. سال 2011 در تاریخچه قیمت بیت کوین، سال بسیار مهمی است.

از ایجاد و تولد آلت‌ کوین‌ها تا پرداختن به بیت کوین در یک سریال محبوب به نام The good wife تنها بخشی از این تجارب بودند. از دیگر اتفاقات مرتبط با بیت کوین در این سال می‌توان به نوسانات بی‌سابقه آن اشاره کرد.

 

قیمت بیت کوین در سال 2011

قیمت بیت کوین در ماه ژوئن به 32 دلار رسید اما با هک صرافی ام‌تی. گاکس (Mt. Gox) قیمت آن به 3.2 دلار کاهش پیدا کرد. این قیمت هم دوام نیاورد و قیمت آن در اواخر این سال به 2 دلار سقوط کرد. اما این پایان افت قیمت بیت کوین نبود و قیمت آن بر اثر هک یک صرافی تا 0.01 دلار نیز کاهش یافت. در اواخر مارس برای اولین بار خرید بیت کوین در صرافی‌ها از طریق ارز‌‌های فیات امکان‌پذیر شد و به سرعت در نقاط مختلف جهان توسعه پیدا کرد. این اتفاق سبب شد که خرید بیت کوین تسهیل و بر محبوبیت آن افزوده شود.

 

در این سال 2 اتفاق مهم برای بیت کوین رخ داد:

اول، قیمت آن در ابتدای سال به 4 دلار و درانتهای سال به 13 دلار رسید.

دوم، در 28 نوامبر این سال، اولین هاوینگ بیت کوین (نصف شدن پاداش استخراج) اتفاق افتاد و پاداش استخراج بیت کوین از 50 دلار به 25 دلار تقلیل پیدا کرد. این اتفاق برای جلوگیری از ایجاد تورم از طرف ساتوشی ناکاموتو (خالق بیت کوین) و تیم توسعه دهنده بیت کوین در نظر گرفته شده است و هر 4 سال یک‌بار صورت می‌گیرد.

 

بیت کوین در سال 2013

سال 2013 یک سال رؤیایی در تاریخچه قیمت بیت کوین است. حجم معاملات بیت کوین در این سال به بیش از 1 میلیارد دلار رسید. قیمت بیت کوین نیز از 13 دلار به 266 دلار افزایش پیدا کرد اما با کاهش بیش از 50 درصدی به 130 دلار و سپس به 100 دلار رسید. این کش و قوس قیمتی تا حوالی 1000 دلار به ازای هر بیت کوین نیز ادامه پیدا کرد و در نهایت با قیمت 800 دلار در سال 2013 به کار خود پایان داد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه