قیمت لحظه ای بیت کوین | قیمت روز بیت کوین

چگونه بیت کوین استخراج کنیم ؟

چگونه بیت کوین استخراج کنیم ؟
کدخبر : 27658

جزئیات کامل از استخراج بیت کوین مشخص شد .

به گزارش رصداقتصادی : استخراج بیت کوین از موضوعات پرطرفدار و پرچالش فضای مجازی تبدیل شده است . استخراج بیت کوین سوالات زیادی برای کاربران فضای مجازی ایجاد کرده است . در ادامه جزئیاتی در مورد استخراج بیت کوین می خوانید .

ماینرها کار استخراج بیت کوین را محض رضای خدا انجام نمی‌دهند، بلکه برای آن پاداش می‌گیرند و این پاداش همان بیت کوین است. به عبارت دیگر زمانی که شما برای دوست خود بیت کوین ارسال می‌کنید، ماینر با فعالیت خود به تأیید شدن تراکنش‌های شما کمک می‌کند و شبکه به آن پاداش می‌دهد.

قیمت بیت کوین در صرافی های معتبر | نرخ بیت کوین امروز

پس در ماینینگ سه کار اصلی انجام می‌شود که عبارت‌اند از تأیید تراکنش‌های بیت کوین، حفظ امنیت شبکه‌ی بیت کوین، تولید واحدهای جدید بیت کوین به صورت غیرمتمرکز

توضیحی که دادیم به زبان ساده بود تا شما بتوانید راحت‌تر ماینینگ را درک کنید.

 

استخراج بیت کوین از نظر فنی

شاید زمانی که اصطلاح «استخراج بیت کوین» را می‌شنوید، در ذهن خود سکه‌هایی را مجسم کنید که از دل زمین بیرون کشانده می‌شوند؛ اما بیت کوین که فیزیکی نیست؛ پس چرا آن را استخراج یا ماینینگ می‌نامیم؟

چون استخراج بیت کوین که با دستگاه ماینر انجام می‌شود از نظر فلسفی بی‌شباهت به استخراج طلا نیست؛ به این صورت که بیت کوین‌ها در طراحیِ کد و پروتکل بیت کوین وجود دارند (مثل طلا که در معادن وجود دارد) اما هنوز قابل دسترسی نیستند (مثل طلاهایی که هنوز از معادن بیرون کشیده نشده‌اند)؛ بر اساس پروتکل یا همان قوانین بیت کوین، فقط تعداد ۲۱ میلیون واحد از آن وجود خواهد داشت. مثل طلا که کمیاب و محدود است.

نام علمی‌تر ماینینگ، اثبات کار (Proof Of Work) است؛ در واقع فرایند استخراج از الگوریتمی به نام اثبات کار سرچشمه گرفته است که فردی به نام آدام بک (Adam Back) اولین بار در سیستم ضد اسپم خود از آن استفاده کرد که هش‌کش (HashCash) نام داشت.

در اوایل دهه ۱۹۹۰، حملات اسپم به سیستم‌های کامپیوتری رواج داشت. حملات اسپم به معنای ارسال پیام‌ها و درخواست‌های بیهوده به سیستم برای کند کردن آن است. آدام بک برای جلوگیری از ارسال شدن پیام‌های بیهوده از طرف اسپمرها، در اختراع خود این الزام را ایجاد کرد که کاربران برای ارسال پیام باید با کامپیوتر خود یک سری محاسبات ریاضی انجام می‌دادند که نیازمند به مصرف پردازنده (CPU) بود. با این کار اگر کسی می‌خواست پیام‌های هرزنامه به سیستم ارسال کند، مجبور می‌شد تا مقدار زیادی قدرت پردازش از خود داشته باشد که مستلزم مصرف کردن برق است.

در واقع اثبات کار به این معنی است که استخراج‌کنندگان بیت کوین یا ماینرها کاری انجام می‌دهند که به وسیله آن می‌توانند به بیت کوین دست پیدا کنند. ماینرها با تولید بلاک‌هایی از تراکنش‌های معتبر و اتصال آن‌ها به بلاکچین پاداش دریافت می‌کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه