بسته معیشتی | یارانه

زمان واریز یارانه و بسته معیشتی شب عید مشخص شد | عیدی دولت به مردم چیست ؟

زمان واریز یارانه و بسته معیشتی شب عید مشخص شد | عیدی دولت به مردم چیست ؟
کدخبر : 27868

بعد از اخبار خوش اقتصادی رئیس جمهور و معاون اقتصادی دولت، حالا نوبت وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی است که از پرداخت بسته معیشتی عید خبر داده و گفته مردم منتظر خبرهای خوش باشند. ماجرای بسته معیشتی نوروز چیست؟

به گزارش رصداقتصادی : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طراحی بسته معیشتی عید خبر داد و گفت: پرداخت بسته معیشتی عید را با معاون اول رئیس جمهور مطرح کرده‌ایم و مردم می‌توانند منتظر خبرهای خوب باشند.

اما خبر خوب وزیر کار کدام است و ماجرای بسته معیشتی عید چیست؟ حجت عبدالملکی توضیح زیادی درباره بسته معیشتی عید نداده است. او فقط گفته پیشنهاد پرداخت بسته معیشتی عید را به معاون اول رئیس جمهور داده‌ایم، جمع‌بندی نهایی برای تهیه این بسته معیشتی صورت گرفته و مردم باید منتظر خبر آن از سوی مقامات ذی ربط باشند.

 

بسته معیشتی وزارت کار

اما ماجرای بسته معیشتی وزارت کار چیست؟ خبر خوش وزیر کار احتمالا درباره واریز یارانه جدید برای ایام نوروز است. مانند یارانه نقدی که دولت به مناسبت ۲۲ بهمن برای برخی از مردم واریز کرد یا یارانه معیشتی رمضان که فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد.

حالا در آستانه نوروز هم احتمال دارد که دولت بخواهد یارانه نقدی جدیدی برای مردم واریز کند. اما گمانه دیگری که از گفته عبدالمالکی می‌توان برداشت کرد این است که احتمالا دولت قرار است سبد کالا به مردم بدهد. چراکه مساله توزیع بسته معیشتی در دولت سیزدهم پیش از این هم مطرح شده بود.

اما با توجه به بسته‌های معیشتی پرداخت شده در دولت قبل، انتظار می‌رود که بسته معیشتی عید، یارانه نقدی باشد که به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

۲۱ فروردین ماه سال جاری، دولت بسته معیشتی رمضان را به حساب مشمولان واریز کرد. یارانه رمضان، معادل یک ماه یارانه معیشتی بود که به حساب ۶۰ میلیون نفر از مشمولان یارانه معیشتی واریز شد. اگرچه پس از واریز بسته معیشتی رمضان مشخص شد که واریزی‌ها با مشکلاتی همراه بوده و مبلغ واریز شده، معادل وعده وزیر نبود.

 

یارانه نوروزی تکرار می‌شود؟

در سنوات گذشته و به خصوص در دو سال ۹۹ و ۱۴۰۰ که کشور با همه‌گیری کرونا درگیر بود، دولت از گروهی از یارانه‌بگیران حمایت مالی کرد و در پایان سال، علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی ماهانه، یارانه نوروزی هم پرداخت کرد.

بر این اساس احتمالا بسته معیشتی عید و خبر خوشی که وزیر کار گفته، واریز یارانه نقدی به مناسبت سال جدید است. اگر دولت قصد پرداخت یارانه عید به یارانه‌بگیران را داشته باشد، احتمالا مشمولان بسته معیشتی عید، چهار دهک اول درآمدی هستند. افرادی که حقوق و درآمد ثابت ندارد و بعضا صاحب خانه یا خودرو نیز نیستند. / تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه