سهمیه بندی بنزین | سهمیه بندی بنزین نوروزی | سهمیه بنزین جدید

سهمیه بندی بنزین در طرح جدید مشخص شد | جزئیات سهمیه بندی نوروزی

سهمیه بندی بنزین در طرح جدید مشخص شد | جزئیات سهمیه بندی نوروزی
کدخبر : 27889

جزئیات جدید از سهمیه بندی بنزین را در این صفحه می خوانید .

به گزارش رصداقتصادی : سوالات زیادی در مورد سهمیه بندی بنزین مطرح می شود که حرف و حدیث های زیادی نیز داشت . سهمیه بندی بنزین حسابی خبر ساز شده است . سهمیه بندی بنزین در کیش اجرایی شده است . در ادامه جزئیات کامل از سهمیه بندی بنزین را می خوانید .

کمیته اطلاع‌رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» گفته طرح پرداخت بنزین به کد ملی به جای خودرو، از روز گذشته در کیش اجرا شد. اما پیگیری‌های تجارت‌نیوز حاکی است برخی از مردم کیش سهمیه بنزین جدید را دریافت کرده‌اند و برخی نه. اما جزئیات طرح جدید بنزین چیست؟

شیوه سهمیه‌بندی بنزین از دیروز اول اسفندماه در کیش کلید خورد. این خبری است که کمیته اطلاع‌رسانی «طرح بازتوزیع یارانه بنزین» اعلام کرد و گفت: از اول اسفند همه شهروندان جزیره کیش ۲۰ لیتر سهمیه بنزین دریافت می‌کنند؛ چه صاحبان خودرو و چه آنان که خودرو ندارند.

اما طبق پیگیری‌های تجارت‌نیوز از جایگاه‌های سوخت در کیش و شهروندان این جزیره، سهمیه بنزین ۲۰ لیتری به کارت ملی هوشمند برخی از افراد واریز شده است اما برخی دیگر این سهمیه را دریافت نکرده‌اند.

سهمیه بندی بنزین

واریز سهمیه بنزین طبق روال قبل

مدیر یکی از جایگاه‌های سوخت کیش به تجارت‌نیوز می‌گویید: دستگاه‌ها برای اجرای این طرح نصب شده اما هنوز خبری از دریافت بنزین با کارت ملی در کیش نیست. شهروندان کیش این ماه هم ۶۰ لیتر سهمیه بنزین همیشگی را دریافت کرده‌اند و بنزین در جایگاه‌ها با دو نرخ آزاد و سهمیه‌ای فروخته می‌شود. بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان.

چند نفر از شهروندان کیش در گفتگو با تجارت‌نیوز تاکید می‌کنند که هنوز هیچ سهمیه و یا یارانه جدیدی به حساب کارت بانکی یا کارت کیشوندی آنها واریز نشده است.

اما چند نفر دیگر از شهروندان دارای کارت کیشوندی می‌گویند ۲۰ لیتر بنزین به کارت ملی آنها واریز شده و پیامک واریز بنزین هم برای آنها آمده است. پیش از این، اعلام شده بود که کیشوندان می‌توانند با شماره‌گیری کد #۳۹*۴* از میزان سهمیه خانوار خود با خبر شوند. پیامک زیر استعلام واریز بنزین توسط یکی از شهروندان کیش است که برای تجارت‌نیوز ارسال کرده است.

سهمیه بندی بنزین

ماجرا چیست؟

شب گذشته سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در یک نشست خبری توضیحاتی درباره طرح بنزین برای همه داد. به گفته حسین شمسیان، به هر کد ملی ۲۰ لیتر سهمیه بنزین تخصیص داده شده و به کارت ملی افراد واریز شده است.

مریم، یکی از ساکنان کیش می‌گوید این سهمیه شب گذشته به کارت ملی هوشمندم واریز شده است. اما یکی از اقوام و چند نفر از همکارانم این سهمیه را دریافت نکرده‌اند.

 

پیامک واریز نشدن سهمیه بنزین برای برخی از شهروندان کیش

یکی دیگر از ساکنان دارای کارت کیشوندی هم می‌گوید سهمیه خودش و خانواده‌اش به کارت ملی واریز شده است.

این در حالی است که سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفته بود سهمیه بنزین افراد ساکن جزیره کیش که خودرو دارند، به کارت سوخت آنها واریز شده است. بر اساس طرح بنزین برای همه، یک خانوار ۵ نفره ساکن در کیش، ماهانه ۱۰۰ لیتر بنزین دریافت می‌کنند؛ چه خودرو داشته باشند و چه نه. اگر سرپرست خانوار دارای خودرو باشد، ۶۰ لیتر این سهمیه مانند ماه‌های گذشته به کارت سوخت سرپرست خانوار واریز می‌شود اما ۴۰ لیتر دیگر، به حساب کارت بانکی سرپرست خانوار واریز می‌شود.

اما مینا یکی از ساکنان جزیره کیش می‌گوید این ماه بنزین به کارت سوختش واریز نشده و فقط ۲۰ لیتر سهمیه به کارت ملی واریز شده است.

 

سهمیه جدید بنزین کارت سوخت را حذف می‌کند؟

آیا «کارت کیشوندی»، جایگزین کارت سوخت شده؟ ستاد اطلاع‌رسانی اعلام کرده که هنوز کارت سوخت حذف نشده و سهمیه‌ بنزین خودروها هم هنوز پابرجا هستند. شهروندان منطقه آزاد کیش می‌توانند از هر دو کارت، ملی و سوخت برای دریافت بنزین ۱۵۰۰ تومانی استفاه کنند.

«کارت کیشوندی»، کارت خدماتی و فیزیکی شهروندان جزیره کیش است. این کارت به شرط استخدام در یکی از ارگان‌های دولتی یا خصوصی کیش به شهروندان ارائه می‌شود. قرار بود هر یک از شهروندانی که «کارت کیشوندی» دارد، ۲۰ لیتر سهمیه بنزین جدید در کارت ملی دریافت کند. این کارت به افراد شاغل ارائه می‌شود و سرپرستان خانوار می‌توانند با دریافت کارت کیشوندی خود، برای بقیه اعضای خانواده هم کارت کیشوندی تهیه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه