سریال پایتخت | ساعت پخش سریال پایتخت

ساعت و زمان پخش سریال پایتخت | سورپرایز سریال پایتخت در نوروز 1401

ساعت و زمان پخش سریال پایتخت | سورپرایز سریال پایتخت در نوروز 1401
کدخبر : 27910

اگر از علاقه‌مندان مجموعه پایتخت هستید و برای شما این سوال به وجود آمده که آیا پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود یا خیر، در این نوشتار همراه ما باشید.

به گزارش رصداقتصادی : سریال پایتخت از پربیننده ترین سریال های تلوزیون است . سریال پایتخت در نوروز پخش می شده است و چندین سال مهمان خانه های مردم بوده است . سریال پایتخت امسال قرار نیست پخش شود اما مخاطبان زیادی در مورد پخش سریال پایتخت سوالاتی را مطرح می کنند . در ادامه جزئیات کامل از سریال پایتخت را می خوانید . در صورت اعلام خبری از زمان و ساعت پخش سریال پایتخت در همین صفحه اطلاع رسانی می شود . 

دعوای بازیگر معروف سریال پایتخت با همسرش علنی شد | دروغ همسر بازیگر معروف سریال پایتخت لورفت

مجموعه تلویزیونی پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم یکی از پربیننده‌ترین سریال‌های چند سال‌ گذشته تلویزیون بوده است. سریال «پایتخت» یکی از گزینه‌های نوروز سال 1401 است که ساخت آن بستگی به مواردی از جمله نظر مدیران و مسئولان سیما، هماهنگی و جمع شدن بازیگران این مجموعه و آمادگی سیروس مقدم است.

 

پایتخت 7 نوروز 1401 پخش می‌شود؟

در روزهای گذشته شایعه ساخت فصل جدید پایتخت بیشتر از قبل شنیده می‌شود اما هنوز هیچ خبر قطعی و جدی از سوی مدیران سیما، کارگردان و تهیه کننده آن اعلام نشده است.

ما در ادامه با بیان نظر چند کارشناس رسانه و منتقد سینما و تلویزیون ساخت فصل جدید پایتخت که از بهترین سریال های ایرانی است را مورد بررسی قرار می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

کیوان امجدیان که منتقد سینما و تلویزیون است، در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران که اگر شنیده‌ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه‌ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت:

به نظر من «پایتخت» یکی از سریال‌هایی است که توانست مخاطب عام را درگیر کند و تقریبا گونه‌هایی مانند این سریال که بتواند چندین فصل مخاطب را با خود همراه کند کمتر در رسانه ملی داشته‌ایم و نباید چنین ظرفیتی را هدر و به همین راحتی از دست داد چراکه زمان زیادی طول می‌کشد تا شاید مانند این اثر در تلویزیون روی کار بیاید.

او در ادامه افزود: «بخش اصلی ماجرا به نویسندگی کار و فیلمنامه ربط دارد. در سه فصل پیش مردم پای این سریال می‌نشستند و آن را تماشا می‌کردند و لذت می‌بردند اما بعد از گذشت 6 فصل تمام شوخی‌ها و تکه کلام‌های استفاده شده در سریال نمی‌تواند اکنون مردم را  به خودی خود بخنداند و آن‌ها را نگه دارد چراکه تکرار ادبیات و سبک سریال به شیوه گذشته تیشه به ریشه خود می‌زند.

به نظر من باید تغییری به اصل قضیه داد و باید علاوه بر همان شخصیت های قدیمی بازیگران و کاراکتر های جدیدی به اثر اضافه شوند و قصه باید با دقت نظر بالا نوشته و شکل بگیرد. نظر من بیشتر بر این است که انرژی زیادی روی نگارش بر خلاف روش مرسوم روی سریال گذاشته شود.»

در این میان نباید از موانع اصلی، تردید در ساخت فصل جدید پایتخت نیز ساده گذشت. از نظر مدیران سیما گران تمام شدن سریال پایتخت و افزایش میزان دستمزد بازیگران هزینه‌ای تقریبا برابر با ســریال الف ویژه دارد، که پرداخت آن تبدیل به یک دغدغه و مشکل برای مسئولان شده است. البته این مسئله پس از برند شدن بعضی مجموعه‌ها مانند پایتخت ایجاد می‌شود و به دنبال آن بازیگران درخواست دستمزدهای بسیار بالا دارند و همین موضوع باعث می‌شود هزینه ساخت آن‌ها چندین برابر فصل ‌های ابتدایی‌شان شود.

جبار آذین، منتقد سینما و تلویزیون، در گفتگو با یکی ازخبرنگاران بخش فرهنگ و هنر، و پاسخ به این سوال که اگر شنیده‌ها از ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» درست باشد چه توصیه‌ای به تولید کنندگان این سریال دارید؟ گفت:

واقعیت سریال‌هایی مانند «پایتخت» این است که از منظر تاریخی عمر مصرف آن‌ها تمام شده است. در واقع اگر مجموعه‌هایی مانند «پایتخت» که به دلیل نوعی نوآوری و حرکت معنوی در فرهنگ مردم با موفقیت‌هایی در قسمت‌ها یا فصول آغازین روبه‌رو شدند، در ادامه نتوانستند به مضامین تازه، ساختار قوی‌تر و حرف‌های جدید برای گفتن دست پیدا کنند از همین‌رو در فصول بعدی، به‌طور مشخص از فصل سوم به بعد، «پایتخت» نتوانست مخاطبان انبوه فصول گذشته را با خود همراه کند. به همین دلیل سریالی مانند «پایتخت» به جای آنکه یک نوع مرکز، مرحله یا الگویی برای تولید آثار خوب مردمی شود به علت توجه بیش از اندازه به مسائل مادی و استفاده از انواع اسپانسرها در جای جای سریال از اهداف نخستین فرهنگی، مردمی و ملی خود فاصله گرفت. به همین دلیل است که سازندگان آن به جای توجه بیشتر به علاقه و سلایق مخاطبان و با توجه به فرهنگ جامعه هر بار با ایجاد یک‌سری ماجراهای فرعی دامنه تولید فصلی این سریال را ادامه می‌دهند یا جایگاه شاخصی برای تداوم این نوع تولیدات به وجود می‌آورند.

مجموعه پایتخت که از بهترین سریال های طنز ایرانی است، بارها توسط صدا و سیما بازپخش شده‌اند و همچنان محبوب باقی مانده‌ است. با این حال، فصل جدید پایتخت ساخته نشده است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که در نوروز پخش شود.

 

عوامل سریال پایتخت

نویسنده: خشایار الوند(فصل یک، سه، چهار، پنج) محسن تنابنده، آرش عباسی، محمد تنابنده (دو قسمت پایانی)

کارگردان: سیروس مقدم

تهیه‌کننده: الهام غفوری

بازیگران: محسن تنابنده، احمد مهران‌فر، ریما رامین‌فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی‌عبداللهی، بهرام افشاری، مهران احمدی، سلمان خطی، سکینه‌خاتون شفافی، آتیه جاوید، ابوالفضل رجبی

آهنگساز: آریا عظیمی‌نژاد

فیلم‌برداری: امیر معقولی، فرشاد گل‌سفیدی

تدوین‌گران: خشایار موحدیان،سعید سیاح

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه