رپرتاژ اگهی

استانبول یا ازمیر کدام برای خرید خانه بهتر است؟

استانبول یا ازمیر کدام برای خرید خانه بهتر است؟
کدخبر : 28161

خیلی از متقاضیان خرید خانه در ترکیه، اطلاع دارند که استانبول و ازمیر بهترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه و مهاجرت هستند اما انتخاب از بین این دو برایشان سخت می شود.

معمولا سوال های زیادی در ذهن افرادی وجود دارد که قصد خرید خانه در ترکیه یا مهاجرت به ترکیه را دارند. استانبول و ازمیر هر دو شهرهای خوبی برای خرید خانه در ترکیه و زندگی در ترکیه هستند و انتخاب یکی از آن ها کار بسیار دشواری است. اگر شما هم در این دو راهی مانده اید و می خواهید بدانید که استانبول برای خرید خانه بهتر است یا ازمیر، این مطلب را از دست ندهید.

ما در ادامه درباره شرایط زندگی در استانبول و ازمیر توضیحات کاملی را به شما ارائه می کنیم و بعد با هم شرایط خرید خانه در ازمیر و استانبول را بررسی می کنیم تا در نهایت نتیجه گیری و تصمیم گیری برای شما آسان شود.

 

33333333333333

انتخاب استانبول و ازمیر برای زندگی

 

شرایط زندگی در استانبول

اگرچه استانبول پایتخت ترکیه نیست، اما به عنوان بزرگترین شهر ترکیه شناخته می شود و به راحتی می توان عنوان قطب تجارت، اقتصاد و فرهنگ ترکیه را به آن داد. استانبول شهری است که در طول هر سال، میلیون ها توریست از سراسر دنیا و ایران با تور ارزان استانبول از آن دیدن می کنند. شهری که قطب گردشگری ترکیه محسوب می شود و از هر نظر یک سر و گردن از شهرهای دیگر ترکیه بالاتر است.

جالب است بدانید که در سال های اخیر، تعداد خارجی هایی که در استانبول خانه خریده اند، به شدت زیاد شده است و تخمین زده شده که حدود یک سوم ساکنین این شهر مهاجر هستند. در نتیجه استانبول شرایط خوبی برای زندگی مهاجرین دارد. لازم به ذکر است که استانبول در سال 2010 توانست عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را به خودش اختصاص دهد و همین عنوان محبوبیتش را نزد مهاجرانی که به دنبال شروع یک زندگی تازه و یا پیدا کردن یک فرصت خوب برای سرمایه گذاری بودند، زیادتر کرد.

البته باید این را هم بگوییم که زندگی در شهری به بزرگی و شلوغی استانبول سختی ها و معایب خاص خودش را هم دارد. در واقع زندگی در استانبول برای کسانی جذاب است که حوصله شلوغی را دارند و جمعیت زیاد استانبول و توریست های متعدد آن اذیتشان نمی کند.

 

22222222222222

آپارتمان های مدرن استانبول

 

خرید خانه در استانبول

شرایط خرید خانه در استانبول دقیقا مشابه شرایط خرید خانه در دیگر شهرهای ترکیه است. با این تفاوت که تنوع خانه ها و آپارتمان ها در استانبول خیلی بیشتر است و ضمنا مناطق و محله های متنوع تری در استانبول وجود دارد. از آنجایی که استانبول شهر بزرگی است، فرصت های بیشتری در این شهر برای خرید خانه وجود دارد.

ضمن اینکه پروژه های متعددی در استانبول در حال ساخت و ساز هستند که امکان پیش خرید آن ها وجود دارد و خیلی ها به آن ها به چشم یک فرصت عالی برای سرمایه گذاری نگاه می کنند. خوبی استانبول برای خرید خانه این است که دست خارجی ها برای خرید خانه در آن بسیار باز است و هر کسی می تواند بنا بر بودجه و سلیقه ای که دارد، خانه باب میلش را در این شهر بزرگ پیدا کند.

 

شرایط زندگی در ازمیر

ازمیر که سومین شهر بزرگ ترکیه است، به یکی دیگر از محبوب ترین شهرهای ترکیه برای خرید خانه تبدیل شده است و درست مثل استانبول، طرفداران خاص خودش را دارد. زندگی در شهر ازمیر حال و هوای بسیار متفاوتی با زندیگ در استانبول دارد. زندگی در شهری مثل ازمیر که چنین طبیعت سرسبز و سواحل بی نظیری دارد، تجربه خارق العاده ای است.

این شهر به قدری زیباست که اگر از توریست های تور ازمیر سوال بپرسید که دلشان می خواهد چند روز دیگر در ازمیر بمانند، به احتمال زیاد به شما این پاسخ را می دهند که ترجیح می دهند کل روزهای باقی مانده عمرشان را در ازمیر سپری کنند و هیچ وقت از این شهر به شهر و دیار خودشان برنگردند. ازمیر حدودا 300 کیلومتر با استانبول فاصله دارد، نسبت به استانبول شهر خلوت تر و ایزوله تری است که البته، در بعضی از زمان ها سال، به علت وجود توریست های متعدد، شلوغ می شود.

 

111111111111111111

آپارتمان های مدرن ازمیر

 

شرایط خرید خانه در ازمیر

بیشتر خانه هایی که در ازمیر وجود دارند نوساز هستند و متراژهای متنوعی دارند. در ازمیر پیدا کردن یک خانه کوچک با یک قیمت منطقی و منصفانه بسیار ساده است و به همین دلیل برای افرادی که بودجه محدودی برای خرید خانه در ترکیه دارند، گزینه مناسبی است.

ضمنا در ازمیر نیز درست مثل استانبول، پروژه های در حال ساخت متعددی وجود دارد و شما می توانید از این پروژه ها برای سرمایه گذاری در ازمیر استفاده کنید. نکته مهم دیگری که باید عنوان کنیم، این است که قیمت خانه در ازمیر 30 تا 50 درصد ارزانتر از قیمت خانه در استانبول است.

 

کلام پایانی

در آخر می توانیم این طور جمع بندی کنیم که هم برای افرادی که به دنبال آرامش و سکوت بیشتر هستند و هم برای کسانی که به دنبال خرید خانه ارزان در ترکیه هستند، ازمیر شهر بهتری برای خرید خانه است. در مقابل برای مهاجرانی که به دنبال زندگی در یک شهر بزرگ و پر هیاهو هستند و می خواهند در قطب تجاری ترکیه زندگی کنند و احتمالا فرصت های شغلی بیشتری داشته باشند، استانبول گزینه بهتری برای خرید خانه است. اگر می خواهید در شهرهای خوش آب و هوا زندگی کنید شهرهای آنتالیا و آلانیا را به شما توصیه می کنیم. این شهرهای دارای طبیعت سرسبز و زیبایی هستند که تور آلانیا و تور آنتالیا از آن ها بازدید کنید.

 

بهترین قیمت تورهای داخلی و خارجی با آژانس هواپیمایی مهرپرواز

آماده هستید تا یک سفر هیجان انگیز را برای خود رقم بزنید؟! از طریق آژانس هواپیمایی مهرپرواز می توانید مطمئن ترین خدمات مسافرتی را دریافت نمایید. همین حالا می توانید با خرید تور ارزان داخلی و خارجی از قبیل تور ترکیه، تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی و تور مارماریس به زیباترین نقاط جهان سفر کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

www.mehrparvaz.com

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد . 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه