بازنشستگان

مبلغ وام جدید بازنشستگان تغییر کرد | خبر خوب به بازنشستگان در شب عید

مبلغ وام جدید بازنشستگان تغییر کرد | خبر خوب به بازنشستگان در شب عید
کدخبر : 28237

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جزئیات وام قرض الحسنه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آتی را اعلام کرد.

 به گزارش رصداقتصادی : میرهاشم موسوی : یکی از خدماتی که می تواند در شرایط سخت معیشتی به کمک بازنشستگان بیاید وام قرض الحسنه است که تامین اجتماعی، در کنار وام‌هایی که به شکل عمومی قابل پرداخت است و دولت هم تصمیمات خوبی برای آن درنظر گرفته است.

وی افزود: توسعه پرداخت وام‌های قرض الحسنه بازنشستگان را برای سال آینده خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای این منظور پیش‌بینی کردیم گفت: مبلغ وام به ازای هرنفر ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. در سال جاری این مبلغ هفت میلیون تومان بود که برای سال آتی ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

موسوی افزود: امسال حدود ۲۷۰ هزار نفر وام دریافت کردند که پیش بینی ما برای سال آینده، بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر است که به اقتضای شرایط پرداخت می‌شود و می‌تواند خبر خوبی برای بازنشستگان باشد.

 

سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام

همچنین آنطور که رئیس کانون بازنشستگی استان تهران می‌گوید، سهم بازنشستگان تهرانی از بودجه وام امسال احتمالا حدود ۵۰ هزار نفر باشد، یعنی بودجه ۳۵۰ میلیارد تومانی.

در مهر به تجارت‌نیوز گفته بود که تا پایان ماه وام هشت هزار نفر دیگر وام می‌گیرند. براساس آخرین پیگیری‌ها از صندوق بازنشستگی استان تهران، وام این هشت هزار نفر واریز شده و تعداد واریزی‌ها به ۲۸ هزار نفر رسیده است.

دهقان‌کیا به تجارت‌نیوز می‌گوید: به احتمال زیاد سهم بازنشستگان تهرانی ۵۰ هزار نفر باشد که ثبت‌نام‌ها برای ۲۲ هزار نفر دیگر ادامه دارد. دو مرجله دیگر ثبت‌نام مرحله باقی مانده و به گفته او در حال حاضر نیز سامانه برای ثبت‌نام از بازنشستگان فعال است.

او توضیح می‌دهد: بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۲۶ آبان فرصت دارند که ثبت‌نام کنند. پس از ۲۶ آبان سامانه ثبت‌نام بسته می‌شود تا درخواست‌های جدید بررسی و وام تایید شده‌ها واریز شود. آخرین مرحله ثبت‌نام نیز در آذر انجام می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگی تهران در پایان درباره افزایش حقوق و کمک معیشتی سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: امسال خبری از کمک‌های حمایتی نیست اما ما تلاش می‌کنیم که حقوق بازنشستگان افزایش خوبی داشته باشد در این خصوص نیز جلسه‌ای را به تازگی داشتیم.ذ

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه