ساعت رسمی کشور

ساعت رسمی کشور در نوروز تغییر نمی کند

ساعت رسمی کشور در نوروز تغییر نمی کند
کدخبر : 28380

نمایندگان مجلس با کلیات طرح نسخه قانون تغییر ساعت رسمی کشور موافقت کردند.

 به گزارش رصداقتصادی : جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

برررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌ و کار، طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (۲۰۶) قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، طرح تغییر ساعت رسمی کشور، طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس و طرح اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس است.

همچنین گزارش کمیسیون انرژی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از سال ۱۳۹۲ ، گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار از سال ۱۳۸۵ تاکنون نیز بررسی می شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی درباره طرح تغییر ساعت نوشت: با توجه به بررسی کارشناسی آثار اجرای قانون تغییر ‎ساعت رسمی کشور به‌ویژه بر میزان صرفه‌جویی مصرف انرژی و ساعت پیک بار برق و با توجه به توضیحات مندرج در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد می‌شود، کماکان این قانون همچون سنوات گذشته اجرا شود.

این مرکز در ادامه نوشت: به‌دلیل توجیه‌پذیری و مستند بودن نتایج پژوهش‌های مطالعه آثار تغییر ساعت رسمی کشور و با توجه به اهمیت جایگاه صرفه‌جویی انرژی و تنظیم فعالیت‌های اجتماعی با توجه به اوقات شرعی، پیشنهاد می‌شود که این قانون کمافی السابق در کشور اجرا شود و لذا تصویب طرح پیشنهاد نمی‌شود

چندی پیش بود که ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون «تغییر ساعت» اجرا خواهد شد. که البته ساعتی بعد خبر تکذیب آن منتشر شد.

به گفته عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، براساس نظر کارشناسان تغییر ساعت توجیه اقتصادی نداشته و مضرات زیادی نیز دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه