یارانه نوروزی | یارانه جدید | یارانه 150 هزار تومانی

علت واریز نشدن یارانه نوروزی مشخص شد | یارانه نوروزی برای این افراد واریز شد

علت واریز نشدن یارانه نوروزی مشخص شد | یارانه نوروزی برای این افراد واریز شد
کدخبر : 28511

هرچند پیش از این اعلام شده بود مشمولان یارانه نوروز ۱۴۰۱ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند اما اولین گزارش‌های مردمی حاکی از این است که گویا مبلغ یارانه این میزان نبوده است.

به گزارش رصداقتصادی :پیش از این اعلام شده بود براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها ۱۲ میلیون و ۳۸۵ هزار سرپرست خانوار مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر کدام از اعضای خانوار دریافت می‌کنند.

درباره جزئیات یارانه ۱۵۰ هزار تومانی اشاره شده بود مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

چهار دهک اول کسانی‌اند که ملک یا خودرویی به نام خود ندارند. از اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند. همچنین مجموع درآمد خانوار از حداقل حقوق وزارت کار کمتر باشد. در واقع درآمد ثبت شده بالایی نداشته باشند.

یارانه نوروزی

مبلغ این یارانه ۱۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر است. یعنی یک خانواده چهار نفره امشب ۶۰۰ هزار تومان یارانه سال نو دریافت می‌کند.

اما در عمل به نظر می‌رسد مبلغ واریزی برای برخی کمتر از مبلغ اعلام شده بوده است. تعدادی از کامنت‌های ثبت شده در تجارت‌نیوز را بخوانید:

«سلام ما۴نفر هستیم ولی برای ۲نفر واریز شده»

«سلام برای ما که ۴ نفر هستیم ۳۰۰ تومن ریختن»

«سلام ما چهار نفریم فقط ۱۵۰ریختن چرا»

«سلام چرا دروغ اعلام میکنید که هر نفر ۱۵۰ تومن واریز میشود بعد کمتر واریز میکنید مگر مردم مسخره شما هستند ما خانواده ۴ نفره هستیم که ۳۰۰تومن ریختن به حساب ما.»

«والا قرار بود نفری ۱۵۰تومان باشی ولی برما نفری ۱۲۰ اومده به ازای هر نفر ۳۰تومانش نیست نمیدونیم خبرسرسانیا دروغ گفتن یا بانکها قاپیدن»

«سلام من یه خانواده چهار نفری هستم برام ۱۵۰ هزار تومن زدن نه ۶۰۰ تومن بقیش کجا رفت»

«ماکه ۵نفرهستیم چرا ۳۰۰واریزشده؟؟»

«سلام ما چهار نفریم ۱۵۰ ثومان برامون واریز شد چرا»

«من خانواده ۵نفری دارم برای من هفتصدوپنجاه هزار واریز کردند دستشون دردنکنه خداخیر شون بده»

«ما چهار نفریم ۳۰۰ریختن»

«سلام چرا ما نگرفتیم ن ماشین داریم ن بیمه داریم»

«سلام به ما۱۵۰ تومن دادن ماسه نفرهستیم …دفعه های قبل که هیچی ندادن چراآخه؟نه ماشینی داریم نه ملکی بناممون هس»

«یه خانواده چهار نفره باید ۶۰۰ واریز میکردن پس چرا واسه ما ۳۰۰ ریختن چهار نفر هستیم»

با این روند به نظر می‌رسد علت واریز یارانه کمتر از میزان اعلام شده به همان مولفه‌های مورد اشاره برگردد.هرچند تاکنون هیچ نهاد رسمی توضیحی نداده اما احتمال دارد به دلیل اینکه تعدادی از اعضای خانوار سهام عدالت داشته‌اند یا مشغول به کار هستند و برای آنها بیمه رد می‌شود مبلغ به صورت کامل واریز نشده باشد. خبرنگار تجارت‌نیوز پیگیر این موضوع است تا نهادهای مربوطه توضیح رسمی منتشر کنند.

 

چه کسانی امشب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

بر اساس اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه امشب یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز به حساب ۱۲ میلیون نفر واریز می‌شود. اما مشمولان یارانه نوروز چه کسانی هستند و امشب چه کسانی منتظر واریز یارانه نوروز باشند؟ 

آنگونه که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده یارانه معیشتی نوروز ۱۵۰ هزار تومان است که ساعت ۲۴ امشب، ۲۵ اسفند ماه به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز می‌شود.

چه کسانی یارانه ۱۵۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

اما مشمولان یارانه معیشتی چه کسانی هستند؟ بر اساس گفته سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حدود ۱۲ میلیون و ۳۵۸ هزار نفر را شناسایی کرده که این افراد مشمول دریافت یارانه نوروز هستند.

اما این ۱۲ میلیون نفر چه کسانی هستند؟ مشمولان یارانه معیشتی نوروز،‌ غالبا از دهک‌های اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمری بگیران سازمان‌های حمایتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی کشور هستند که به هر دلیلی از دریافت سهام عدالت جا افتاده اند.

بر این اساس،‌یارانه ۱۵۰هزار تومانی نوروز به حساب دهک‌های درآمدی اول، دوم،‌سوم و چهارم واریز می‌شود. جز این،‌ مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی هم مشمول یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز می‌شوند.

 

 

در کدام دهک‌بندی درآمدی قرار داریم؟

معیار اینکه هر خانوار در چه دهک درآمدی قرار دارد، درآمد ماهانه خانوار است. اگر درآمد کل یک خانوار (از تمامی افراد خانوار) حدود ۷۰۰ الی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه باشد، این خانواده در دهک یک قرار می‌گیرد و جزو ۱۰درصد فقیرترین خانواده‌های جامعه است.

اگر درآمد خانوار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، خانواده را در دهک دو قرار می‌دهد. هزینه دو میلیون تومانی خانوار را در دهک سوم جایگذاری می‌کنند.

درآمد افراد حاضر در دهک چهارم، حدود سه میلیون تومان است. بر این اساس افرادی که درآمد آنها زیر سه میلیون تومان در ماه است، مشمول یارانه ۱۵۰ هزار تومانی نوروز می‌شوند. اما افرادی که درآمد آنها بالای سه میلیون تومان در ماه است جزو دهک‌های درآمدی بالاتر هستند و مشمول یارانه نمی‌شوند.

یارانه ۱۵۰ هزاز اومانی تا ساعتی دیگر به حساب سرپرستان این خانوارها واریز می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ف
    0

    والا ما که نگرفتیم مثل پول قبلی که داده بود وعده های تو خالیه باور نکن

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه