حقوق بازنشستگان | عیدی بازنشستگان

علت واریز نشدن حقوق بازنشستگان فاش شد

علت واریز نشدن حقوق بازنشستگان فاش شد
کدخبر : 28632

در حالی که فقط چند ساعت تا پایان ساعت اداری آخرین روز کاری سال ۱۴۰۰ باقی مانده است، هنوز حقوق اسفندماه عمده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری واریز نشده است.

 به گزارش رصداقتصادی : در حالی که یک میلیون و ۶۵۰ هزار بازنشسته از دستگاه‌های مختلف زیر نظر صندوق بازنشستگی قرار دارند و در طول سال حقوق این افراد با تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود، در ماه پایانی سال جاری هنوز بخش قابل توجهی از بازنشستگان حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

از میان یک میلیون و ۶۵۰ هزار بازنشسته این صندوق، حقوق ۵۰۰ هزار نفر نهایتا تا سقف ۵ میلیون تومان است که حقوق اسفند خود را در ۳ روز گذشته دریافت کرده‌اند اما بقیه این بازنشستگان که حقوقی بالای ۵ میلیون تومان دارند همچنان منتظر واریز هستند.

علت عدم واریز بخش عمده‌ این بازنشستگان نیز عدم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است؛ حدود ۹۷ درصد حقوق این افراد باید از طریق سازمان برنامه و بودجه و مابقی از محل سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تأمین شود.

قرار بود تا ساعت ۹ صبح امروز ۲۸ اسفند واریز حقوق این تعداد از بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری انجام شود که فعلا صورت نگرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه