سهمیه بندی بنزین | قیمت بنزین | سهمیه بندی جدید بنزین

قیمت بنزین افزایش می یابد ؟

قیمت بنزین افزایش می یابد ؟
کدخبر : 28793

جزئیات جدید از سهمیه بندی بنزین را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصداقتصادی : جزئیاتی از سهمیه بندی بنزین و جزئیاتی از افزایش مصرف بنزین را در ادامه می خوانید . خبر ها حاکی از افزایش مصرف بنزین می باشد . مصرف بنزین چند وقتی است که در حال افزایش است و برای کنترل مصرف بی رویه بنزین راه هایی وجود دارد . در ادامه همه چیز در مورد میزان مصرف بنزین را می خوانید . 

مصرف بنزین در بازه زمانی تعطیلات نوروزی نسبت به سال پیش، حدود ۲۶ درصد افزایش یافته است. مصرف بنزین در حالی افزایش یافته که وزیر نفت، از کمبود بنزین و احتمال وارد کردن آن، اظهار نگرانی کرده بود.

مصرف بنزین در هفت روز اول فرودین سال جاری، ۲۶ درصد افزایش یافت. کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در فاصله ۱۱ روزه تعطیلات نوروزی، ۱۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور سوخته است. این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۶ درصد افزایش یافته است.

چندی پیش، رئیس کمیسیون مجلس هشدار داد با تخصیص سهمیه نوروزی، مردم را مجاب به سفر و مصرف بیشتر بنزین می‌کنیم. از این صحبت‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که مجلس معتقد است هر چقدر سهمیه بنزین هر فرد بیشتر باشد، احتمالا بیشتر مصرف می‌کند.

بنزین

چرا دولت و مجلس نگران افزایش مصرف بنزین هستند؟

نگرانی‌ها از کمبود بنزین در کشور، بیش از همیشه حس می‌شود. پیش از این، وزیر نفت هشدارهایی مبنی بر کمبود بنزین در کشور و احتمال واردات آن را داده بود. جواد اوجی، وزیر نفت قبلا اعلام کرد که ظرف دو سه، سال آینده از صادرکننده بنزین، تبدیل به واردکننده آن می‌شویم.

البته وزیر نفت تنها فردی نبود که درباره کمبود بنزین هشدار داد. چندی بعد هم ویس کریمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از رشد ۱۵ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ خبر داد. حالا هم مصرف بنزین در یک بازه زمانی مشخص، ۲۶ درصد افزایش داشته است.

یکی از راه‌های کنترل مصرف، تغییر قیمت آن است. به همین دلیل نگرانی‌ها برای استفاده از تنها ابزار کنترل مصرف سوخت دو چندان احساس می‌شود.

اعضای دولت و مجلس پیش از این چندین بار اعلام کردند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارند. روز پیش ابراهیم رییسی، رئیس‌جمهور شخصا در گفتگوی زنده تلویزیونی به مردم وعده داد که قرار نیست بنزین گران شود و زمزمه‌های گرانی بنزین همه شایعه است.

با این حال، حمید پورمحمدی، معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود که قیمت واقعی بنزین، ۲۰ هزار تومان است. با این که دولتی‌ها و خانه ملتی‌ها چندین بار تغییر قیمت بنزین را شایعه خوانده‌اند، اما هر از چند گاهی یکی از اعضای دولت یا مجلس درباره قیمت واقعی بنزین حرف می‌زند. حالا که اعضای دولت دوباره حساسیت زیادی بر مصرف بنزین نشان داده‌اند، احتمالا باید منتظر تصمیم جدید آن‌ها برای بنزین ماند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه