زهره فکور صبور

ببینید | کلیپ جدید از زهره فکور صبور با آهنگ احساسی فرزاد فرزین

ببینید | کلیپ جدید از زهره فکور صبور با آهنگ احساسی فرزاد فرزین
کدخبر : 28838

کلیپ دیده نشده از زهره فکور صبور در فضای مجازی منتشر شد .

زهره فکور صبور بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون در سن 43 سالگی در منزلش درگذشت او در سریال هایی مانند دلنوازان و دردسرهای عظیم ایفای نقش کرده است . زهره فکور صبور در سریال بی همگان نیز با مهدی سلطانی در حال بازی بود که این اتفاق برایش رخ داد . زهره فکور صبور چند وقت پیش نیز در اینستاگرام ویدیویی در مورد مرگ منتشر کرده بود و حرف های دلش را زده بود . در ادامه کلیپی جدید از زهره فکور صبور را مشاهده می کنید . 

ببینید | هنرنمایی جگرسوز زهره فکور صبور با موضوع مرگ و عزاداری

زندگینامه: زهره فکور صبور (۱۳۵۷-۱۴۰۰)

زهره فکور صبور در سال ۱۳۵۷ در تهران بدنیا آمد. وی بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود که در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ درگذشت.

همشهری آنلاین- آرزو امیرخانی: زهره فکور صبور، زاده  اول فروردین ۱۳۵۷، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران بود. دو مجموعه تلویزیونی «دنگ و فنگ روزگار»  به کارگردانی جواد مزدآبادی و «کامیون» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی به ترتیب در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ آخرین حضور وی در تلویزیون بود. وی در سه‌شنبه ۱۰ اسفند در حالی در ۴۳ سالگی درگذشت که مشغول ایفای نقش در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام بود.

زهره فکور صبور

پیشینه

ابتدای کار هنری او در سن ۱۷ سالگی در سال ۱۳۷۵ با نقش کوچکی در یک نمایش کودک شروع شد. مدتی بعد از آن وی با گروه‌های تئاتری آشنا می‌شود و در نمایشی از هملت روی صحنه می‌رود.

فکور صبور پس از حضور در کلاس های بازیگری حمید سمندریان در سال ۱۳۷۷ بعد از تستی که برای بازی در سریال «باغ کوچک بی بی گل» می‌دهد، پذیرفته می‌شود. مدتی بعد بازی او در سریال پرمخاطب «روزگار جوانی» به کارگردانی شاپور قریب باعث تثبیت وی به عنوان یک بازیگر تلویزیونی شد، بطوریکه پس از از آن حضور در سریال «مسافری از هند»، ریحانه، نرگس و کارآگاهان در سال ۸۷ و دلنوازان در سال ۸۸ را تجربه کرد.  

زهره فکور صبور در این دوران با توجه به علاقه و تجربه‌ای که در طراحی و دوخت لباس داشته فعالیت‌هایی در زمینه طراحی و دوخت پارچه، لباس را انجام داد و از سال ۱۳۹۶ به مدلینگ و تبلیغات پرداخت.

فکور صبور از پدری کرمانشاهی و مادر سمنانی به دنیا آمد. او ۳ خواهر و ۱ برادر دارد که با یکی از برادرانش رابطه صمیمانه‌تری داشته است. همین برادر هم در سال‌های انتهایی دهه ۷۰ که او به صورت جدی وارد حرفه بازیگری می‌شود با این انتخاب مخالفت می‌کند.

به گفته خودش: «تنها کسی که با این موضوع مخالفت کرد برادرم بود و با توجه به اینکه پدرم سال‌ها پیش فوت کرده بود، حرف برادرم نه تنها برای من بلکه برای تمام اعضای خانواده‌ام مورد قبول بود، اما بعد از اینکه پشتکار مرا دید کم کم این مسئله را پذیرفت.»

این بازیگر تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داد و بدون آنکه تا قبل از آن تصوری از دنیای بازیگری یا برنامه‌ای برای ورود به آن داشته باشد.

دهه۹۰ را می‌توان دوران کم‌کاری  او به حساب آورد. فکور صبور در گفتگویی تصویری گفته بود: «وقتی آدم زیاد کار نمی‌کند فراموش می‌شود و حتی این موضوع در زندگی‌اش هم اثرگذار است. وقتی کار نمی‌کنم از یاد کارگردان‌ها هم می‌روم و برای همین است که به تازگی خیلی روی خاص بودن نقش تمرکز نمی‌کنم و نقش‌ها را راحت‌تر انتخاب می‌کنم.» او درهمین گفتگو در پاسخ به اینکه احساس خوشبختی می‌کند یا نه صریحا اشاره کرده بود «تا حدودی، ولی نه خیلی زیاد. اگر بچه داشتم، قطعا نمی‌گذاشتم بازیگر شود.»

زهره فکور صبور

درگذشت

زهره فکور صبور که به گفته خودش از مدت‌ها پیش در سبک زندگی خود تغییراتی داده و گیاهخوار شده بود در ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ و در حالی تنها ۴۳ سال داشت بدون هیچ عارضه خاصی به طور ناگهانی درگذشت. این بازیگر جوان این روزها مشغول ایفای نقش در سریال تلویزیونی «بی‌همگان» به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی مهران مهام بود. منابع رسمی علت فوت او را مصرف بیش از حد قرص با هدف خودکشی عنوان کردند.

زهره فکور صبور

فیلم‌ها

۱۳۸۰    بوی گل سرخ   

۱۳۸۶    دوشیزه باران    

۱۳۸۹    کنسرت روی آب    

۱۳۹۰    یه دروغ کوچولو    

۱۳۹۱    مشت زن  

۱۳۹۸    جزیره   

۱۳۹۸    ناک اوت 

مجموعه‌های تلویزیونی

۱۳۷۸–۱۳۷۵    غبار نور  

۱۳۷۶    آژانس دوستی    

۱۳۷۷    باغ کوچک بی بی گل  

۱۳۷۷    روزگار جوانی  

۱۳۷۸    یکی بود، یکی نبود   

۱۳۷۸    کاشانه   

۱۳۷۹    همسفر   

۱۳۷۹    نیستان    

۱۳۸۰    گروه هفت  

۱۳۸۰    روزهای آرزو

۱۳۸۱    سه، پنج، دو    

۱۳۸۲    مسافری از هند    

۱۳۸۲    مسافر پردردسر  

۱۳۸۳    کمکم کن   

۱۳۸۳    فصل زرد  

۱۳۸۴    ریحانه  

۱۳۸۵    نرگس   

۱۳۸۵    ازنفس‌افتاده 

۱۳۸۵    آدمخوار

۱۳۸۷    کارآگاهان   

۱۳۸۷    روزهای زیبا    

۱۳۸۸    دلنوازان

۹۳–۱۳۹۲    پایتخت۳   

۱۳۹۴    دردسرهای عظیم   

۱۳۹۵    دردسرهای عظیم ۲  

۱۳۹۶    پنچری   

۱۳۹۷    دنگ و فنگ روزگار  

۱۳۹۸    کامیون 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    وایی دست ازسرش بردارین بابامردورفت زهره خانم

  • کلارا و گیلدا
    0

    خدا رحمتش کنه ادم مهربونی بود چهره معصومی هم داشت

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه