یارانه 150 هزار تومانی | یارانه رمضان | یارانه جدید

آماده باش برای واریز یارانه 600 هزار تومانی رمضان | تاریخ واریز یارانه رمضان | مشمولان یارانه رمضان چه کسانی هستند

آماده باش برای واریز یارانه 600 هزار تومانی رمضان | تاریخ واریز یارانه رمضان | مشمولان یارانه رمضان چه کسانی هستند
کدخبر : 29072

جزئیات جدید از پرداخت یارانه 600 هزارتومانی رمضان مشخص شد .

 یارانه 600 هزارتومانی رمضان سوالات زیادی ایجاد کرده است . پرداخت یارانه 600 هزارتومانی رمضان در ابهام قرار دارد . یارانه 600 هزارتومانی رمضان آیا مانند سال گذشته پرداخت خواهد شد ؟ مشمولان یارانه 600 هزارتومانی رمضان چه کسانی هستند ؟

یارانه معیشتی ماه رمضان چقدر است و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ گمانه‌‌زنی‌ها درباره مبلغ کمک معیشتی ماه رمضان همان ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است.

دولت وعده واریز یارانه معیشتی رمضان را داده اما با وجود گذشت چهار روز از شروع ماه رمضان، هنوز نه زمان واریز یارانه معیشتی رمضان مشخص است نه مبلغ و مشمولان آن. اما دولت چه زمان قرار است یارانه رمضان را واریز کند؟ 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد دولت امسال هم مانند سال گذشته قصد واریز یارانه معیشتی رمضان را دارد. یارانه‌ای که انتظار می‌رفت همزمان با آغاز ماه رمضان به حساب مشمولان واریز شود. اما چهار روز از شروع ماه رمضان گذشته و نه زمان واریز یارانه رمضان مشخص است و نه مبلغ و مشمولان آن.

اما درباره زمان واریز یارانه رمضان گمانه‌هایی مطرح می‌شود. سال گذشته دولت یارانه رمضان را ۲۵ فروردین ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد. یعنی در دومین روز ماه رمضان. امسال هم انتظار می‌رفت این یارانه در روزهای نخست رمضان واریز شود که هنوز واریز نشده است.

برخی از گمانه‌ها می‌گوید احتمالا دولت در هفته چهارم فروردین ماه این یارانه را واریز می‌کند. برخی از رسانه‌ها هم این احتمال را مطرح کرده‌اند که لیست مشمولان در روزهای گذشته آماده شده و احتمالا در اولین روز هفته آینده یارانه واریز می‌شود.

اما گمانه دیگری که وجود دارد واریز یارانه در روز عید فطر است. یعنی در نیمه اردیبهشت ماه! اما این گمانه ضعیف است. چون یارانه رمضان برای کمک به خانوارهای کم‌برخوردار در این ماه است و بعید است دولت واریز آن را به عید فطر موکول کند.

یارانه 600 هزارتومانی رمضان

مشمولان یارانه رمضان ۱۴۰۱ چه کسانی هستند؟

سال گذشته ۶۰ میلیون نفر مشمول یارانه رمضان شدند. یعنی هفت دهک پایین جامعه. این یارانه سال گذشته برای افرادی واریز شد که یارانه معیشتی ماهانه را دریافت می‌کردند. اگر روال دولت در واریز یارانه جدید، مانند سال گذشته باشد، مشمولان یارانه معیشتی باید منتظر دریافت یارانه رمضان باشند. اما در چند ماه گذشته دایره مشمولان یارانه‌های معیشتی محدود شده است.

۲۲ بهمن ماه و همزمان با عید نوروز دولت دو یارانه معیشتی واریز کرد که دایره مشمولان آن بسیار کمتر از مشمولان یارانه معیشتی بود. ۲۲ بهمن ماه ۳۲ میلیون نفر و اواخر اسفند ۲۲ میلیون نفر یارانه معیشتی بهمن و عید را دریافت کردند.

به همین دلیل به نظر می‌رسد مشمولان یارانه رمضان ۱۴۰۱، همان افرادی باشند که در دو بار گذشته یارانه دریافت کرده‌اند. اما همچنان باید منتظر تصمیم دولت ماند و دید این یارانه را برای چه افرادی واریز می‌کند.

یارانه 600 هزارتومانی رمضان

یارانه ۶۰۰ هزار تومانی رمضان؟

اما مبلغ یارانه رمضان چقدر است؟ سال گذشته مبلغ یارانه رمضان معادل یارانه معیشتی ماهانه بود. یعنی خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه رمضان گرفتند. اگر قرار باشد بسته معیشتی رمضان مانند سال گذشته باشد، باید گفت مبلغ یارانه بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که مبلغ یارانه امسال نسبت به سال گذشته بیشتر است. در واقع یکی از گمانه‌‌زنی‌ها درباره مبلغ کمک معیشتی ماه رمضان همان ۱۵۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر است. با این حساب یارانه یک خانوار چهار نفره ۶۰۰ هزار تومان می‌شود. / تجارت نیوز 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

  • رکسانا
    0

    سلام خوب اگه قراره بریزن زودتر این کاربکنن چرا هی فقط حرفه

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه