زهره فکور صبور | مراسم لاکچری زهره فکور صبور

مراسم چهلم شیک و باشکوه زهره فکور صبور | ضجه های خانواده واقعی زهره فکور صبور سر مزار

مراسم چهلم شیک و باشکوه زهره فکور صبور | ضجه های خانواده واقعی زهره فکور صبور سر مزار
کدخبر : 29097

مراسم چهلمین روز درگذشت زهره فکور صبور برگزار شد .

زهره فکور صبور بازیگر جوان و باتجربه سینما تلوزیون و تئاتر بود . زهره فکور صبور در سن 43 سالگی در اسفند ماه سال هزار و چهارصد درگذشت . زهره فکور صبور از بازیگران به نام و پرکار تلوزیون بود . زهره فکور صبور سابقه بازی کنار بازیگران بزرگی چون مهدی هاشمی و جواد عزتی را نیز داشت . در ادامه ویدیویی از مراسم چهلم زهره فکور صبور را می بینید . 

زهره فکور صبور، بازیگر ایرانی، اول فروردین ماه ۱۳۵۷ در شهر تهران متولد شد. این بازیگر ۴۳ ساله در فیلم‌هایی چون دلنوازان، مسافری از هند، روزگار جوانی، دردسرهای عظیم، دنگ و فنگ و… ایفای نقش کرد. آخرین حضور او به سریال بی‌همگان بهرنگ توفیقی برمی‌گردد که این روزها در تهران فیلمبرداری می‌شود و قرار است سال ۱۴۰۱ در شبکه سه قرار بگیرد.

زهره فکور صبور کیست؟

زهره فکور صبور درباره بازیگری خود گفت: " واقعیت این است که در تمام طول زندگی‌ام به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم بازیگر شدن بود، سال ۱۳۷۵ که دیپلم گرفتم یکی از دوستانم که در عرصه تئاتر کودک فعالیت داشت، آن زمان نمایشی را در دست داشت و به دنبال بازیگر برای نقش یک گل بود، به من پیشنهاد داد و من پذیرفتم. بعد از این تئاتر هم، با گروهی از دانشجویان تئاتر در نمایش‌نامه هملت نقشی ایفا کردم، بعد از این قضیه بازیگری برای من جدی‌تر شد.

در حین تئاتر هملت دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی برای تهیه دو فیلم به دنبال بازیگر هستند و من رفتم و فرم پر کردم و از آنجا بود که توانستم در فیلم باغ کوچک بی‌بی‌گل و همزمان با آن در فیلم روزگار جوانی به کارگردانی آقای شاپورقریب بازی کنم. وقتی این کارها تمام شد به کلاس بازیگری آقای سمندریان رفتم و آنجا دوره دیدم و به این شکل به این عرصه راه پیدا کردم. "

بازیگری رسمی زهره فکور صبور با مجموعه غبار نور به کارگردانی محمدرضا اصلانی آغاز شد، نخستین تجربه بازیگری او با ایفای نقش گل در تئاتر بود. پس از آن نقش‌های تقریباً کوتاهی در سریال‌های معمولی و مخصوصاً اپیزودیکی زیادی بازی کرد و در اواخر دهه ۱۳۷۰ بسیار پرکار بود و تا اواخر سال‌های دهه ۱۳۸۰ ادامه داشت.

او در سریال دلنوازان نقش یک خواهر نابینا را بسیار خوب و تأثیرگذار بازی کرد. در نرگس سیروس مقدم نقش متفاوت دیگری داشت. سریالی که درگذشت پوپک گلدره بر اثر سانحه رانندگی، شوکِ بزرگی به تمام عوامل آن وارد کرد. فکور صبور در مجموعه ویژه عید نوروز شبکه ۲ به سریال کامیون پیوست و آخرین اثر او در دنیای هنر، سریال بی‌همگان شبکه سه است.

زهره فکور صبور با سریال کارآگاهان به شهرت رسید، این سریال در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی حمید لبخنده تولید شد.

فکور پس از آن با حضور در مجموعه تلویزیونی دلنوازان اثری از حسین سهیلی زاده بسیار خوش درخشید و در کنار بازیگرانی همچون سحر قریشی و شاهرخ استخری و سیاوش خیرابی و فریبا کوثری و عبدالرضا اکبری به ایفای نقش پرداخت.

زهره فکور صبور

بیوگرافی زهره فکور صبور

نام: زهره فکور صبور

زمینه فعالیت: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

تولد: ۱ فروردین ۱۳۵۷

محل تولد: تهران

محل زندگی: تهران

قد: ۱۶۸ سانتیمتر

ملیت: ایران

پیشه: بازیگری

سال‌های فعالیت: از ۱۳۷۷ تاکنون

فوت: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ (۴۳ سال)

زهره فکور صبور

خانواده و اصالت زهره فکور صبور

زهره فکور صبور در تهران متولد شد، پدرش کرمانشاهی و مادر او سمنانی بود. فکور صبور در یک خانواده هفت‌نفره زندگی کرد و دارای سه خواهر و یک برادر است.

زهره فکور صبور

تحصیلات زهره فکور صبور

زهره فکور صبور فارغ‌التحصیل مقطع دیپلم است.

زهره فکور صبور

آثار زهره فکور صبور

تئاتر

کافه شبنم

فیلم‌های تلویزیونی

مادرانه (درحال ساخت)

بگو که رؤیا نیست (١٣٨٧)

من، تو، او (١٣٨٧)

هلیا

زهره فکور صبور

سینما

مشت زن (۱۳۹۰)

یه دروغ کوچولو (۱۳۸۹)

کنسرت روی آب (۱۳۸۹)

دوشیزه باران (۱۳۸۶)

بوی گل سرخ (۱۳۸۰)

زهره فکور صبور

تلویزیون

۱۳۹۶ پنچری بازیگر برزو نیک نژاد

۱۳۹۴ دردسرهای عظیم ۲ بازیگر برزو نیک نژاد

۱۳۹۳ دردسرهای عظیم بازیگر برزو نیک نژاد

۱۳۹۳ بازیگری افتخاری در یک قسمت پایتخت ۳ بازیگری افتخاری در یک قسمت سیروس مقدم

۱۳۸۸ دلنوازان بازیگر حسین سهیلی زاده

۱۳۸۶ کارآگاهان بازیگر حمید لبخنده

۱۳۸۵ آدمخوار بازیگر جواد مزدآبادی

۱۳۸۴ ریحانه بازیگر سیروس مقدم

۱۳۸۳ کمکم کن بازیگر قاسم جعفری

۱۳۸۳ فصل زرد بازیگر محمدرضا زهتابی

۱۳۸۱ مسافری از هند بازیگر قاسم جعفری

۱۳۷۸ کاشانه بازیگر قاسم جعفری

۱۳۷۹ همسفر بازیگر قاسم جعفری

۱۳۸۰–۱۳۷۹ نیستان بازیگر

۱۳۷۸ یکی بود، یکی نبود بازیگر جواد ارشاد

۱۳۷۸ آژانس دوستی بازیگر احمد رمضان زاده و …

۱۳۷۸–۱۳۷۷ روزگار جوانی بازیگر شاپور قریب و اصغر توسلی

۱۳۸۵ نرگس بازیگر سیروس مقدم

۱۳۸۵ از نفس افتاده بازیگر قاسم جعفری

۱۳۷۷ باغ کوچک بی بی گل بازیگر مهدی قاسمی

۱۳۸۲ برنامه‌ی کودک "سه، پنج، دو" بازیگر مهرداد غفارزاده

گروه ویژه بازیگر

۱۳۸۱ خواب و بیدار بازیگر مهدی فخیم زاده

روزهای آرزو بازیگر

گروه هفت بازیگر

زهره فکور صبور

درگذشت زهره فکور صبور

خبر درگذشت ناگهانی زهره فکور صبور چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ منتشر شد، وی هنگام درگذشت ۴۳ سال داشت.‌

مراجع رسمی تاکنون در خصوص علت مرگ این بازیگر اظهار نظر نکردند، برخی رسانه‌ها اعلام کردند این بازیگر ساعت ۸ شب دهم اسفند ۱۴۰۰ به بیمارستان منتقل شده اما پزشکان موفق به نجات وی نشده‌اند.

زهره فکور صبور

گفتگوی کوتاه با هنرمند محبوب کشورمان زهره‌ فکور صبور

بوی عطرش همه فضا را پر کرده است، همان عطر معروفی که همه بویش را با او می‌شناسند، با اینکه به گفته خودش عطر خیلی گرانی نیست اما همیشه در سر‌کارهایش از آن استفاده می‌کند. حتما متوجه نشدید، چه کسی را می‌گویم، مهمان ما کسی نیست جز زهره‌ فکور‌ صبور. بازیگر مهربان، خوش‌برخورد و بهاری سینما و تلویزیون ما.

زهره فکور صبور

خانم‌ زهره فکور‌صبور خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

زهره‌فکور‌صبور هستم متولد 1/1/13۵7، پدرم کرمانشاهی و مادرم هم سمنانی هستند اما خودم در تهران متولد شدم.

زهره فکور صبور

از خانواده‌تان بگویید؟

من در یک خانواده 7نفر زندگی می‌کنم، 3خواهر و 1برادر دارم و من خودم فرزند آخر خانواده هستم و با برادرم به علت اختلاف سنی کمی که حدود 1سال دارم رابطه بسیار نزدیک و صمیمی دارم.

زهره فکور صبور

چطور پا در عرصه بازیگری گذاشتید؟

واقعیت این است که در تمام طول زندگیم به تنها چیزی که فکر نمی‌کردم بازیگر شدن بود، سال 137۵ که دیپلم گرفتم یکی از دوستانم که در عرصه تئاتر کودک فعالیت داشت، آن زمان نمایشی را در دست داشت  و به دنبال بازیگر برای نقش یک گل بود، به من پیشنهاد داد و من پذیرفتم. بعد از این تئاتر هم، با گروهی از دانشجویان تئاتر در نمایش‌نامه حملت نقشی ایفا کردم، بعد از این قضیه بازیگری برای من جدی‌تر شد، در حین تئاتر حملت دوستانم پیشنهاد دادند که گروهی برای تهیه دو فیلم به دنبال بازیگر هستند و من رفتم و فرم پر کردم و از آنجا بود که توانستم در فیلم باغ کوچک بی‌بی‌گل و همزمان با آن در فیلم روزگار جوانی به کارگردانی آقای شاپورقریب بازی کنم. وقتی این کارها تمام شد به کلاس بازیگری آقای سمندریان رفتم و آنجا دوره دیدم و به این شکل به این عرصه راه پیدا کردم.

زهره فکور صبور

مخالفتی برای بازیگر شدن شما در خانواده وجود نداشت؟

زمان بازیگر شدن من تنها کسی که با این مسئله مخالفت کرد برادرم بود و با توجه به اینکه من حدود 1سال داشتم که پدرم فوت کرد، حرف برادرم نه تنها برای من بلکه برای تمام اعضای خانواده‌ام مورد قبول بود، اما بعد از اینکه پشتکار مرا دید و سر ضبط  کارهای من حضور پیدا می‌کرد کم کم این مسئله را پذیرفت.

زهره فکور صبور

دلیل کم کار شدن شما در سال‌های اخیر چیست؟

در ابتدای کار و زمانی که سن و سال کمتر است، هر بازیگری دوست دارد همه نقش‌ها را تجربه کند، اما بعد از گذشت مدتی تمام نقش‌هایی که پیشنهاد می‌شود همه یکسان هستند و من این مسئله را دوست ندارم. من بعد از دلنوازان که نقش یک نابینا را داشتم و متفاوت با نقش‌هایی بود که قبلا بازی کردم، دوست دارم بازی‌هایم متفاوت باشد و نقشی را کار کنم که برای نزدیک شدن به آن کمی تحقیق کنم. البته اگر هم بخواهی منتظر نقش خاص بمانی هم خوب تبعاتی دارد که اولا باید مدت زیادی بیکار باشی و بالاخره بُعد مالی زندگی هم هست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه