فروش فوق العاده ایران خودرو | فروش فوری ایران خودرو | فروش ویژه سایپا

مژده به متقاضیان و جاماندگان فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا | تغییر اساسی در فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا

مژده به متقاضیان و جاماندگان فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا | تغییر اساسی در فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا
کدخبر : 29242

فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا با تغییر اساسی روبرو خواهد شد .

فروش فوق العاده ایران خودرو تا کنون در بیش از 30 مرحله اجرا شده است . فروش فوق العاده ایران خودرو هر بار با استقبال خوب مردم روبرو شده است . فروش فوق العاده ایران خودرو قرار است بدون قرعه کشی اجرا شود . فروش فوق العاده ایران خودرو تاکنون با قرعه کشی اجرا شده است . در ادامه جزئیات حذف قرعه کشی از فروش فوق العاده ایران خودرو را می خوانید .

فروش فوق العاده ایران خودرو

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حذف قرعه کشی خودروسازان به مرور و با افزایش تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد.

صداوسیما نوشت، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت رباره حذف قرعه‌کشی خودرو در سال ۱۴۰۱، با اشاره به اینکه هیچ اتفاقی در فرودین امسال نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ برای حذف قرعه‌کشی‌ها انجام نشده است افزود: مطلبی که وزیر صمت درباره حذف قرعه‌کشی گفته بود کاملا درست است، اما در ماه‌های آینده و با بالا رفتن تیراژ تولید اتفاق خواهد افتاد.

شیطنت نعیمه نظام دوست و فریبا نادری در مشهد | رستوران گردی نعیمه نظام دوست بعد از کاهش وزن

منطقی گفت: وقتی تقاضا در بازار زیاد و عرضه کم است قیمت خودرو بالا می‌رود و در حال حاضر در عرضه و تقاضای بازار، فاصله معناداری وجود دارد که یکی از راه‌های حذف قرعه‌کشی این است که تولید و عرضه خودرو بیشتر شود.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه محاسباتی انجام شد که اصولاً در بازار ایران چه تعداد خودرو باید عرضه شود تا به نقطه‌ای برسد که تقاضا برای قرعه‌کشی نباشد، گفت: اگر تولید خوردو به یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برسد دیگر کسی به دنبال قرعه‌کشی نخواهد رفت، بنابراین تولید امسال روی عدد یک و نیم میلیون برنامه ریزی شد که عرضه و تقاضا به هم نزدیک شود.

وی تصریح کرد: بنابراین در ماه‌های آینده متناسب با عرضه‌هایی که در خودرو‌های مختلف انجام خواهد شد، می‌توانیم بگوییم که تقاضا‌ها پایین‌تر می‌آید و هر چقدر جلوتر برویم تعداد خودرو‌های بیشتری از فرایند قرعه‌کشی حذف خواهد شد.

منطقی افزود: حتی می‌شود پیش بینی کرد که در برخی خودرو‌ها عرضه آنقدر زیاد شود که فروش نقدی هم داشته باشند و به صورت اقساطی ارائه شوند، بنابراین بحثی که آقای وزیر مطرح کردند کاملاً درست است و با افزایش تولید این اتفاق خواهد افتاد، البته به مرور و در ماه‌های آینده به وقوع می‌پیوندد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت تصریح کرد: وقتی که می‌گوییم ابتدای سال قرعه‌کشی حذف می‌شود باید یک اتفاقی افتاده باشد، اما هیچ اتفاقی در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ نسبت به اسفندماه سال ۱۴۰۰ نیافتاده است، اما وقتی جلوتر برویم و عرضه خودرو یک و نیم برابر شود تقاضا و عرضه به هم نزدیک می‌شود و شاهد خواهیم بود که در اواخر بهار تعدادی از خودرو‌ها و در آخر تابستان یک مقدار دیگر از این‌ها و تا آخر سال تعداد بیشتری از خودرو‌ها از قرعه‌کشی حذف خواهند شد.

منطقی در پایان تاکید کرد: وزارت صمت تلاش می‌کند در سال جدید بدهی قطعه‌سازان به صورت مناسب و یکسان و منصفانه پرداخت شود و این موضوع با مدیریت روش نقدینگی که خودروسازان دارند و وزارت صنعت بر آن نظارت خواهد کرد، انتظار می‌رود بدهی آن‌ها به قطعه‌سازان به حد مطلوب برسد تا نهایتاً ظرف ۴ ماه یا ۱۲۰ روز آینده به آن‌ها پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه