قیمت طلا سکه دلار | قیمت طلا سکه دلار امروز

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 4 اردیبهشت | 1401/02/04

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 4 اردیبهشت | 1401/02/04
کدخبر : 29781

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو در روز یکشنبه 4 اردیبهشت را در این صفحه بخوانید .

 

نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | یکشنبه 4 اردیبهشت | 1401/02/04

 

در حال بروز رسانی .......

 

سقوط قیمت طلای جهانی/ هفته مردد سکه

بازار طلا و سکه در روزهای ابتدایی هفته گذشته با نگاه به تغییرات نرخ دلار در بازار داخلی مسیر صعودی را پیش گرفت، اما این روند در نیمه هفته به دلیل افت و خیزهای قیمت دلار و به‌خصوص نوسانات شدید بهای طلا در بازار جهانی رنگ باخت.

طلای جهانی معاملات هفته گذشته را با افزایش نگرانی‌های سرمایه‌گذاران از تصمیمات فدرال رزرو برای مهار تورم با روند کاهشی سپری کرد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که افزایش نیم واحدی نرخ بهره در ماه مه را در نظر دارد، که همین امر نشان می‌دهد اقدامات شدید فدرال رزرو می‌تواند برای مهار تورم فزاینده استفاده شود و از نگرانی‌‌‌ سرمایه‌گذاران بکاهد.

همچنین قیمت این فلز روز جمعه مجددا کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرد و بزرگ‌ترین افت هفتگی خود را از اواسط مارس رقم زد. به طوری که از سطح ۱۹۷۴ دلار به نزدیکی قیمت ۱۹۳۲ دلار در هر اونس سقوط کرد. گفتنی است که این اقدامات به بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده کمک کرد تا رشد خود را افزایش دهد و شاخص دلار نیز تقویت شود. به این ترتیب طلای جهانی عملکرد هفتگی منفی ۰۳/ ۲‌درصدی را رقم زد.

روند سکه در هفته‌ای که گذشت

بازار طلا و سکه در روزهای ابتدایی هفته گذشته با نگاه به تغییرات نرخ دلار در بازار داخلی مسیر صعودی را پیش گرفت. به طوری که این فلز گرانبهای داخلی توانست تا سطح ۱۳‌میلیون و ۳۵۰‌هزار تومان رشد قیمت داشته باشد. اما این روند صعودی در نیمه هفته به دلیل افت و خیزهای قیمت دلار و به‌خصوص نوسانات شدید بهای طلا در بازار جهانی رنگ باخت.

به این ترتیب سکه امامی برای مدت کوتاهی نیز به زیر سطح ۱۳‌میلیون تومان عقب‌نشینی کرد. اما با اوج‌‌‌گیری مجدد هیجانات در بازار و مقاومت شدید معامله‌‌‌گران سکه به بالای سطح یاد شده بازگشت. با این وجود سکه امامی توانست عملکرد مثبتی را معادل ۴۱/ ۰درصد در کارنامه هفتگی خود به ثبت برساند.

گفته می‌شود با سقوط بهای طلای جهانی و تغییرات محدود نرخ دلار انتظار می‌رود سکه هفته جاری را با تمایلات نزولی آغاز کند.(دنیای اقتصاد)

قیمت طلا سکه ارز

قیمت روبل، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱/ کاهش نرخ رسمی ۲۹ ارز

قیمت روبل امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. بانک مرکزی در گزارشی نرخ رسمی ۴۶ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ رسمی ۲۹ ارز کاهش و ۱۱ ارز افزایش یافت و نرخ رسمی ۶ ارز نیز ثابت ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس اعلام شبکه اطلاع‌رسانی ارز، طلا و سکه، قیمت روبل امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ نوساناتی دارد. نرخ روبل در لحظه تنظیم این خبر ۳۷۶ تومان است. بیشترین قیمت روز هم ۳۷۷ و پایین‌ترین قیمت آن ۳۶۳ تومان بوده.

همچنین متوسط قیمت ارز ملی روسیه در سایت کانون صرافان ایران، ۲۵۰ تومان اعلام شده است. اما بانک مرکزی قیمت روبل را افزایشی و ۵۴۳ تومان اعلام کرده.

به نقل از مهر، به نقل از بانک مرکزی امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۳ هزار و ۹۳۳ ریال و یورو ۴۵ هزار و ۳۵۸ ریال ارزش‌گذاری شد.

برپایه این گزارش، هر فرانک سوئیس امروز ۴۳ هزار و ۸۵۹ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۳۹۶ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۶۸۸ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۹۵ ریال، روپیه هند ۵۴۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

همچنین امروز دینار کویت ۱۳۷ هزار ۱۷۰ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۲ هزار ۳۸۹ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۲ هزار ۶۸۶ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج‌هزار و ۳۵۳ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۴ ریال تعیین قیمت شد.

هر دلار کانادا نیز ۳۳ هزار و ۱۰ ریال، دلار نیوزیلند ۲۷ هزار و ۸۷۷ ریال، راند آفریقای‌جنوبی ۲‌هزار و ۶۹۳ ریال، لیر ترکیه ۲ هزار و ۸۵۰ ریال، روبل روسیه ۵۴۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۸ ریال و لیر سوریه ۱۷ ریال قیمت‌گذاری شد.

قیمت دلار استرالیا امروز ۳۰ هزار و ۴۲۴ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۶۳۴ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۱۳ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا یک هزار و ۳۱۲ ریال، کیات میانمار ۲۳ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۴ هزار و ۲۹۵ ریال، یکصد درام ارمنستان ۹ هزار و ۱۳ ریال و دینار لیبی ۸ هزار و ۹۲۹ ریال تعیین شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی هر یوان چین ۶ هزار و ۴۶۰ ریال، یکصد بات تایلند ۱۲۳ هزار و ۵۵۷ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۱۱ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۳ هزار و ۷۲۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۹ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۴۶۲ ریال، هر لاری گرجستان ۱۳ هزار و ۸۳۶ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲‌هزار و ۹۲۴ ریال، افغانی افغانستان ۴۸۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۲ هزار و ۴۹۸ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۰ هزار و ۲۲۲ ریال، سامانی تاجیکستان سه‌هزار و ۳۵۲ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲ ریال قیمت خورد.

قیمت طلا سکه ارز

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه