قیمت بنزین

افزایش قیمت بنزین در آمریکا

افزایش قیمت بنزین در آمریکا
کدخبر : 30643

شبکه خبری فاکس نیوز همزمان با اعلام جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا مبنی بر عزم او برای مبارزه با تورم گزارش داد قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود در تاریخ این کشور رسید.

شبکه خبری فاکس نیوز وابسته به جمهوری خواهان آمریکا در گزارشی اعلام کرد بر اساس آمار انجمن خودروی آمریکا، میانگین قیمت بنزین در جایگاه های سوخت این کشور در روز سه شنبه به وقت محلی به ۴.۳۷ دلار به ازای هر گالن (۳.۸۸لیتر) رسید و این قیمت از آخرین رکورد ۴.۳۳ دلاری قیمت بنزین که در ۱۱ مارس ثبت شده بود، فراتر رفت.

میانگین قیمت هر گالن بنزین در سال گذشته ۲.۹۷ دلار بود.

بایدن روز سه شنبه به وقت محلی، جنگ اوکراین و همه‌گیری کرونا را عامل تورم و افزایش قیمت بنزین در کشورش اعلام کرد.

رئیس جمهوری آمریکا ضمن اذعان به اینکه تورم بی سابقه در چهل سال گذشته برای مردم این کشور سختی هایی ایجاد کرده است، مدعی شد که کنترل تورم " در اولویت سیاست داخلی" وی است و بانک مرکزی آمریکا درحال رسیدگی به این موضوع است.

پیش از سخنان بایدن، مشاور اقتصادی او نیز قیمت بالای بنزین در آمریکا را به گردن ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه انداخت و از احتمال لغو یک روزه مالیات بر بنزین برای کاهش قیمت ها بعنوان یکی از گزینه ها سخن گفت.

سیسیلا روز مشاور اقتصادی بایدن روز سه شنبه به وقت محلی افزود: دلیل قیمت بالای بنزین در آمریکا به حمله روسیه به اوکراین مربوط است و کاهش این قیمت ها به پوتین بستگی دارد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت: ما امیدواریم این قیمت ها به زودی کاهش یابند. این امر کمی به پوتین بستگی دارد اما رئیس جمهوری آمریکا متمرکز بر رسیدگی به این مسایل است.

وی همچنین اعلام کرد که احتمال لغو یک روزه مالیات بر بنزین به صورت ملی یکی از گزینه ها برای کاهش قیمت ها است.

وزارت کار ایالات متحده آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که نرخ تورم در این کشور در یک سال گذشته ۸.۵ درصد افزایش یافت که این بالاترین افزایش تورم در امریکا در ۴۰ سال گذشته است.

گزارش دولت آمریکا همچنین نشان می دهد که تورم در ماه های فوریه تا مارس ۱.۲ درصد افزایش یافته است در حالی که این تورم در ماه های ژانویه تا فوریه ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

برای نخستین بار نرخ تورم در آمریکا شامل افزایش قیمت بنزین در این کشور می‌شود که پس از وقوع جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه روند افزایشی را از خود نشان داده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه