کارخانه خودرسازی

تعیین ضرب‌الاجل برای دو کارخانه خودرسازی

تعیین ضرب‌الاجل برای دو کارخانه خودرسازی
کدخبر : 30647

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از تعیین ضرب‌الاجل ۷۲ ساعته برای ایران‌خودرو و سایپا به‌منظور ارائه نقشه‌ی راه خود در راستای ارتقای کیفیت خودروها و جلب رضایت مردم خبر داد.

 ضمن تشریح جلسه امروز(سه‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون تاثیر کیفیت خودروهای ساخت داخل بر تصادفات جاده‌ای، افزایش سرقت و تامین امنیت داخلی خودروها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه نمایندگانی از پلیس راهور ناجا، وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا، سازمان ملی استاندارد و کارشناس مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند.

وی در ادامه اظهار کرد: پس از ارائه گزارش‌ دستگاه‌های مختلف و تولیدکنندگان خودروهای داخلی، مصوب گردید ضمن مکاتبه با پلیس راهور و نیروی انتظامی، گزارشی کامل از تصادفات جاده‌ای کشور به تفکیک عوامل موثر انسانی، خودرویی، راه و جاده و درصد تقصیر عوامل فوق و آمار سرقت‌های خودرویی بر اساس فراوانی گروه‌های صنعتی خودرویی داخل و خارج از کشور اخذ شود.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در ادامه تصریح کرد: در این خصوص مصوب گردید مدیران عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا نقشه‌ی راه گروه صنعتی خود را در راستای ارتقای کیفیت و رضایت مردم و طرح‌های توسعه کوتاه‌مدت و بلندمدت ظرف مدت ۷۲ ساعت به کمیسیون ارسال نمایند. همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شد آمار و جانمایی نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور را به همراه گزارش عملکرد، برنامه و راهکارهای اجرایی وزارتخانه متبوع در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای به کمیسیون ارسال کند.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ملزم به اعلام سیاست‌های دولت در راستای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی با راهکارها و برنامه‌های اجرایی مطلوب به کمیسیون گردید.

در نهایت مقرر شد، بعد از جمع‌بندی گزارش‌ها جلسه بعدی کمیسیون به منظور بررسی راهکارها و برنامه‌هایی در راستای ارتقای کیفیت خودروها با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، مدیران‌عامل ایران‌خودرو و سایپا، پلیس راهور، رئیس سازمان ملی استاندارد برگزار شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه