قاچاق

کشف محموله قاچاق در جزیره کیش

 کشف محموله قاچاق در جزیره کیش
کدخبر : 30672

محموله بزرگ باله کوسه ماهی قاچاق از یک فروند شناور در آب های جزیره کیش کشف و ضبط شد.

مجتبی قهرمانی، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: مأموران دریابانی در اجرای دستورات دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش به منظور مبارزه با پدیده شوم قاچاق، یک فروند لنج حامل محموله بزرگ باله کوسه ماهی قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

قهرمانی با بیان اینکه در این رابطه ۶ نفر بازداشت شده اند تصریح کرد: در جریان بازرسی از شناور قاچاقچیان، تعداد ۲ هزار و پانصد و سی و پنج عدد «باله کوسه ماهی» کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه به اتهامات دستگیرشدگان با موضوع قاچاق رسیدگی می شود، خاطر نشان کرد: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا با توجه به ارزش کالای مکشوفه، شناور توقیف شده از قاچاقچیان نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

این مقام قضایی همچنین با تأکید براینکه صید کوسه‌ماهیان به وسیله تور ترال و دیگر ابزارهای غیرمجاز باعث شده ذخایر این نوع از آبزیان در خلیج فارس با مشکل جدی مواجه شود، بیان داشت: صید کوسه ماهی (کولی) و فروش باله آن که اغلب به دلیل نوع مصرف در تهیه غذاهای گران‌قیمت رستورانی و یا تولید کالاهای پزشکی توسط صیادان از میان گونه های نادر صورت می گیرد یکی از مصادیق تخریب محیط زیست و صید غیر قانونی است و بر این اساس برای متخلفین در این حوزه، پرونده قضایی تشکیل می شود و هر یک از مرتکبین با توجه به قوانین مربوط به مجازات مقرر برای صید غیرمجاز محکوم خواهند شد.

گفتنی است؛ بر اساس اخبار غیر رسمی؛ باله کوسه ماهی یکی از گران قیمت ترین محصولات دریایی است و قیمت خرده فروشی هر کیلوگرم از آن در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس حدود ۴۰۰ دلار می باشد که همین موضوع طی سال‌های اخیر منجر به سودجویی شکارچیان و صیادان غیرمجاز در این زمینه و به خطر افتادن نسل این جانوران دریایی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه