ترانزیت کالا

انتظار برای ترانزیت ۴۰۰ میلیارد دلار کالا از ایران

انتظار برای ترانزیت ۴۰۰ میلیارد دلار کالا از ایران
کدخبر : 30703

معاون منابع انسانی گمرک ایران با بیان اینکه اکنون روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار کالا دارد که متقاضی ترانزیت از ایران است اظهار داشت: در اتفاقات اخیر بین کشورهای روسیه و اوکراین، اکنون ترانزیت کالا از کشور روسیه فرصت طلایی را در اختیار ایران قرار می دهد که تحولی در حوزه تجارت خود ایجاد کند.

محسن جلواتی در آیین تکریم و معارفه ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی گفت: باید از ظرفیت دبیرخانه اوراسیا نهایت استفاده شود و یکی از اهداف اساسی دولت سیزدهم استفاده از پیمان های منطقه ای است که برای تحقق آن باید در استان و کشور یک همت جمعی صورت گیرد.

وی در ادامه به نقش مهم کریدورهای شمال به جنوب اشاره و این پرسش را مطرح کرد که آیا توانسته ایم از این کریدور به نحو احسن استفاده کنیم و افزود: در اتفاقات اخیر بین کشورهای روسیه و اوکراین، اکنون روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار کالا دارد که متقاضی ترانزیت از جمهوری اسلامی است.

معاون منابع انسانی گمرک ایران تاکید کرد: گمرک می تواند در شرایط حاضر که هنوز زیرساخت‌های لازم مانند اتصال راه آهن به بندرآستارا وجود ندارد به شکل سنتی و زمینی اقدام به انتقال کالا به سمت رشت کند تا مسئولان استان بتوانند راه آهن را تکمیل کنند.

سریع اقدام نکنیم جای ما را می گیرند

جلواتی اقدام سریع برای توسعه زیرساخت های لازم در بنادر استان همانند راه اهن اشاره کرد و گفت: اگر ایران در این رابطه اقدام به موقع انجام ندهد قطعاً کشورهای دیگر همچون ترکیه از ما سبقت خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد : یکی از مرزهایی که برای این ترانزیت در نظر گرفته‌شده مرز آستارا است که برای استفاده بهینه از این مسیر باید راه آهن به رشت متصل شود و این نیازمند همت مسئولان اجرایی استان و ملی است.

معاون منابع انسانی گمرک ایران در ادامه گفت : گمرک یکی از مهم‌ترین، کلیدی‌ترین و مرزبان جمهوری اسلامی ایران است  و مسئولان اجرای استان باید همکاری لازم را با گمرک داشته باشند تا مدیر جدید با پشتوانه محکمی به کار ادامه دهد.

وی اظهار داشت : گمرک در دولت سیزدهم به دنبال شفافیت، پویایی، کارآمدی و مبارزه با فساد است و در حوزه اصلاح ساختار با حذف افراد فاسد می‌خواهد از خدمات نیروهای خدوم در سنگرهای دیگر استفاده کند. اگر گمرک شفاف باشد به شکل اتوماتیک از فساد کم می کند.

جلواتی از جذب حدود یکهزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در گمرک ظرف سالهای آینده خبر داد و خاطر نشان کرد : طی  ۱۵ سال گذشته در گمرک استخدامی صورت نگرفته و ۷۵۰ نفر نیز در سه سال آینده بازنشسته می شوند که به دنبال جذب حداقل هزار و ۵۰۰ نفر در گمرکات ایران هستیم. 

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه