مجلس

توافق مجلس و دولت درباره ارائه لایحه برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و پیمانی

توافق مجلس و دولت درباره ارائه لایحه برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و پیمانی
کدخبر : 30834

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از توافق ضمنی این کمیسیون و دولت برای ارائه لایحه از سوی دولت درباره تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و پیمانی خبر داد.

کیومرث سرمدی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در توضیح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت در این کمیسیون ، بیان کرد:در آخرین جلسه کمسیون اجتماعی مجلس، گزارش کارگروه مشترک کمیسیون و نمایندگان سازمان اداری استخدامی به منظور تبدیل وضعیت کارکنان دولت مورد ارزیابی نهایی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه توافق ضمنی حاصل شد که برای تعیین تکلیف وضعیت کارکنان پیمانی و قراردادی با توجه به اینکه بار مالی دارد  خود دولت به مجلس لایحه ارائه دهد تا ، وضعیت کارکنانی که قراردادی یا پیمانی هستند ساماندهی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر مجلس بر روی مصوبه خود مبنی بر تعیین تکلیف کارکنان پیمانی و قراردادی اصرار می‌کرد ، به دلیل داشتن بار مالی، شورای نگهبان طرح را رد می‌کرد  اما اگر دولت لایحه دهد بار مالی آن را در نظر می‌گیرد و لذا در اجرا طرح مشکلی پیش نمی‌آید.

سرمدی اظهار کرد: همچنین طبق مصوبه اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، مقرر شد که شرکت‌های واسطه برای جذب نیروها حذف شوند و نیروهای شرکتی نیز تبدیل وضعیت شوند.

وی تاکید کرد:گزارش نهایی کمیسیون اجتماعی مجلس جهت رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد و احتمالاً تا پایان خرداد ماه رسیدگی به این موضوع در مجلس به اتمام برسد و طرح جهت بررسی به شورای نگهبان ارسال شود.

به گزارش تسنیم، حدود 180 تَن از نمایندگان در نامه‌ای به هیئت رئیسه خواستار در اولویت قرار گرفتن طرح ساماندهی کارکنان دولت در دستورکار جلسه علنی هستند که با توجه به ارسال این نامه پس از ارائه گزارش کمیسیون به هیئت رئیسه این طرح بلافاصله در دستورکار جلسه علنی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه