شرکت‌های دانش بنیان

برقراری ارتباط مستقیم بین بهره‌برداران و شرکت‌های دانش بنیان

برقراری ارتباط مستقیم بین بهره‌برداران و شرکت‌های دانش بنیان
کدخبر : 31101

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از سیاست‌هایی که سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی دنبال می کند برقراری ارتباط مستقیم بین بهره‌برداران و شرکت‌های دانش بنیان است.

«عبداله موموندی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی روانسر اظهار کرد: بخش کشاورزی یکی از بخش هایی است که مقوله دانش بنیان شدن برای آن بسیار مهم است.

وی افزود: مقوله دانش بنیان در وزارت جهاد کشاورزی همیشه در اولویت بوده اما با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید، این روند با جدیت بیشتری در دستور وزارتخانه قرار گرفته است.

 مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی اصلی کشاورزی دانش بنیان نقش های مختلفی از جمله تولید دانش، ذخیره‌سازی، مستندسازی و انتقال سریع دانش به بهره برداران  را در کشور ایفا می کند.

موموندی ادامه داد: کاروان های ترویج بهره وری کشاورزی در زمان هایی که برای بخش کشاورزی هر استانی خیلی مهم است راه اندازی می شود و با بسیج تمامی متخصصان، محققان و مروجان و کارشناسان سرعت بیشتری به کشاورزی منطقه می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد یکی از بهترین کانون های تولید دانش در بخش کشاورزی هستند چرا که هم فناوری و هم دانش و اطلاعات مربوط به آن را تولید می کنند.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: روانسر قطب های کشاورزی استان کرمانشاه است و توجه به بخش کشاورزی این شهرستان در واقع  سرمایه گذاری است.

«سعدی مصطفی زاده» با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به نام سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین افزود: تولید و اقتصادی که پشتوانه علمی داشته باشد منجر به توسعه یافتگی خواهد شد.

وی ادامه داد: بسترهای لازم برای توسعه کشاورزی در روانسر فراهم است و خوشبختانه هم مردم ، هم مسئولان و هم بخش خصوصی در شهرستان روانسر برای تحقق شعار سال اهتمام دارند.

فرماندار روانسر گفت: کلید واژه توسعه آموزش است و آموزش و ترویج کشاورزی در شهرستان روانسر باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

کاروان‌های ترویج بهره‌وری کشاورزی با حضور جمعی از مدیران بخش‌های مختلف وزارت جهاد کشاورزی و مدیران استانی در شهرستانها حضور پیدا می‌کنند و راهکاری لازم را برای بخش کشاورزی ارائه می دهند.

با هدف ترویج افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، اولین کاروان ترویجی ارتقای بهره‌وری به شهرستان روانسر رسید و از طرح تحقیقاتی ارقام گندم و جو روستای «کانی کچکینه»، کانون یادگیری نخود پاییزه روستای «مرادآباد» و واحد دانش بنیان تولید سموم شیمایی کشاورزی این شهرستان بازدید کرد.

روانسر ۶۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که ۴۸ هزار هکتار آن دیم و ۱۴ هزار هکتار آن نیز آبی است.

شهرستان روانسر با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه