ارز

تاثیر اصلاح سیاست ارز ترجیحی بر صنعت فولاد

تاثیر اصلاح سیاست ارز ترجیحی بر صنعت فولاد
کدخبر : 31108

به گفته مدیرعامل یک شرکت فروش آنلاین محصولات صنعتی، حذف و اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی تاثیری بر صنعت فولاد و قیمت تمام شده آن ندارد.

 بهراد منتظری، مدیرعامل آهن آنلاین در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی نفت در نشستی خبری با بیان اینکه  صنعت فولاد در ایران خودکفا است،‌ گفت: اکنون ۱۰ میلیون تن صادرات فولاد داریم. 

وی ادامه داد: وقتی راجع به آزادسازی نرخ ارز صحبت می‌کنیم بیشترین تاثیر بر کالاهای وارداتی است.

منتظری افزود: بنابراین این موضوع تاثیری بر قیمت فولاد ندارد و بحث حقوق و دستمزد نیز در قبل تاثیر خود را بر قیمت تمام شده فولاد داشته است.

وی تاکید کرد: خلاقیت عامل ارزش‌افزوده در کشور است.

منتظری گفت: شرکت‌های تولید و دانش‌بنیان ایران پیشرفت مطلوبی داشتند و اکنون باید با رقابت با شرکت‌های خارجی، توان خود را بالا ببرند. 

در این مراسم، بهنام کیامرزی، رییس هیات مدیره آهن آنلاین نیز با بیان اینکه فروش آنلاین به شفافیت، اقتصاد کشور و تولید ناخالص ملی کمک می‌کند، گفت: عوارض صادرات بر محصولاتی مانند فولاد و سیمان مشکل‌ساز نیست.  

وی افزود: با وجود عوارض صادرات بازار کشورهای همسایه را از دست نخواهیم داد.

کیامرزی ادامه داد: انرژی در ایران به عبارتی رایگان است و نیروی کار ارزان وجود دارد، بنابراین قیمت محصولات تولید در کشور کاملاً رقابتی است.

وی تاکید کرد:  کشورهای اطراف نیازمند تجهیزات برای بازسازی هستند.

کیامرزی با اشاره به اینکه در پلتفرم‌های آنلاین، تعداد واسطه‌ها و فاصله بازار با صنعت را کم شده و کم‌کردن این فاصله به نفع تولیدکننده شده است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه