بورس

سیگنال بورس کالا برای فلزات اساسی

سیگنال بورس کالا برای فلزات اساسی
کدخبر : 31119

بورس تهران امروز شاهد پیشرو شدن گروه فلزات اساسی به تبع افزایش تقاضای خریداران محصولات فولادی و فلزی در بورس کالا و همچنین نوسانی شدن گروه خودرو و بانک بود.

امروز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۰ هزار و ۸۲۰ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۸۳ هزار واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴.۲۵۲ واحدی عدد ۴۴۹ هزار و ۲۲۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با ۱۱.۹۷۲ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۲۰۲۰۸ هزار واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با ۹.۲۷۲ افزایش، عدد ۳ میلیون و ۳ هزار واحد را تجربه کرد.

در بورس تهران امروز ۱۲ میلیارد و ۱۹۸ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۸۷۶ هزار و ۹۳ نوبت داد و ستد شد که ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان را در برداشت.

در فرابورس نیز شاخص کل این بازار با ۱۳۰ واحد افزایش به رقم ۲۱ هزار و ۶۲۰و احد دست یافت. در این بازار، طی روز جاری ۵ میلیارد و ۷۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله به ارزش بیش از ۱۶۴ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان معامله شد که از این رقم مبلغ ۱۶۱ هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی در اوراق بدهی بود.

اصلی ترین نمادهای تأثیر گذار بر رشد شاخص کل بورس تهران امروز "فولاد" با ۱.۶۹۴ واحد، "فملی" با ۱.۲۰۷ واحد و "وامید" با ۵۶۰ واحد افزایش بودند در مقابل اما نمادهای معاملاتی "شپنا" با ۳۳۴ واحد، "وبشهر" با ۲۱۱ واحد و "تیپیکو" با ۲۰۱و احد کاهش، بالاترین تأثیر منفی بر روی شاخص کل بورس تهران را به خود اختصاص دادند.

به گزارش مهر، معامله گران بورس تهران امروز نیز اگر چه با سیاست ذخیره سود و اصلاح پرتفوی کار خود را در بازار سهام آغاز کردند اما گوش بزنگ اخبار پیرامونی بازار، از جذابیت سهام گروه‌های شاخص ساز غافل نبودند.

در معاملات امروز نیم نگاهی به حجم تقاضا و معاملات محصولات فولادی در بورس کالا نشان داد علی رغم رفتار ناگزیر برخی صندوق‌های بازنشستگی برای فروش دستوری سهام، اما اقبال برای جمع آوری سهام از سوی حقیقی‌ها و حقوقی‌ها همچنان وجود دارد.

محاسبه سود انتظاری سهم‌های گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها و مقایسه با مارکت کَپ آنها نشان می‌دهد که بازدهی این گروه دستکم برای میان مدت تضمین شده است.

در گروه خودروئی ها و بانک‌ها نیز همزمان با انتشار دستورالعمل نحوه تشکیل و ساماندهی FATF از سوی بانک مرکزی، دوباره حرف و حدیث‌ها بر سر توافق با غرب و حذف تحریم‌ها شنیده می‌شود.

گروه سرمایه گذاری ها نیز به تبع رشد و بازدهی سهم‌های پرتفوی خود، این روزها مورد توجه معامله گرانی قرار گرفته اند که انتظار رشد NAV متناسب با فاصله آن با قیمت سهم در تابلو معاملات را دارند.


 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه